Skip to main content

Hoi, Ik zie net deze discussie over extra kosten op een schip. Ik ga binnenkort op een cruise rondom Italie. Technisch blijf ik in Europa maar begrijp nu dat dit dus niet uit de bundel kan. 

Het verwarrende hier is dat KPN zelf communiceert: Maak je buiten de EU gebruik van mobiel internet op de veerboot, het cruiseschip of in het vliegtuig? Dan gaat dat niet uit je Extra Bundel en geldt er een satelliet of maritiem tarief. Dit kan oplopen tot wel € 10,- per MB. De exacte tarieven vind je in onderstaand overzicht.

Ik zou hieruit concluderen dat ik op een boot in de Italiaanse wateren wel de Extra bundel kan gebruiken. Als dat niet zo is moet KPN zeggen: ‘maak je buiten het vasteland van de EU….dan ander tarief’

Ik heb als Zakelijk ondernemer ook al via mail om opheldering gevraagd maar nog niets gehoord. Hoor het graag. Mvg Tim Dik

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt aorigineel topic]

De tekst die jij quote, die staat op de pagina “Buiten de EU (Wereld)”.

Op de pagina “Binnen de EU” staat het volgende

Tarieven voor op reis met vliegtuig, veerboot of cruiseschip

Maak je binnen de EU gebruik van mobiel internet op de veerboot, het cruiseschip of in het vliegtuig? Dan gaat dat niet uit je abonnement en geldt er een satelliet of maritiem tarief. Dit kan oplopen tot wel € 10,- per MB. De exacte tarieven vind je in onderstaand overzicht die je kunt downloaden.

Dus ook daar moet je oppassen. Je bundel geldt niet op zee. Alleen als je je in een land van de EU bevindt geldt de EU regulering.


Hallo @TFDik en even op de website van het cruiseschip kijken wat de internet- en belmogelijkheden zijn en de eventuele kosten.

Een gewaarschuwd mens telt voor 2.

 

 


Hallo @RBxx dank voor je snelle reactie. Waardeer ik.
Dit is heel behulpzaam. Als je via de Mijn KPN app doorklikt kom je er dus op een andere manier en dan mis je de cruciale info. Dan staat er dus ineens: Maak je buiten de EU…… Daaruit kun je dus zoals ik concluderen dat als je binnen de EU op een cruise schip zit dat je dus safe zit en je geen gebruik hoef te maken van het maritieme netwerk. 
Wel heel irritant, want je zit dan dus op zo’n schip vast aan een peperduur wifi abonnement.

Dank!


Hoi @JanD Dank voor je snelle reactie. Ik heb al gekeken maar op he schip zit je vast aan een peperduur wifi abonnement van 420 USD voor 2 devices, en dat is niet eens premium wifi. 
Heel irritant dat je dus linksom of rechtsom (10 Euro per MB) aan hele hoge kosten vast zit. Dank!


Als je via de Mijn KPN app doorklikt kom je er dus op een andere manier en dan mis je de cruciale info. Dan staat er dus ineens: Maak je buiten de EU……

Ik en benieuwd hoe je überhaupt op die pagina komt vanuit de Mijn KPN app.

Waar klik jij allemaal op om daar te komen?


@wjb ha ik probeer het nu ook weer terug te vinden maar kom er nu ook niet meer. Hoe dan ook, ik weet nu dat het dus nooit uit je bundel kan. Thanks!


 Ik heb al gekeken maar op he schip zit je vast aan een peperduur wifi abonnement van 420 USD voor 2 devices, en dat is niet eens premium wifi. 
Heel irritant dat je dus linksom of rechtsom (10 Euro per MB) aan hele hoge kosten vast zit. Dank!

Lekker dan. 

Ik heb de afgelopen jaren een hele reeks ferry-overtochten gemaakt. Overal was gratis WiFi beschikbaar.  ((bv Stena Line en Color Line) 


Vorige maand nog van Kiel naar Oslo gevaren met Color Line maar wifi was alles behalve gratis. Het is wel een nadeel dat je op een ferry van het ene Europese naar het andere Europese land je roaming uit moet zetten om hoge rekeningen van KPN te voorkomen. Een optie om roaming buiten de EU uit te zetten zoals wjb altijd propageert zou heel normaal moeten zijn…maar helaas…


OK, Color Line alleen gratis voor Business Class  

WIFI

We bieden WiFi toegang op het hele schip, met uitzondering van het buffetrestaurant Catch me if you can. Om toegang te krijgen tot dit WiFi netwerk dienen onze gasten een toegangscode te kopen bij de receptie. Voor gasten die in Business Class reizen is WiFi inbegrepen.

 

Stena Line wel gratis voor iedereen. 

We bieden nu zowel gratis als betaalde wifi-diensten aan op onze schepen met behulp van onze onlangs vernieuwde en betrouwbare Radiolink-verbinding. Kies voor gratis toegang om te e-mailen, te browsen en berichten te versturen.