Skip to main content

Ik gebruik nu al meer dan 2 jaar KPN als mijn mobiele data alleen laatst kreeg ik een bericht dat 75% van mijn maandelijkse EU bundel was verbruikt. dit is practisch omogelijk omdat ik al die tijd in Nederland verbleef. dus inplaats van dat het van mijn unlimited data is gehaald is het van mijn EU bundel gehaald. ik heb contact proberen op te nemen alleen is er geen oplossing. ik wilde deze maand nog naar het buitenland gaan alleen heb ik nu daar bijna geen data meer voor. ik vind dit onfatsoenlijk en zou graag mijn gebruikte data die ik heb gebruikt terug ontvangen omdat die van de verkeerde bundel is gehaald. mijn roaming staat uit op mijn telefoon en toch word het van mijn EU bundel gehaald. met vriendelijk groet Senna Stas.

Wat is een EU-bundel? @Senna Stas 

Je standaard bundel van X GB per maand is tevens goed voor de EU.

Alleen buiten de EU heb je aparte bundels nodig.

Als je binnen de EU door je standaard data heen dreigt te raken kun je een aanvullende bundel kopen of zonder kopen van de langzamere snelheid gebruik maken zonder kosten.

 

 


mijn EU bundel is 50GB per maand. in Nederland heb ik 10GB per dag. het is van mijn EU bundel gehaald. maar mijn EU bundel is er nu door heen zonder dat ik hem daadwerkelijk gebruikt heb waardoor ik geen snel internet zal hebben op mijn vakantie in de EU omdat al mijn data al weg zou zijn. 


Hoi Senna, wij hebben hetzelfde probleem. Morgen nog maar eens bellen naar Kpn

 

 

 


Er bestaat helemaal geen EU bundel!! Dus wat bedoel je?


Ik lees dat @Senna Stas een mobiel abonnement heeft met unlimited data.
Dan heb je in Nederland een dagbundel van 10 GB en binnen de EU een maandbundel van 50 GB.

Volgens jouw bericht gebruik je ten onrechte de “50 GB binnen EU” terwijl je in Nederland bent, dus te zien op het rechterscherm hierboven in de MijnKPN app?  Klopt dat @Senna Stas ?


Bij een unlimited data abonnement mag je 50050 mb opmaken in de eu per maand, en onbeperkt in Nederland,maar nu worden de mb's in Nederland van de eu bundel afgeschreven.dus als ze op zijn heb je geen internet meer in de eu.


@Senna Stas  en @Ingridmolenberghs 

Als jullie even jullie gegevens invullen bij profiel dan kan een KPN Medewerker (Moderator) hier even naar kijken. Het lijkt er namelijk op dat er ergens iets niet helemaal goed gaat.

 

Wanneer je je trouwens in de buurt van de Belgische of Duitse grens woont dan kan het zijn dat je verbonden bent met één van de netwerken in die landen waardoor je EU data wordt verbruikt.


@GerritS76 dat klopt maar dat is niet het geval, ik denk dat er iets mis is in het systeem hoop dat het snel is opgelost is echt een probleem voor ons.


Ik kwam er na een sms zojuist ook achter dat mijn verbruik binnen Nederland ineens van de EU bundel afgaat. Zo te zien ben ik niet de enige, hopelijk kan KPN dit snel oplossen.


Hallo @Senna Stas, @Ingridmolenberghs en @Stephan van Loon. Ik snap heel goed dat jullie hier vreemd van opkijken.

@GerritS76 heeft een goed punt: als jullie in de buurt van de Belgische of Duitse grens zijn, dan kan jouw telefoon verbinding maken met een Europees netwerk. Daardoor wordt er dan verbruik gemaakt van jouw EU bundel.

Maar ik begrijp ook uit jullie berichten dat jullie dit niet herkennen. Heel goed dat jullie daarom contact opnemen. 

Ik zoek dit graag uit, maar dan heb ik wel meer informatie van jullie nodig. Ik wil jullie vragen je forumprofiel aan te vullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum, klantnummer en de laatste 3 cijfers van jouw IBAN. Jouw mobiele nummer en IBAN kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef hier even een seintje als je je profiel hebt ingevuld.


