Skip to main content

Bij sommige nummers die ik bel krijg ik continu de melding serverfout. Ik kan wel gebeld worden door die nummers. Hoe kan dat?

 

Hoi @MHE, welkom op ons forum! 
Dat is een merkwaardig issue, ik heb meteen een aantal vragen.

  • heb je je toestel ook al even herstart?
  • Bel je de nummers als 06****** of 00316***** ?
  • Kun je de andere optie ook eens proberen?
  • Als je in het buitenland bent, kun je dan eens proberen te verbinden met een ander netwerk?
  • Is dit alleen bij 06-nummers of ook vaste nummers?
  • Kun je 0800-0402 wél bellen?
  • Wat is de letterlijke foutcode die je krijgt?
  • Kun je jouw simkaart eens in een ander toestel proberen?
  • En een andere simkaart in jouw toestel?

  • heb je je toestel ook al even herstart? ja
  • Bel je de nummers als 06****** of 00316***** ? BEIDEN
  • Kun je de andere optie ook eens proberen?
  • Als je in het buitenland bent, kun je dan eens proberen te verbinden met een ander netwerk? NOG NIET VAN TOEPASSING
  • Is dit alleen bij 06-nummers of ook vaste nummers? OOK BIJ VASTE NUMERS
  • Kun je 0800-0402 wél bellen? ja
  • Wat is de letterlijke foutcode die je krijgt? serverfout
  • Kun je jouw simkaart eens in een ander toestel proberen? Ga even zoeken naar mijn oude toestel ligt nog in de berging
  • En een andere simkaart in jouw toestel? Ik heb 2 weken gelden van jullie een nieuwe SIM card gekregen

Ah dit sluit wel het een en ander uit, merkwaardig issue!
Ik ben benieuwd of het met je andere toestel wél goed werkt.

Kun je ook je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kijk ik even mee vanaf deze kant.

 


Ik heb net mijn one plus uit de mottenballen gehaald en daar werken wél alle nummer op!

Hoe kan dat, ik heb een gloednieuwe Gigaset GX6 die het dus gewoon niet goed doet!


Aha, ik krijg nu ook  een melding met mijn One Plus en die zegt Mobiel Netwerk niet beschikbaar, op een ander nummer waar mijn Gigaset het wél deed!


sorry vergissing de One Plus doet doet het prima!


Ah dan vermoed ik dat het wellicht iets van een instelling op je gigaset is, helaas heb ik daar verder ook geen informatie over.
Heb je al eens contact met hen gehad? Volgens mij hebben ze daar een handige pagina over: Gigaset Support


Dank voor de info ik ga hen bellen.