Skip to main content

Onwijs veel geprobeerd de laatste tijd om te kijken of ik mbs verbruik terwijl ik thuis op de WiFi zit. Heb zelfs de WiFi assistentie uitgezet, zodat deze zeker alleen de WiFi pakt als ik thuis ben, maar nog steeds verbruik ik MB’s, hoe kan dit? Heb nu 2 maanden deze nieuwe telefoon en hiervoor had ik er nooit problemen mee.

Zet je ook mobiel internet uit als je op Wifi zit @Manonneke18 ?


Moet dat? @Ray_mond want dan zou dit beteken, dat als ik steeds weg ga thuis, ik mijn mobiel data steeds weer aan moet zetten. Ik vind het gewoon vreemd dat ik met mijn vorige telefoon er geen problemen mee had (had precies hetzelfde abonnement)


Moet niet, is wel verstandig. 

Zo kun je dat soort dingen wel uitsluiten.


Vind dit wel heel erg vreemd…


Moet dat? @Ray_mond want dan zou dit beteken, dat als ik steeds weg ga thuis, ik mijn mobiel data steeds weer aan moet zetten. Ik vind het gewoon vreemd dat ik met mijn vorige telefoon er geen problemen mee had (had precies hetzelfde abonnement)

Je abonnement heeft daar niks mee van doen. Wel hoe jij je nieuwe telefoon hebt ingesteld. Je moet natuurlijk niks, ik geef enkel een tip. 

Maar ik weet niet wat voor toestel je had en nu hebt. 

 


Toen had ik een iPhone 7 en nu een 11


Ik ben niet zo thuis met iOS. Misschien is er iemand hier die daar meer van weet. 

Je kunt ook deze site eens doorlezen, mocht je interesse hebben. 

 


Dankje, ga ik doen


Hoi @Manonneke18, welkom op ons forum!
Dit zit hem waarschijnlijk in de instellingen van je toestel zoals @Ray_mond al noemt. Op de site die hij stuurt staat bij #3 '”Wifi assistentie uitschakelen
Ik vermoed dat dit het probleem op moet lossen. Als ik het goed begrijp (zelf geen iphone) gebruikt je toestel dan 4G als het wifi even minder is.

Dat gezegd hebbende, als dit er toe leid dat je ineens hele slechte wifi verbinding hebt in huis kan je met de wifimanager je wifiverbinding overal in huis goed krijgen!