Skip to main content

Al een aantal jaar bij KPN met alle producten en dus ook met 2 mobiele gsm abonnementen.

1 van mij en 1 van partner.
Echter al 3-4 jaar het probleem dat met regelmaat als ik partner bel hij 1x overgaat bij mij en ook bij hem dan krijg ik tududu in me oor getetterd met de melding nummer is niet in gebruik.

We dachten het ligt aan het hoesje, dus nieuwe hoesjes gehaald en met en zonder hoesje geprobeerd, maakt niet uit probleem blijft onstabiel aanwezig.

Ook in de jaren ook gewisseld van gsm (1x huawei 1x samsung a42 5g en 1x samsung s23 5g per persoon) op alle 3 is dit probleem aanwezig, instellingen gereset, netwerk gereset en probleem is er nog.
|Laats wilde zijn moeder bellen naar ons en kreeg zij voor ht eerst oo kdeze melding.
Inmiddels is mijn nummer ook hiermee besmet en heeft ook dit probleem.

Net nieuwe simkaarten erin gedaan omdat het de eerste waren die we ooit hebben gehad sinds we bij KPN zitten dus dachten slijtage maar het eerste wat er gebeurt bij allebei na proberen te bellen en te kijken of alles werkt was weer de melding.

Dus ja tot nu toe is het niet opgelost en lijkt het erger te worden van 1 keer per maand naar meedere keren per dag, wijzelf kunnen wel alles maar niet naar elkaar bellen of door anderen gebeld worden.

Ik heb beide nummers onder mijn naam lopen, net als onze andere producten.
VInd het vervelend omdat partner hulpbehoevend is en slechte gezondheid heeft en als ik er niet ben hem bel en via die weg controle en inzicht heb of ik snel naar huis moet of dat hij nog wat wil hebben van de winkel etc, dus dat de nummers werken is best belangrijk.
Dat dat nu steeds minder werkt met name naar elkaar is extreem vervelend.

Hopelijk kan iemand dit oppikken en verder helpen.
Mochten er nog gegevens nodig zijn in mijn profiel dan hoor ik dat graag.

Sinds ik dit heb gepost is het nog 1 keer foutgegaan en tot nu toe lijkt het te werken, geen idee of iemand er mee bezig is geweest of wat het is/wat er aan de hand is/was.

Blijf het vreemd vinden.


Beste @Chris en Fem, wat een gek probleem dit! Jullie hebben al zoveel uitgeprobeerd, dat ik ook niet meteen zou kunnen zeggen waar het aan ligt/gelegen heeft. Goed om te lezen dat het inmiddels wel weer lijkt te werken. Mochten we verder nog iets voor je kunnen doen, laat het gerust weten. 


Te vroeg gejuicht, eerder o pde dag heeft DHL klantenservice mij diverse keren proberen te bellen maar die kregen dat dus ook te horen : overgaan tududu nummer niet in gebruik.

Gelukkig kunnen ze me via mail bereiken maar ja ze hebben het elk uur geprobeerd zonder succes voor 6-8uur lang.

Dus ja geen idee waarom, ook nergens in het forum gezien wat de oplossing voor anderen met dit probleem was waar wat mensen in de backend of achter de schermen in de dingen zijn gaan wroeten en dingen proberen/uitzoeken.


Wat rot! Ik vraag me dan af of het misschien aan het bereik op jullie adres ligt. Ervaren jullie dit doorgaans thuis? In de meeste smartphones kan je tegenwoordig ‘bellen via wifi’ aanzetten. Als je via ‘telefoon' naar ‘instellingen’ gaat, kan je Bellen via Wifi aanvinken. Ik ben benieuwd of dit voor jullie werkt!


Bellen via wifi stond aan op de vorige en huidige telefoon, maar dan doet het probleem zich ook voor met die optie aan/uit en heb ik juist uitgezet omdat ik geen bellen via wifi wil gebruiken.
Ik gebruik geen internet buiten of als ik niet thuis ben, tenzij het moet omdat bellen niet werkt of omdat ik niet te verstaan ben.

