Skip to main content

Voor mijn dochter hebben we een kids sim abonnememt. Ze kon niet worden gebeld door onbekende nummers en ook kon ze geen 0900 nummers bellen. Zojuist werd ze gebeld door een onbekend nummer. Het numer stond op het scherm maar niet in haar telefoon. Vervolgens heb ik geprobeerd om een 0900 nummer met haar toestel te bellen. (Sunweb in dit geval) en dat lukte. 

Ik vermoed dan ook dat de instellingen van haar abbonement is gewijzigd zonder dat wij dat weten. Graag zal ik weer willen dat ze geen 0900 nummers kan bellen en dat onbekenden haar ook niet kunnen belen zoals het ook was. 

Willen jullie die instellingen weer aanpassen zoals ze waren?

Voor mijn dochter hebben we een kids sim abonnememt. Ze kon niet worden gebeld door onbekende nummers en ook kon ze geen 0900 nummers bellen. Zojuist werd ze gebeld door een onbekend nummer. Het numer stond op het scherm maar niet in haar telefoon. Vervolgens heb ik geprobeerd om een 0900 nummer met haar toestel te bellen. (Sunweb in dit geval) en dat lukte.

 

Dit is zeker niet de bedoeling, in principe zouden alle 0900-nummers geblokkeerd moeten zijn. 

 

Kids Sim: voor kinderen tot 18 jaar

Voor elk kind dat toe is aan zijn of haar eerste mobiel is er de KPN Kids Sim. Je kind krijgt een simkaart met 1 GB internet en onbeperkt bellen/sms'en. Het aanzetten van extra bundels (zoals meer internet) en extra opties (zoals Spotify) is geblokkeerd. Ook kun je geen 0900-nummers bellen. Services zoals de Google Play Store en Apple App Store worden niet automatisch geblokkeerd. Hier kunnen (betaalde) apps nog gedownload worden. Houd dit zelf in de gaten om eventuele onverwachte kosten te voorkomen. Via MijnKPN heb je altijd inzicht in het verbruik van je kind. Kids Sim is één van de voordelen van een abonnement bij KPN.

 

Ik vermoed dan ook dat de instellingen van haar abbonement is gewijzigd zonder dat wij dat weten. Graag zal ik weer willen dat ze geen 0900 nummers kan bellen en dat onbekenden haar ook niet kunnen belen zoals het ook was. 

Willen jullie die instellingen weer aanpassen zoals ze waren?

Wat je het beste kunt doen, is z.s.m. contact opnemen met de klantenservice via 0800-0402 dit kan van Maandag tot en met Vrijdag van 8:00 tot 18:00 en Zaterdag van 8:00 tot 17:00. Telefonisch wordt dit in principe een heel stuk sneller en eenvoudiger opgelost. Op het forum kunnen er enkele uren of zelfs dagen overheen gaan - met natuurlijk mogelijke kosten als gevolg.


Gebeld en is ondertussen opgelost. De 0900 nummers en internationaal belen stonden niet op blokkade. (Nu wel)Â