Skip to main content
Beantwoord

Los toestel kopen en oude iPhone inruilen in winkel

• 3 juni 2025
  • 5 reacties
  • 131 keer bekeken

Sam Klomp
Nieuwkomer

Ik heb vernomen dat je een los toestel kan kopen in de KPN winkel (zonder abonnement). Klopt dit? Ook wil mijn oude Iphone 12 inruilen, maar ik heb deze niet gehaald bij KPN en nooit een KPN abonnement gehad. Heeft het zin om de winkel te bezoeken en kan ik daar deze iphone tóch inruilen voor korting op een nieuwer model? 

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Sam Klomp schreef:

Ik heb vernomen dat je een los toestel kan kopen in de KPN winkel (zonder abonnement). Klopt dit? Ook wil mijn oude Iphone 12 inruilen, maar ik heb deze niet gehaald bij KPN en nooit een KPN abonnement gehad. Heeft het zin om de winkel te bezoeken en kan ik daar deze iphone tóch inruilen voor korting op een nieuwer model? 

Hoi ​@Sam Klomp 

Als je jouw iPhone 12 wilt inruilen voor een nieuwer model, dan adviseer ik je om direct langs een Apple Store te gaan, deze zitten in Nederland in Noord- en Zuid-Holland.
Maar woon je in het oosten of zuiden van het land, dan kun je ook langs een Apple Store op basis van je postcode in Duitsland of België.

Het grote voordeel om langs een originele Apple Store langs te gaan, is dat je jouw iPhone 12 direct kunt inruilen voor een nieuwe iPhone naar keuze, zonder dat je hem hoeft op te sturen wat bij KPN het geval is.

Je iPhone 12 wordt direct gecontroleerd door een Apple medewerker in de Apple Store, en je hoort dan gelijk welk bedrag je ervoor kunt krijgen.
Dit bedrag kun je dan inzetten voor je nieuwe iPhone, en het restbedrag betaal je dan per PIN of contactloos bij de Kassa.

Je loopt dus met je nieuwe iPhone de Apple Store uit.
Bij KPN betaal je in de KPN winkels een toeslag bovenop het reguliere bedrag, waardoor je nieuwe iPhone duurder wordt, daarnaast krijg je hem ook niet direct mee, maar wordt deze opgestuurd per pakketpost vanuit het magazijn van KPN.

Als alternatief zou je ook nog langs een Amac Winkel kunnen gaan, daar doen ze ook aan inruilen en is het tevens een directe winkelketen die nauw samenwerkt met Apple.

Bekijk origineel

5 reacties

• 6295 reacties
  • 3 juni 2025
Sam Klomp schreef:

Ik heb vernomen dat je een los toestel kan kopen in de KPN winkel (zonder abonnement). Klopt dit?

Ja. Maar ze zijn dan wel duurder dan met abonnement. 

Sam Klomp schreef:

Ook wil mijn oude Iphone 12 inruilen, maar ik heb deze niet gehaald bij KPN en nooit een KPN abonnement gehad. 

Ik denk niet dat het een probleem is dat het toestel ergens anders vandaan komt. Maar ik vermoed wel dat da inruilen alleen kan bij een toestel met abonnement. 

Hou er tevens rekening mee dat je een lager bedrag krijgt dan dat je van tevoren voorgespiegeld word. Ik lees veel topics hier op het forum waarin men niet tevreden is. Men vind het bedrag meestal te laag. 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1317 reacties
  • 3 juni 2025

Volgens de originele Apple website (store) is ie qua inruil ongeveer € 190,- waard als je een nieuwe iPhone 16 Pro aanschaft, kan ook zomaar minder zijn. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+13
Sam Klomp schreef:

Hoi ​@Sam Klomp 

Als je jouw iPhone 12 wilt inruilen voor een nieuwer model, dan adviseer ik je om direct langs een Apple Store te gaan, deze zitten in Nederland in Noord- en Zuid-Holland.
Maar woon je in het oosten of zuiden van het land, dan kun je ook langs een Apple Store op basis van je postcode in Duitsland of België.

Het grote voordeel om langs een originele Apple Store langs te gaan, is dat je jouw iPhone 12 direct kunt inruilen voor een nieuwe iPhone naar keuze, zonder dat je hem hoeft op te sturen wat bij KPN het geval is.

Je iPhone 12 wordt direct gecontroleerd door een Apple medewerker in de Apple Store, en je hoort dan gelijk welk bedrag je ervoor kunt krijgen.
Dit bedrag kun je dan inzetten voor je nieuwe iPhone, en het restbedrag betaal je dan per PIN of contactloos bij de Kassa.

Je loopt dus met je nieuwe iPhone de Apple Store uit.
Bij KPN betaal je in de KPN winkels een toeslag bovenop het reguliere bedrag, waardoor je nieuwe iPhone duurder wordt, daarnaast krijg je hem ook niet direct mee, maar wordt deze opgestuurd per pakketpost vanuit het magazijn van KPN.

Als alternatief zou je ook nog langs een Amac Winkel kunnen gaan, daar doen ze ook aan inruilen en is het tevens een directe winkelketen die nauw samenwerkt met Apple.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1317 reacties
  • 4 juni 2025

Even ter info: Apple Store Den Haag is tijdelijk gesloten vanwege verbouwing. Haarlem en Amsterdam zijn wel open. Of bij een premium reseller te weten Amac, in meerdere steden aanwezig. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • 15540 reacties
  • 5 juni 2025

Hi ​@Sam Klomp, gezien de door jou gewenste situatie, lijkt het mij dat je het best de tip van ​@Michel.uit.Arnhem op kunt volgen en langs een Apple store kunt gaan. Op die manier ruil je jouw toestel direct in en heb je ook direct een nieuw toestel 😊

Reageer