Skip to main content

tft belbundel 2018/2000 onbeperkt

Ik heb bovenstaand abonnement. Elke maand kan ik de overgebleven mb’s meenemen, en dan van twee maanden terug. Hoe werkt dit precies?

ik heb het gevoel dat het steeds minder wordt. Als ik in een maand start met 3500 mb en 1000 op maak. Hoeveel neem ik dan mee naar de volgende maand? 2500mb? 
En krijg ik daarnaast dan de 2000 nieuwe mb’s? Totaal dan 4500 mb? En komen hierbij dan nog de mbs die over zijn van twee maanden terug?
 

Je neemt het restant van steeds de afgelopen 2 maanden mee. Dat van 3 maanden geleden vervalt dan.

Dus als je 3 maanden geleden 3500 MB meenam is dat nu in 1 x vervallen. Vandaar dat het soms een nogal grillig beeld kan geven.


Hi @SuzanT! Ik verwacht dat het antwoord van @PeterG verklaart wat je ervaart. Wil je dat nog bevestigen? 


Het is me nog niet duidelijk. Kan ik ergens bij de factuur van kpn ook zien wat het restant is van de afgelopen maanden. Of moet ik dat zelf in lijstjes bijhouden?

Stel als rekenvoorbeeld het volgende voor:

Ik start In de maand januari ik met 2gb en verbruik 1 gb in deze maand. 

is dan februari 1 gb en de 2 nieuwe gb samen 3 gb?

En al ik dan in februari 0,5 gb op maak.  Wat krijg ik dan in maart?

1 gb (over januari) en 2,5 gb (over februari )en mijn normale 2 gb (abo 2 gb per maand) = totaal 5,5 gb?

klopt dit reken voorbeeld?

 

 

 

 


Het is me nog niet duidelijk. Kan ik ergens bij de factuur van kpn ook zien wat het restant is van de afgelopen maanden. Of moet ik dat zelf in lijstjes bijhouden?

Stel als rekenvoorbeeld het volgende voor:

Ik start In de maand januari ik met 2gb en verbruik 1 gb in deze maand. 

is dan februari 1 gb en de 2 nieuwe gb samen 3 gb?

En al ik dan in februari 0,5 gb op maak.  Wat krijg ik dan in maart?

1 gb (over januari) en 2,5 gb (over februari )en mijn normale 2 gb (abo 2 gb per maand) = totaal 5,5 gb?

klopt dit reken voorbeeld?

 

 

 

 

Januari +2 -1 is 1gb over.

Februari beginnen we met 1gb van januari, 2gb van je abonnement dus heb je inderdaad 3gb, je verbruikt 0,5 dus neemt 2,5 mee naar maart. (0,5gb januari, 2gb februari)

In maart heb je 2,5gb + je normale 2gb is dus 4.5gb.

 

Stel heel maand maart gebruik je niks, dan moet je januari niet meer mee rekenen. Dus dan heb je in april (2 feb+2maart+2april) 6 gb.

 


Hallo @SuzanT in april vervalt het tegoed van januari

in mei vervalt het tegoed van februari

in juni vervalt het tegoed van maart

Je geeft als voorbeeld aan 2Gb per maand en  als je dan theoretisch niets zou verbruiken kun je maximaal op 6GB tegoed staan, de volgende maand komt er weer 2GB bij, maar vervalt de 2GB van de oudste maand, dus je blijft weer op 6GB staan.

 

 

 


Is de laatste berekening dan niet:

2 gb feb

4,5 gb van maart over

2 april

 

is totaal 8,5 gb

 


En het factuur systeem van kpn kent MB's meenemen niet. Dat was een Telfort ding. 


Het maximum is dus 6 gb wat je kunt hebben in dit abo?

dat was bij Telfort echt anders. 


Heeft u nog steeds daadwerkelijk het Telfort abonnement? U heeft nooit verlengt? Geen nieuw toestel bij KPN genomen? 

Wat staat er op de factuur 2de blad? Hoe heet het abonnement wat u nu heeft? Staat daar de afkorting "TFT" in?


Idd nooit veranderd.

staat TFT op blad 2

 


@SuzanT Als je ook een TFT Thuis internet abonnement hebt dan krijg je dubbele data en is het maximum 12GB wat je kan hebben.
Als je dat TFT Thuis abonnement niet meer hebt dan vervalt dat en is het maximum 6GB geworden, je houd die dubbele data dan nog wel voor de vorige maanden maar na 3 maanden is dat dus verdwenen.
Misschien dat je dat nu ziet?

Ben je overgestapt naar een KPN Thuis internet abonnement?


Dat zou idd kunnen.

 


Het maximum is dus 6 gb wat je kunt hebben in dit abo?

dat was bij Telfort echt anders. 

Hallo @SuzanT wat bedoel je hier mee:

in dit abo?

dat was bij Telfort echt anders. 

We hebbenb het toch over een TFT-abo???

KPN kent geen dubbele data, dus welk abo hebben we het nu overt en welk abo heb je zelf dan?

Het wordt er niet duidelijker op met je antwoorden.

Als je nog bij TFT bent kun je de data van de afgelopen 2 maanden meenemen, zoals ik eerder schreef. In het begin van de maand kan je totale databundel nooit meer zijn dan 3x je maandbundel als je helemaal niets verbruikt zou hebben.

 


Mij is het nu wel duidelijk. Ik heb een Tft belbundel 2018 2000/onbeperkt bij de KPN, zie kopie hierboven (deel van mijn factuur). Vroeger (nog ten tijde van Telfort) had ik meestal meer dan 6 gb maximaal. Het is me nu duidelijk dat het nu nog maar Max 6 gb kan zijn omdat ik geen Telfort/KPN internet-thuis abo heb. En daarom dus geen dubbele data krijg. 
Antwoord van GeSp gaf me deze opheldering.