Ik ben niet 1 van die personen die altijd en overal internet moet hebben en altijd op de telefoon bezig is.
Ik gebruik hem alleen om te bellen en zo min mogelijk internet.


Thuis staat die op de wifi, buiten bereik wifi op de bij het abonnement zittende 5G, alleen voor geval van nood als bellen niet lukt dat ik via die weg bereikbaar ben, normaal staat die optie ook uit dat er geen internet werkend is op de telefoon.

Het gebeurt ook als ik buitenshuis ben en als ik in de winkel ben of bij de winkel, partner kan de deur niet uit dus niet getest of het dan anders is.

Ik ben niet de enige KPN klant in de wijk en omgeving, wel de enige die dit probleem heeft tot nu toe, anderen ervaren dit probleem niet bij hun weten.

We wonen nu 7 jaar op dit adres en al die tijd ook KPN en dit probleem niet altijd gehad op dit adres.

Heb wel het idee dat het is begonnen sinds wij 5G telefoons hebben, geen idee of dat er iets mee te maken heeft, maar de verleiding is er wel in die richting te denken.

Al hebben anderen met 5G toestels en KPN hier geen last van, maar blijft wel vreemd dat het sinds die tijd van we hebben 5G toestels het voor ons/bij ons is begonnen.
 


Bellen via wifi is ook vooral voor gewoon als je thuis bent inderdaad. Dat kan je dus prima aan laten staan. Het probleem nu is een beetje dat je aangeeft dat het met verschillende toestellen en simkaarten gebeurt. Dat zou betekenen dat het aan het netwerk ligt. Je geeft echter ook aan dat het óveral gebeurt. En dat zou betekenen dat ons hele netwerk problemen geeft. Maar dan zouden er weer veel minder mensen aan de bel trekken dan wat nu het geval is. Ik vind het dus heel lastig om te zeggen waar het dan aan ligt.

 

Op de dekkingskaart zie ik dat het bereik op jullie adres goed moet zijn. Dat verklaart dus ook niet waarom jullie dit ervaren. Je zou eens een prepaid simkaart van een andere provider (die niet op het KPN netwerk zit) kunnen kopen, om te kijken of de problemen dan opgelost zijn. Niet iets wat ik normaliter zou adviseren, maar ik tast in dit geval een beetje in het duister!


Voor nu lijkt het nog te werken, net of er toch iets mis is geweest.
Weet dat er onderhoud is geweest maar weet niet of dat ermee te maken had, was aan netwerk maar ja is breed begrip. Kan ook voor TV zijn geweest of internet bijvoorbeeld.

Prepaid anders dan KPN dan geen probleem, ken wel iemand die KPN prepaid heeft en loopt hier ook tegenaan. Zo gaat het wekenlang mis en dan ineens wekenlang weer goed.

Beetje zoals ik het ervaar met onze abo's.

 


Sinds een week zijn beide nummers niet bereikbaar.
Het is echt een probleem en ben het zat.

Nieuwe nummers zit ik ook niet op te wachten, maar in dit tempo ben ik wel genoodzaakt dit 2 jaar uit te moeten zingen omdat ik niet nog meer abo's kan betalen en dan over te stappen, sinds we KPN hebben hebben we dit probleem en nu met ouders op sterven is niet bereikbaar zijn gewoon onacceptabel.

Alle tips en tricks geprobeerd, niks lost het op maar wel te horen krijgen dat het aan mijn zijde ligt en dat ik wat fout doe inmiddels.

Ben echt pislink.


Nieuwe simkaarten en toestellen hadden jullie al geprobeerd en het kan niet zo zijn dat door een bepaald 06-nummer of abonnement het niet werkt. Zoals ik eerder had aangegeven: als ons netwerk overal problemen geeft, dan zou niemand meer een KPN abonnement nemen én zouden we overspoeld worden door klachten. Dat is niet het geval. Vandaar ook mijn eerdere advies om een prepaid kaart van een andere provider te kopen en te kijken of dat wel werkt. Je kunt deze er naast aanhouden: totdat je kunt overstappen in 2025. Zo ben je dan in ieder geval bereikbaar. Ik begrijp dat deze oplossing niet optimaal is, maar we hebben alles uitgesloten en ik heb geen andere opties meer. 


