Skip to main content

Als ik een bepaald contact (met 06 nummer) bel, hoor ik de telefoon overgaan, maar als de ander opneemt wordt het contact verbroken. Ik krijg dan de melding ‘Fout met server. Probeer later opnieuw’.

Bij andere 06 nummers heb ik tot nu toe geen probleem.

Wat kan de oorzaak zijn?

 

Hallo @PET office, welkom bij ons op het forum. Dat is een rare melding, en bij een specifiek nummer dus. Bel jij met jouw mobiele nummer, of met een vaste lijn? En weet je bij welke provider dat nummer is en of andere mensen dat probleem ook hebben als zij dat nummer bellen? Als je het alleen met dat nummer merkt kan het ook zijn dat het aan de andere kant speelt en dat er aan jouw kant niets te zien of doen is.


Dag Jasper, 

Ik bel met mijn mobiele nummer naar een nummer van Simyo. Er zijn geen andere gevallen bekend.

Toestel (Motorola G8 Lite) is nieuw aangeschaft met prepaid kaart.


Duidelijk, zou je jouw simkaart ook eens in een ander toestel kunnen proberen om het daarmee te testen? Ook ben ik benieuwd of je het kunt testen door vanaf een ander nummer naar dat Simyo nummer te bellen. Daarmee zullen we een beter beeld kunnen krijgen van welke richting we in kunnen slaan.


Ik heb net de simkaart (KPN) van de Motorola in mijn privé telefoon geplaatst en kan gewoon naar dat nummer bellen. Daarna mijn privé simkaart (v/h Telfort) in de Motorola gestopt en dat gaat ook goed. 

Het lijkt wel of de combinatie van de KPN simkaart met het Motorola toestel niet werkt voor dat nummer.

 

 


Dank je voor het testen @PET office, dat maakt het helemaal raar. De combinatie van het toestel en de simkaart lijkt de oorzaak te zijn. Ik ben ook benieuwd wat er gebeurt als je het nummer anoniem belt, krijg je dan hetzelfde bandje, of krijg je dan wel iemand aan de lijn? Je kunt dit doen door #31# voor het volledige 06-nummer te zetten als je belt. En wat ziet degene van het Simyo-nummer eigenlijk als jij gebeld hebt en die melding kreeg, is er dan wel een gemiste oproep te zien, of dat niet?

Ook kan je het Motorola toestel naar de fabrieksinstellingen terugzetten, om te kijken of dat een verbetering geeft.


Hoi @PET office, had je mijn bovenstaande suggesties nog kunnen proberen? Hoe gaat het als je die dingen probeert?


Beste Jasper,

Mijn toestel is gloednieuw (voor het werk gekocht) en na installatie van de simkaart heb ik als eerste mijn collega, met het betreffende nummer, gebeld.  Zodra de beltoon overgaat en zij opneemt, wordt de verbinding verbroken, ook als ze hem wat langer laat overgaan. Ze krijgt wel mijn nummer in beeld.

Ik heb de suggesties nog niet geprobeerd, omdat mijn collega  eerst nog contact op gaat nemen met Simyo, om te zien of het probleem misschien aan hun kant ligt.

Voor nu, alvast dank voor je moeite. Zodra ik meer weet, zal ik het je doorgeven.

Letty

 


Beste Jasper,

Simyo heeft de simkaart van mijn collega gereset en ik die van mij.

Alle combinaties hebben we geprobeerd. Simkaart in een ander toestel (ook bij mijn collega), andere kaart in de Motorola, anoniem gebeld, etc. Het enige dat niet werkt is de combinatie van de KPN simkaart met de Motorola. Zij kan mij wel bellen, maar als ik dan terugbel wordt bij opnemen van haar kant de verbinding verbroken en krijg ik ‘Fout met server. Probeer later opnieuw’.

Zou een nieuwe simkaart helpen? Dan heb ik alleen wel weer een nieuw nummer, toch? Als het huidige nummer een conflict heeft met dat van mijn collega, dan is dat misschien de oplossing.

Ik hoor het graag.


Een nieuwe simkaart (bij een abonnement behoud je het nummer, bij prepaid kan dat ook) kunnen we proberen inderdaad, maar ik weet niet of dat verschil zal maken. Als het in de simkaart zit, zou je verwachten dat je het ook in een ander toestel zou doen, maar daar gaat het dus wel goed. Iets met die Motorola in combinatie met dat specifieke nummer bellen is wat het probleem is. Je kunt de simkaart vervangen via de website en kijken hoe het daarmee gaat.


Beste Jasper,

Ik heb uiteindelijk maar besloten het toestel om te ruilen voor een ander type. De simkaart erin en ik kon gewoon het nummer van mijn collega bellen.

Heel hartelijk dank voor je hulp en geduld!

Vriendelijke groet, Letty


Dat is ook een oplossing inderdaad :slight_smile: Ik heb geen idee wat de oorzaak precies was, maar op deze manier hoeven we daar ook niet meer achter te komen. Als we nog iets anders voor je kunnen doen weet je ons te vinden!


Dit exacte probleem heb ik ook sinds een lange tijd met mij Sony Experia. De telefoon bezit ik nu een jaar dus 'even' omruilen lijkt me geen optie toch? 


Hoi Allen,

We hadden zelfde probleem met mijn vriendin, wanneer ze mij belt, neem ik op en meteen contact verbroken.  We hebben simkaart op sim2 gezet en nu werkt het wel. Succes!!