Skip to main content

Ik heb vandaag nieuwe mb’s gekregen maar het is al op zonder dat ik het heb gebruikt hoe kan dat?

Hoi @Maarten Cremers . Welkom op het forum.

Ik heb oprecht geen idee. Was er misschien een update voor je telefoon en is het daar aan opgegaan? Over hoeveel MB's hebben we het? 


Hoi @Erwin_  bedankt voor je bericht, het is 5000 mb en ik had geen updates


Ik kan voor je kijken op welke tijdstippen er data verbruik is geweest. Ik kan uiteraard niet zien waaraan, dat is privé. 

Wil je dat ik dat check? Zo ja, kun je dan je profiel aanvullen en mij een seintje geven? 


@Erwin_  ja graag ik heb het gedaan


Ik zie meerdere mobiele nummers. Kun je ook in je profiel zetten om welk nummer het gaat?


Ja heb ik gedaan


Het gaat om 06xxxxxxx


Er is op 08-04-2021 rond  00:00:00 5100627 KB verbruikt.  Dat is alles wat ik kan vaststellen.   Waar die data aan verbruikt is kan ik niet zien. Je kunt nog eens proberen in je logs van je telefoon te achterhalen waar het naartoe is gegaan. 


@Erwin_ dat lijkt me sterk want ik heb niks gedaan en ook niks gebruikt en om 00:00 sliep ik al lang


Meer kan ik er helaas niet over zeggen. Het systeem dat verbruik monitort is redelijk waterdicht. Ik heb er althans in mijn vijftien jaar bij KPN nog nooit iets in gevonden dat niet daadwerkelijk verbruikt was. Waar áán is voor mij natuurlijk helemaal gissen. 


Nou hier dit x precies 't zelfde. Ik heb met nog iemand samen 2 abbos op 1 naam. Ik heb zelf onbeperkt mbs en had vanmorgen nog 2 mbs verbruikt (wat ik al veel vind in 1 dag gezien ik op de WiFi zit al 3 dagen) nu de 1ste had ik opeens 29 verbruikt. Dit kan niet.

Het andere nummer heb ik de 1ste 50 gig gegeven en ze kreeg de melding later op de dag dat 't helemaal op is!! Dit kan ook niet

 Thuis zat ze op de WiFi en  erna is ze naar een festivalletje gegaan waar ze buiten een hapje niks met d'r telefoon gedaan heeft. Ze heef alleen een 30 min de routebeschrijving van Google maps aan gehad.

 

We zijn al jaren klant en hebben dit abbo nu net een maand, voorheen kregen we 5 mb niet eens op... Nu opeens 50 en 29 op een dag terwijl we beide niks gedaan hebben?? 


Hallo @cherrycheri in je mobiel kun je op app-niveau zien welke app wanneer zoveel data verbruikt heeft.

Succes.