Jullie hebben alles uitgesloten?
Ik ben toch echt niet gebeld om dingen uit te sluiten zoals dat bij anderen wel is gedaan die dit probleem ook hebben/hadden.
Er is niet geprobeerd te bellen want dat gaat NIET want we zijn niet bereikbaar.
Er is geen gesprek verder geweest met ons met iemand die er verstand van heeft.

En ik vind het belachelijk dat ik 35 euro per maand betaal en dan het advies krijg koop prepaid om bereikbaar te zijn, die hebben ook een houdbaarheidsdatum namelijk na 6maanden zijn die dood in gebruik, ik zie niet in waarom ik dit moet oplossen terwijl het probleem alhoewel weinig er last van hebben dan bij mij wordt geplant.
Zo van tja wij hebben alles gedaan je eigen probleem wat een ballen service.

Ik heb al aangegeven de hint is : 5g telefoon bij ons, dus ja los het op want het zit bij jullie en de 5g combi.
Voor ik 5g telefoon had waren we bereikbaar.
Waarom dan 5g telefoon halen, omdat kpn adviseerde dat ondanks het feit dat ik toen al aangaf dat we niet bereikbaar zijn. Dat we dit probleem hebben.

En anderen emt ons en voor niemand is er een oplossing en ik krijg het advies : koop een prepaid kaartje?
Dat ik 2x 35 euro betaal wil niet zeggen dat ik ook nog geld heb om prepaid te kopen en actief te houden…

Het is een ballen antwoord wat gewoon bij mij het probleem neerlegt door die reactie.
IK kan hier niks aan doen, dit ligt bij jullie en jullie als KPN moet dit uitzoeken en oplossen, dat bij jullie alles goed kijkt en lijkt te werken volgens systeem wil niks zeggen.

Offtopic maar kort voorbeeld : ik zou ook digitenne moeten kunnen gebruiken in mijn woning echter tijdens noodoplossing digitenne gehad en deze werkt niet ondanks 100% dekking in het gebied.
Maar fout lag bij mij want er is 100% dekking, systeem gaf geen problemen, toch waren ze er want digitenne kan geen signaal krijgen in een 100% dekkingsgebied en dan krijg je echt het gevoel dat je gek wordt verklaart en zo wordt behandelt van alsof ik lieg en dat ik de problemen verzin, dat is ook hoe de reactie van de KPN moderator op mij overkomt en dat is heel fout, door ook elke maar te zeggen hier is alles goed, probleem zit niet bij ons dus koop maar prepaid als het zo belangrijk is, dat ik idioot veel betaal om bereikbaar te zijn en geen beperkingen in abo te hebben pech gehad.

Ga toch fietsen met zulke antwoorden, je hebt me alleen aangegeven wat ik kon proberen, maar vanuit jullie is er in mijn ogen niks gedaan behalve mij kosten laten maken en kijken of het probleem weg is wat natuurlijk zo niet werkt, het is KPN wat heb ik dan met andere provider te maken?
Het heeft gewerkt tot 4 jaar geleden, dus ga kijken wat is er verandert wat dit kan veroorzaken bij jullie vanuit jullie, niet nu maar 4jaar geleden!!!

Als jullie 100% dekking hebben waarom ben ik dan 0% bereikbaar met bellen, alles werkt via internet maar niet het belsignaal en sms signaal, ook noodalert op de telefoon werkt hier niet sinds 4 jaar.

Wat zijn factoren die invloed kunnen hebben?
Vodafone mast op flatgebouw? Er staat er 1 die 4 jaar geleden contractverlenging heeft gehad…
Maar hoe kan dat een KPN probleem geven?
Ik weet het niet meer, alleen dat ik het idioot vind om 35 euro per maand per gsm uit te geven voor niet werkend iets en dat i kdacht dat KPN wel beter zou kijken of volgen en uittesten als iemand niet bereikbaar is wat de oorzaak kan zijn.