Hoi Denise, ik zal mijn profiel aanvullen. In mijn geval ben ik woonachtig in midden Nederland, dus er lijkt iets anders aan de hand te zijn.


Bij mij bleek bij "naam en toegangspunten" de verificatietype op PAP te staan ipv Geen. Dat nu goed ingesteld en het probleem is voor mij in elk geval verholpen.

 


Hallo allemaal, ik had contact opgenomen met KPN en ben vandaag gebeld. Ze erkennen het probleem en zijn er mee bezig om het op te lossen. Wat je voorlopig kan doen is als je een grens over bent gegaan of in de buurt van een grens,even het mobiele netwerk uitzetten (twee pijltjes) en dan weer terug op zetten. Als dat niet werkt dan de telefoon opnieuw opstarten. Heeft bij mij gewerkt  vandaag weer mb's afgeschreven van de nederlandse bundel. Ze doen hun uiterste best om dit zo snel als mogelijk op te lossen is me beloofd. Groetjes 


Is het probleem gerelateerd aan een bezoek over de grens, verbonden met een netwerk in de EU?
Gaat het fout bij terugschakelen naar het KPN netwerk en blijft de teller op de stand “in EU” staan?


Schijnbaar heeft het protocol handmatig wijzigen toch niet geholpen. Nadat ik gisteravond in België was wordt het verbruik in Nederland nu weer van de EU bundel afgeschreven ipv de Nederlandse. Er lijkt toch ergens iets mis te gaan... Alsof de terugschakeling van België naar Nederland ergens in het systeem blijft hangen waardoor KPN het verbruik als EU data ziet... 🤔


Is het probleem gerelateerd aan een bezoek over de grens, verbonden met een netwerk in de EU?
Gaat het fout bij terugschakelen naar het KPN netwerk en blijft de teller op de stand “in EU” staan?

Daar lijkt het inderdaad wel op. Ben regelmatig in België voor werk, maar sinds deze week blijft er iets in het KPN systeem hangen waardoor er EU verbruik wordt afgeschreven als ik weer in Nederland ben.


Als je het advies van Ingridmolenberghs opvolgt, schakelt de teller dan wel terug van EU naar NL?

…..Wat je voorlopig kan doen is als je een grens over bent gegaan of in de buurt van een grens, even het mobiele netwerk uitzetten (twee pijltjes) en dan weer terug op zetten. Als dat niet werkt dan de telefoon opnieuw opstarten. Heeft bij mij gewerkt…...

 


Als je het advies van Ingridmolenberghs opvolgt, schakelt de teller dan wel terug van EU naar NL?

…..Wat je voorlopig kan doen is als je een grens over bent gegaan of in de buurt van een grens, even het mobiele netwerk uitzetten (twee pijltjes) en dan weer terug op zetten. Als dat niet werkt dan de telefoon opnieuw opstarten. Heeft bij mij gewerkt…...

 

Daarna gaat het verbruik inderdaad weer naar NL. Hopelijk vind KPN snel een oplossing, tot die tijd maar handmatig doen inderdaad.


Helaas krijg ik de tijdelijke oplossing ook niet meer voor elkaar en blijft het verbruik nu uit de EU bundel gaan. Wellicht is het een idee om ipv een betaalde een gratis EU bundel beschikbaar te stellen tot dit probleem is opgelost. Anders worden mensen onterecht op kosten gejaagd.


Helaas krijg ik de tijdelijke oplossing ook niet meer voor elkaar en blijft het verbruik nu uit de EU bundel gaan. Wellicht is het een idee om ipv een betaalde een gratis EU bundel beschikbaar te stellen tot dit probleem is opgelost. Anders worden mensen onterecht op kosten gejaagd.

Mocht de EU bundel opraken worden er geen extra kosten gemaakt, enkel de snelheid wordt verlaagd.


Helaas krijg ik de tijdelijke oplossing ook niet meer voor elkaar en blijft het verbruik nu uit de EU bundel gaan. Wellicht is het een idee om ipv een betaalde een gratis EU bundel beschikbaar te stellen tot dit probleem is opgelost. Anders worden mensen onterecht op kosten gejaagd.

