Skip to main content
Antwoord

Losse telefoon kopen in KPN winkel met lopend abonnement

• August 19, 2025
  • 6 reacties
  • 162 keer bekeken

PPT
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2

Ik heb al een lopend mobiel abonnement tot mei 2027.

Stel ik wil eerder een nieuwe telefoon bij KPN kopen, mag dat en ook tegen de aangegeven prijs op de site. Of is er dan een toeslag zoals ik in eerdere topics tegenkwam? 

Dat zou dan wel impliceren dat 1 jaar verlengen ipv 2 jaar betere koopmogelijkheden geeft. Contraintuitief wat betreft trouwere klanten belonen. Bizar zou zijn als ik niet zou mogen kopen met mijn abonnement tot 2027 en naast mij een klant die wil verlengen tot september 2026 wél.

Of kan een fijn gesprek met de KPN winkelmedewerker de eventuele toeslag doen verdwijnen?

Beste antwoord door RBxx

Hallo ​@PPT 

Begrijp ik het goed dat je nu een sim only abonnement hebt?
Gezien de genoemde einddatum (mei 2027), neem ik aan dat dit abonnement in mei 2025 is begonnen. Dan loopt dat abonnement nu (bijna) 3 maanden.

Als je nog binnen het contract zit en het is een originele sim only vanaf het begin van het contract dan kan je vanaf 3 maanden na de start van het contract de sim only omzetten naar een abonnement met een mobiele telefoon tegen de aangegeven prijs op de site.

Je kan dat regelen via een KPN winkel of via de klantenservice.

Zie ook deze pagina over verlengen: https://www.kpn.com/service/mobiel/verlengen.htm
(bij de veelgestelde vragen onderaan de pagina)

6 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • August 19, 2025

Hallo ​@PPT 

Begrijp ik het goed dat je nu een sim only abonnement hebt?
Gezien de genoemde einddatum (mei 2027), neem ik aan dat dit abonnement in mei 2025 is begonnen. Dan loopt dat abonnement nu (bijna) 3 maanden.

Als je nog binnen het contract zit en het is een originele sim only vanaf het begin van het contract dan kan je vanaf 3 maanden na de start van het contract de sim only omzetten naar een abonnement met een mobiele telefoon tegen de aangegeven prijs op de site.

Zie ook deze pagina over verlengen: https://www.kpn.com/service/mobiel/verlengen.htm

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • August 19, 2025

En als je geen toestel verlenging wilt doen dan zit er inderdaad een toeslag van 20 tot 60 euro op.

PPT
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 19, 2025

Mijn telefoon de Samsung A23 5g is gekocht met het abonnement van mei 2023 tot mei 2025.

Mocht deze buiten de verlengperiode vervanging nodig hebben dan probeer ik het wel bij KPN.

Een verhoging probeer ik er dan wel uit te praten, ik ben immers een vaste klant en een onterecht gebruik van een aanbieding zie ik er niet in. Volgens de lettertjes wel, maar welk belang zouden die hier dienen? Koop ik in dat geval bij Belsimpel, is dat dan in het voordeel van de KPN?

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • August 19, 2025

Heb je daarna in mei 2025 je abonnement verlengd naar een sim only abonnement voor 2 jaar?
Dan kan je dat sim only contract vanaf augustus 2025 omzetten naar een abonnement met toestel.

PPT
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 19, 2025

Ja nu sim only. Als dat eenvoudig omgezet kan worden zonder toeslag is alles natuurlijk perfect.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • August 19, 2025

Ok, dan geldt zoals eerder gezegd:

….
Koop ik in dat geval bij Belsimpel, is dat dan in het voordeel van de KPN?

Nee, voortijdig openbreken van het sim only contract kan alleen rechtstreeks bij KPN.