Zeker na 4 jaar problemen, dan krijg je te horen neem maar prepaid tot je abo klaar is…
Dat kan nooit de bedoeling zijn en iemand die al wanhopig is in de grond trappen...
Dat is een messteek in de rug geven en gevoel geven alsof je als klant gewoon minder dan niks bent.
Gefeliciteerd.


Je bericht is een beetje lastig te volgen. Maar ik begrijp dat je boos bent. En ik wil je graag wat tips geven. Wellicht dat je dit al geprobeerd hebt, maar je geeft niet aan wat je allemaal geprobeerd heb.

Als ik je goed begrijp gebruik je partner en jij je toestellen alleen om te bellen en heb je geen internet op je toestel nodig.

Wat je zou kunnen proberen is om de toestellen bij instellingen op 2G te zetten. Dan heb je geen snel internet maar zal je misschien beter bereikbaar zijn voor het bellen. Doordat je je toestel vast op 2G zet heb je geen 4G of 5G bereik.

Als ik het goed begrijp zou de dekking in orde moeten zijn. Hoeveel streepjes zie wanneer je thuis bent? Wanneer je toestel op 4G/5G staat.

Ik woon zelf in het buitengebied en de kpn antennes staan ruim 4 kilometer van mijn huis. Hierdoor heb ik maar 0 of 1 streepje bereik in huis. Ik heb het dan over 4G/5G bereik. Doordat ik mijn toestel op wifi bellen heb gezet ben ik thuis altijd bereikbaar. Tenminste ik heb nog nooit klachten gehad dat ik niet bereikbaar ben of dat ikzelf niet kan bellen. Het is al eerder gezegd maar wellicht dat dit toch een oplossing is. Indien het bereik van 2G of 4G of 5G in huis slecht is.

Je hebt het ook over een winkel. Is het bereik in de winkel voldoende of onvoldoende?

 


Wij bellen niet hele dagen en wij zitten niet hele dagen op onze telefoons ze worden amper gebruikt…

Ze zijn er voor noodgeval/om bereikbaar te zijn, is de enige reden dat we mobiels hebben.
En zo hebben we zo ook altijd gebruikt, echter lijkt dit de laatste 4 jaar een probleem te zijn.

 

Wij krijgen in onze telefoons niks gevonden wat dit verklaart of kan voorkomen:

Het lijkt erop alsof de simkaart/nummer in een slaapstand gaat en er niet meer uit kan kan komen.
Niet met herstart telefoon, niet met opnieuw instellen telefoon, niet met iemand bellen/sms.

Elke dag is een gevecht om de nummers aan de gang te krijgen en te verzinnen welke combi van dingen doen ervoor zorgt dat de telefoon via sms en bellen bereikbaar is, bij beide nummers is dat elke dag anders en nooit hetzelfde.

Dat is denk ik het makkelijkste om uit te leggen, een slaapstand omdat je je telefoon niet / niet veel gebruikt en het alleen hebt om bereikbaar te zijn, maar waardoor je netwerk voor bellen en sms niet meer reageert na bepaalde tijd.
Internet werkt ten alle tijde zoals whatsapp, maar bellen en sms valt weg alsof het in een coma valt.


@Neville  De telefoons geven 100% bereik aan 5 streepjes), ook in de winkel en onderweg, geeft het 5 streepjes bereik aan.

Ja ik ben boos, ik betaal best veel voor 2 abonnementen speciaal met 5g als gratis aangeboden optie van KPN omdat dat de toekomst is dus zorg je dat je bent voorbereid.
Je weet nooit wanneer ze het omzetten of iets laten vallen en je wilt niet ineens een probleem hebben of nog niet van abonnement of telefoon kunnen wisselen of aanpassen.

 

En dan wordt er hier gezegd koop maar prepaid… dat vind ik dan een rot opmerking, het werkte, ik woon 7 jaar op mijn huidige adres waarvan 6 jaar KPN, dat KPN niks vind wil niet zeggen dat er geen probleem bij hun zit.
We wonen in een stad aan industriezijde buitenwijk.
Voor KPN hadden we Ziggo (ook mobiel) en daar komen de nummers ook vandaan.

