Skip to main content

Ik gebruik nu al meer dan 2 jaar KPN als mijn mobiele data alleen laatst kreeg ik een bericht dat 75% van mijn maandelijkse EU bundel was verbruikt. dit is practisch omogelijk omdat ik al die tijd in Nederland verbleef. dus inplaats van dat het van mijn unlimited data is gehaald is het van mijn EU bundel gehaald. ik heb contact proberen op te nemen alleen is er geen oplossing. ik wilde deze maand nog naar het buitenland gaan alleen heb ik nu daar bijna geen data meer voor. ik vind dit onfatsoenlijk en zou graag mijn gebruikte data die ik heb gebruikt terug ontvangen omdat die van de verkeerde bundel is gehaald. mijn roaming staat uit op mijn telefoon en toch word het van mijn EU bundel gehaald. met vriendelijk groet Senna Stas.

Hi @Denise_ , is er al zicht op een oplossing van dit probleem?

(een klein beetje eigenbelang 😊) Ik ga binnenkort een lang weekend naar Zuid-Limburg, wandelen (mogelijk) binnen bereik van het Belgische netwerk…...


@RBxx Het probleem speelt helaas nog steeds. Het probleem is dat Orange zich niet automatisch afmeldt, waardoor de EU teller blijft lopen. De workaround is om het toestel opnieuw op te starten.

Ik wou dat ik kon zeggen wanneer het probleem verholpen zal zijn, maar dat weet ik niet.


Bedankt @Denise_ , dan houd ik het in de gaten en deel ik hier mijn ervaringen.
Als het nodig is weet ik wat te doen via de workaround.


Hi @Denise_ 

Ik ben afgelopen weekend in Zuid-Limburg inderdaad binnen bereik van de Belgische providers gekomen. Op een gegeven moment zag ik Orange op mijn scherm verschijnen. Ik heb echter niet het genoemde probleem ervaren nadat het toestel weer vanzelf bij KPN terugkeerde. Ik heb een beetje van de EU 50GB bundel verbruikt, maar daarna ging de NL bundel weer lopen op mijn Samsung S22. De iPhone 12 van een vriend had ook geen ‘hangende’ EU bundel en ging ook vanzelf terug naar NL bundel.

Ik had ook nog kort verbinding met Proximus, wat me verbaasde. Ik dacht dat KPN daar geen roaming overeenkomst mee had. Het was trouwens een 3G (H+) verbinding, dus traag.


Fijn dat jij er geen last van hebt gehad, @RBxx!

Voor zover ik weet, speelt het probleem nog steeds. Maar blijkbaar heeft niet iedereen er last van.