Mocht de EU bundel opraken worden er geen extra kosten gemaakt, enkel de snelheid wordt verlaagd.

Dat had ik inderdaad gelezen, maar ik zit niet te wachten op traag internet terwijl ik nog ruim voldoende internet zou moeten hebben. Ik vind het daarnaast ook opvallend stil vanuit KPN. Er wordt in elk geval geen zichtbare actie ondernomen en verder dan omslachtige en tevens tijdelijke opties - die uiteindelijk geen van allen helpen - komen we niet. Hopelijk kan KPN deze storing snel verhelpen. 


Helaas krijg ik de tijdelijke oplossing ook niet meer voor elkaar en blijft het verbruik nu uit de EU bundel gaan. Wellicht is het een idee om ipv een betaalde een gratis EU bundel beschikbaar te stellen tot dit probleem is opgelost. Anders worden mensen onterecht op kosten gejaagd.

Mocht de EU bundel opraken worden er geen extra kosten gemaakt, enkel de snelheid wordt verlaagd.

Dat had ik inderdaad gelezen, maar ik zit niet te wachten op traag internet terwijl ik nog ruim voldoende internet zou moeten hebben. Ik vind het daarnaast ook opvallend stil vanuit KPN. Er wordt in elk geval geen zichtbare actie ondernomen en verder dan omslachtige en tevens tijdelijke opties - die uiteindelijk geen van allen helpen - komen we niet. Hopelijk kan KPN deze storing snel verhelpen. 

Je krijgt gelukkig niet onverwacht extra kosten. Heb zelf geen last gehad van deze storing, vrijdag vanuit België Nederland weer in gereden en zaterdag vanuit Duitsland. iPhone schakelde zonder problemen over en het verbruik ging daarna gewoon weer uit de Unlimited dagbundel. 


Helaas krijg ik de tijdelijke oplossing ook niet meer voor elkaar en blijft het verbruik nu uit de EU bundel gaan. Wellicht is het een idee om ipv een betaalde een gratis EU bundel beschikbaar te stellen tot dit probleem is opgelost. Anders worden mensen onterecht op kosten gejaagd.

Mocht de EU bundel opraken worden er geen extra kosten gemaakt, enkel de snelheid wordt verlaagd.

Dat had ik inderdaad gelezen, maar ik zit niet te wachten op traag internet terwijl ik nog ruim voldoende internet zou moeten hebben. Ik vind het daarnaast ook opvallend stil vanuit KPN. Er wordt in elk geval geen zichtbare actie ondernomen en verder dan omslachtige en tevens tijdelijke opties - die uiteindelijk geen van allen helpen - komen we niet. Hopelijk kan KPN deze storing snel verhelpen. 

Je krijgt gelukkig niet onverwacht extra kosten. Heb zelf geen last gehad van deze storing, vrijdag vanuit België Nederland weer in gereden en zaterdag vanuit Duitsland. iPhone schakelde zonder problemen over en het verbruik ging daarna gewoon weer uit de Unlimited dagbundel. 

Dat is fijn, maar helaas werkt dat niet meer bij iedereen zoals in dit topic te lezen is. Al betreft het een kleine groep, toch vind ik het belangrijk dat dit zsm opgelost wordt. Nu is er ondanks gevraagde gegevens nog geen actie ondernomen.


Excuses voor de late reactie, ik was een weekje vrij.

We hebben intern navraag gedaan en het probleem is bekend. Het lijkt vooral voor te komen bij mensen die in België zijn geweest én verbinding hebben gemaakt met het Orange netwerk. Er wordt gewerkt aan een oplossing. Ik durf alleen niet te zeggen wanneer deze er zal zijn.

In de tussentijd is het inderdaad het advies om het mobiele netwerk even uit te schakelen en weer aan te zetten. Werkt dit niet? Start dan het toestel opnieuw op. Daarom forceer je jouw toestel en simkaart om opnieuw verbinding te maken met het netwerk.


Even een korte update: Het probleem speelt nog steeds. Er wordt gewerkt aan een oplossing.