Weggegaan bij Ziggo omdat het TV en internet gebeuren compleet onbetrouwbaar werd en we 75% van de dag spontaan geen internet en tv hadden en geen Ziggo personeel om het op te lossen.
Toen naar KPN gegaan en nooit dat probleem teruggekregen.

Nu alleen dat 4 jaar waarvan sinds dit jaar januari (voor verlenging abonnement) extreem last van nummer niet in gebruik melding waarvan ik nu vond laat ik het toch is proberen aan te kaarten en op te lossen met KPN na het lezen (al 4 jaar) van anderen hierop het forum met het probleem en waar eigenlijk nooit een oplossing duidelijk werd alleen dat het spontaan was opgelost of door op 2g te gaan zitten en dat er ergens routerings/omleidproblemen zitten in deels de 2-3-4-5-g dingen bij KPN die niet gevinden/gezien worden door KPN om 1 of andere  reden.

Ik zou willen dat ik “rijk” was (zijn we niet) en 4g telefoon kon kopen zodat ik kon bevestigen dat het de 5g optie/functie is.

Echter zijn wij sinds 4 jaar naar Samsung telefoon overgestapt met 5g, is het Samsung of het 5g gebeuren?
Voor die tijd hadden we Huaweivanwege de accuduur 1x per maand laden heerlijk nu 2x per dag met niks doen 😞,

Maar ja iedereen weet het spionage verhaal waardoor we de keus maakte en naar Samsung telefoon zijn overgestapt 4 jaar geleden en we dus 4 abonnementen hadden… 😞 uit voorzorg omdat je nooit weet wat overheid doet,

Nu 2 abonnementen maar dan nog het is best wat geld wat je door de plee lijkt te trekken op dit moment met maar half werkend.
 

 

 


Duidelijk geen probleem met de dekking.

Als je met je partner belt, bel je dan met +316xxx of met 00316xxx of met 06xxx?

 

 

 

 


+316 maar heb ook de andere geprobeerd en dat maakt ook niet uit.

(schoon)ouders hebben ook abonnementen, geen kpn,  en die krijgen ons allebei gewoon niet  te pakken.

Geloof dat elke "bekend netwerk” wel is geprobeerd door ons en anderen, zowel abonnement en prepaid.
De sociale dienst voor ons inkomen kan ons niet bereiken en die bellen vanaf een vast KPN nummer.

Ziekenhuis voor mijn partner wegens controles krijgt ons niet te pakken

Ook andere telefoon geprobeerd met ons nummer erin om te weten ligt het aan de telefoons… Lost het ook niet op, maar dat is nog steeds een optie gezien dat dat ook 5G optie had/heeft.
Bij ons in huis, buiten in de tuin en bij de winkel (45minuten lopen) in al die combi's en het helpt niet om bereikbaar te zijn.
Altijd 5 streepjes, soms met wind eventjes voor 1 tel 4 streepjes en schiet dan weer naar 5 streepjes.

Die van schoonouders is van tijd van Ben Hur en die hebben niks met 5G of internet erop (nokia 3330).
ook met een modernere telefoon vanuit hun hielp niet om ons te bereiken.

Zelfs simkaarten vervangen omdat de simkaarten iets beschadigd leken, telefoons weer gereset met de nieuwe simkaarten wat niet grappig meer is, maar je toch probeert want tja dat wordt anders toch gezegd dat je moet doen als je KPN klantenservice belt. En die je als test terug wilt bellen en dat gaat niet want nummer bestaat niet…
Leuke cirkel waar je in blijft zitten zo…

 

Het was dat, als ik of iemand anders naar 1 van de 2 nummers belde dat we wel gemiste oproep teken kregen omdat die 1 keer overging en dan zei nummer bestaat niet en zelfs dat gebeurt niet meer.
Dat is ook weggevallen dus nu weten we nog minder.

Ook voicemail instellingen aan en uit en opnieuw ingesteld voor zover dat kan als je geen voicemail gebruikt.


Wij kunnen alles en iedereen bellen maar zijn niet bereikbaar voor mensen en instanties met onze 2 KPN nummers.
Ik durf niet eens te gokken of nieuw nummer zou helpen, dat er iets in de huidige 2 mis zit omdat ze van ziggo afkomen wat 4 jaar geleden met naar 5g telefoon gaan iets heeft getriggerd en nieuw nummer dit probleem niet heeft?

En kan niet zomaar van nummer wisselen, er staat te veel vast aan beide nummers om zomaar te wisselen denk aan 2FA inlogmethodes en herstelmethodes in geval van die mobiel nummer afhankelijk zijn ook om het te wisselen, zou onszelf buiten veel dingen sluiten met pech en in de problemen brengen.


Maar dat is nog het enige dat ik kan bedenken dat er een probleem op die 2 nummers zit omdat iedereen tegen hetzelfde probleem aanloopt als ze ons willen bereiken.
Na zoveel te hebben geïnvesteerd met extreem kleine portomonnee om dan prepaid te moeten om bereikbaar te zijn is wel heel stom.

Zeker omdat prepaid verloopt, moet dan extra investeren omdat eigen 2 abo's niet werken om bereikbaar te zijn wat het punt en doel is van de abo.

Krijg het idee dat we zelf met anderen buiten KPN klantenservice/moderators alles al geprobeerd hebben, het raadsel blijft, onbereikbaar blijven ook en ook bij anderen is het niet duidelijk wat de oplossing was/is en of het nu echt is opgelost voor hun/bij hun.

Voor beide nummers geld dat we de ene keer als de melding/bericht te horen krijgen:

“Het nummer dat U probeert te bereiken is onbereikbaar. Probeer het later nog eens.”

Dat is 1e keer als we elkaar bellen of iemand ons belt,

maar poging 2 op diezelfde dag (tijd tussen bellen maakt niks uit) zegt

“Het nummer dat U probeert te bereiken bestaat niet. Controleer het nummer en probeer het opnieuw.”

Maar is het dag later dat je het probeert dan begint die met onbereikbaar bericht.

 

Het is ronduit frustrerend en gekmakend en boosmakend ook want niks schijnt en lijkt het probleem te zijn of te verklaren waarom de 2 nummers in "slaapstand gaan” en er nooit meer uitkomen zonder extreme rare dingen  om weer bereikbaar te zijn.

Dank je wel @Neville trouwens voor proberen te helpen en mee te denken, komt al beter en prettiger over dan vanuit KPN.


Ik denk graag mee. 😊

Als ik het goed begrijpt speelt het probleem zich af nadat jullie nummers overgezet zijn van Ziggo Vodafone naar kpn. Misschien dat er iets verkeerd is gegaan tijdens het porteren van de twee nummers. De reden dat ik dat denk is dat jullie nummers niet bereikbaar zijn van andere netwerken. Het kan zijn dat ergens bij kpn of andere provider(s) de verwijzing van Ziggo Vodafone naar kpn niet goed staat. Ik vind het namelijk vreemd dat je schoonouders en instanties jullie niet kunnen bereiken wanneer ze van een ander netwerk provider bellen dan kpn mobiel.

Een ideetje. Zouden je schoonouders een klacht kunnen indienen bij hun netwerk provider dat ze jullie nummers niet kunnen bellen? Ze moeten dan aangeven dat jullie nummers overgezet zijn van Ziggo Vodafone naar kpn. Misschien dat dit helpt om je verder te helpen aangezien ze bij kpn zeggen dat alles goed staat. Dit hoeft niet te betekenen dat er bij een andere provider niet iets fout staat.

Het blijft wel een vreemd probleem en ik weet niet zeker of dit je verder helpt.

 


Zoveel info in niet logische volgorde dus dan kan je wel is wat missen:

Elk mobiel en vast netwerk dat naar ons KPN nummers belt, die krijgen ons niet te pakken.
Ook niet onze KPN nummers (vast en mobiel) naar wel onze KPN nummers krijgen ons niet te pakken.

6-7 jaar geleden overgestapt van Ziggo naar KPN met alles.
Nummers hadden we al via Ziggo maar 4 jaar geleden toen wij van Huawei 4G (ban op merk door overheid) naar Samsung 5G telefoons gingen, vanaf toen zijn de problemen begonnen dat we 1x per maand hoorden dat dit probleem van nummer bestaat niet/nummer onbereikbaar er is.

En met verstrijken van de tijd is dat steeds erger aan het worden.

Van 1x per maand en dan denk je tja zal wel een storinkje of zo zijn geweest of pech, ga je naar 2x per maand, 3x per maand etc etc naar nu 1x per maand dat je wel bereikbaar bent, de omgekeerde wereld.

Het enige dat wij instellen op onze telefoon : onze eigen achtergrond, de menu stijl en eigen ringtone/sms toon.
Verder stellen we niks in, hebben wel whatsapp op de telefoon omdat dat het enige is wat werkt als wij niet gebeld kunnen worden en geen sms kunnen ontvangen.

 

Uitzetten van de 5g, 4g, 3g en 2g opties heb ik allemaal al uitgeprobeerd maar goed nogmaals doen we dit al snap ik niet waarom...

Ik kom nooit aan die opties normaal gesproken, hoe minder je instelt en kloot in je telefoon hoe groter de kans dat alles gewoon werkt.

En voor nu werkt dat niet, maar dit probeer ik weekje gewoon om zeker te weten dat ik het een goede kans geef.
1 telefoon heeft hard reset gehad voordat we dit deden de ander heeft de hard reset nu niet gehad om dit te proberen met 5G uit.

Dan gaan we op 3G voor een weekje met weer dezelfde telefoon hard reset en de ander niet, kijken wat dat doet en of dat helpt.

Dan 2G met weer dezelfde telefoon hard reset en de ander niet voor een weekje en dan tja hopen dat 1 van die dingen het probleem is en oplost als omweg en tijdelijk.

 

Sommige mensen hebben al geprobeerd aan te geven via hun provider welke geen KPN is dat ze ons niet kunnen bereiken als ze ons bellen en dat sms niet aankomt, omdat net als bij ons bij hun alles werkt behalve onze nummers kregen hun te horen dat hun als provider niks kunnen betekenen en dat we dit zelf bij KPN moeten aankaarten omdat onze nummers van KPN zijn, dus degene die het probleem heeft / niet bereikbaar is zoals bij ons die moet het aankaarten.

Dat heb ik gedaan.
KPN zegt kort samengevat wij hebben alles gedaan, wij zien geen probleem aan onze kant, dan koop maar een prepaid. :(
Waarom moet ik door hoepels springen om aan te tonen dat het niet bij ons ligt in telefoon of omgeving zit en daar ook kosten voor maken, anderen ermee lastigvallen en alles zonder resultaat?


Dan weet ik het ook niet meer. 😞

Je hoeft 3G niet uit te proberen. Het 3G radio netwerk van kpn is vorig jaar uitgezet. Deze frequenties worden nu gebruikt voor 4G.

Tegenwoordig is er alleen nog 2G, 4G/5G dekking beschikbaar.

 


Ow ok, telefoon geeft wel 3g optie aan om aan te zetten zonder de andere G opties,
Mogelijkheden op de samsung om uit te kiezen
5g/4g/3g/2g

4g/3g/2g

3g

2g
Lekker handig dan als 3g geen optie meer is dat die ertussen staat. Slaan we die over scheelt weer weekje. 😉
Iets slimmer mogen die telefoons wel worden lol

Toch bedankt voor alle hulp en je geduld en vriendelijkheid @Neville 😎


Ga je 2G nu proberen de aankomende dagen? Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Je zou ook eens langs kunnen bij een KPN winkel, dan kunnen mijn collega's eens fysiek met je meekijken. 


Na 2 weken en meer aan testen:

5g/4g/3g/2g  op een 5g telefoon onze eigen en die van een ander aan : onbereikbaar

4g/3g/2g  op een 5g telefoon onze eigen en die van een ander aan : bereikbaar

3g/2g op een 5g telefoon onze eigen en die van een ander aan : bereikbaar

2g op een 5 g telefoon onze eigen en die van een ander aan : bereikbaar

 

4g/3g/2g op een NIET 5g telefoon (niet van ons onze is 5g) aan : bereikbaar

3g/2g op een NIET 5g telefoon (niet van ons onze is 5g) aan : bereikbaar

2g  op een NIET 5g telefoon (niet van ons onze is 5g) aan : bereikbaar

 

De 5g is het probleem op allebei onze telefoons/telefoonnummer, ook in combi met ons nummer en ander 5g ondersteunend toestel werkt ons nummer niet met 5g netwerk aan.

 

Pakken wij ons nummer in een niet 5g toestel dan werkt alles goed en zonder problemen.

Willen wij bereikbaar zijn op onze eigen 5g telefoons dan mogen wij de 5g/4g/3g/2g NIET aan hebben.

 

Probleem is : op 4g/3/g/2g werkt ons internet buiten wifi bereik zo traag 10 minuten wachten voor je webpagina of app reageert, dat is waar 5g wel zijn werk doet als ik in winkel sta en extra controle wil doen op saldo rekening bijvoorbeeld omdat er nog iets afgaat die dag en dan gebruik ik de 5g omdat ik op 4g geen verbinding krijg die stabiel is om dat te laten werken.

Dus wat nu? Elke keer wisselen van netwerk 5g/4g/3g/2g naar 4g/3g/2g is ook gekkenwerk eerlijk gezegd.
Het zit niet  bij ons zoals gedacht, wij zijn ervan overtuigd dat het 5g netwerk het probleem is en dan rijst de vraag :

Wanneer wordt dit opgelost? Wanneer kunnen wij 5g/4g/3g/2g aan hebben EN bereikbaar zijn?


Even ter extra info en uitleg:

Wij kunnen met 5g/4g/3g/2g aan in welk toestel dan ook wel anderen bellen, sms-en en whatsappen, maar wij kunnen dan niet meer gebeld worden, ook in de laatste testen werkt whatsapp en sms berichten ook niet meer om ons te bereiken.

Blijkbaar veel berichten gemist toen we 5g/4g/3g/2g aan hadden, toen die uitging kwam binnen 5 minuten alle missende sms-berichten van KPN binnen ivm verlenging abonnementen… en whatsapp berichten van vrienden.

Worden met 5g/4g/3g/2g aan in welk toestel dan ook dat 5g ondersteund 100% onbereikbaar voor anderen.


Heb je dit probleem in heel Nederland of alleen op 1 plek?

Je zegt wanneer toestel op 5G/4G/3G/2G staat dat je dan niet meer bereikbaar bent. Het is dus makkelijk te reproduceren?

Ben benieuwd of je hetzelfde probleem ook hebt als je bijvoorbeeld in een andere stad of regio bent.

 


Heel Nederland maakt niet uit waar ik ben met het nummer/telefoon, dan is dit wel gebaseerd op 4 jaar geleden toen ik nog wel buiten woonplaats kwam en bij schoonouders kwam, door gezondheidsproblemen en zorg voor partner kan dit niet meer.

Dat is ook toen we 5g telefoons zijn gaan gebruiken. Voor 5g 4 jaar geleden nooit een probleem gehad.
Maar omdat ik ervan uitging dat het geen kinderziektes heeft ook netjes een telefoon die dat ondersteunt.


Zwager woont aan andere kant Nederland (gelderland en wij zuid holland) en had dit probleem ook, hij is van provider verandert dit jaar omdat hij dacht dat het bij KPN zat en hij voor zijn werk/eigen baas bereikbaar moet zijn.
 


Het blijft een vreemd probleem en ik zou niet weten wat er aan de hand kan zijn.

Ikzelf ervaar geen problemen wanneer mijn Samsung S21 op 5G/4G/3G/2G staat, altijd bereikbaar. Hetzelfde geldt voor mijn werktelefoon. Dat is ook een Samsung S21.


Reageer