Skip to main content

In mijn TPlink M7450 mifi router werkt de SIM kaart van KPN niet. Nieuw abbonement "Unlimited data 300". Gisteren 3 mensen van de KPN klantenservice gesproken, maar helaas geen oplossing. Verwezen werd naar dit forum. 

 

Wat informatie:

  • SIM kaart in de telefoon werkt prima 4g én 5g
  • Dezelfde SIM in de mifi router verbonden met KPN 4G, maar geen internet
  • Andere SIM (Vodafone) werkt prima in de Mifi router. Ook in het verleden diverse buitenlandse simkaarten werken direct (plug and play)
  • APN instellingen doorgelopen met KPN klantenservice, maar zonder succes (portalmmm.nl / IPV6)
  • Volgens de KPN klantenservice is het niet zo dat er vanuit KPN een blokkade zit op het gebruik van hun simkaart in een mifi router zoals andere topics op dit forum suggereren

Iemand een idee hoe dit op te lossen is? Tips zijn welkom!

In een router hoort een simkaart met een 097 nummer. Dat is wetgeving vanuit de ACM. Het zou me niets verbazen als KPN die wetgeving iets strikter uitvoert dan andere providers…

https://www.acm.nl/nl/telefoonnummers/nummers-en-codes-voor-telecomaanbieders/06-en-0970-nummers-voor-spraak-en-data


In een router hoort een simkaart met een 097 nummer. Dat is wetgeving vanuit de ACM. Het zou me niets verbazen als KPN die wetgeving iets strikter uitvoert dan andere providers...

Bijzonder... Alle drie de KPN klantenservice medewerkers konden mij dit niet vertellen. Volgens hun zou het technisch gewoon moeten werken. Ik hoor graag of er andere mensen op dit forum zijn waarbij het wel werkt. Hopelijk is er een oplossing. Anders zal ik na moeten gaan of ik zo'n 097 nummer kan krijgen...


Ik denk niet dat dit een 097 probleem is.

Ik zie dat je bij portalmmm.nl IPv6 schrijf. Apn portalmmm.nl maakt geen gebruik van IPv6. Wellicht dat je in plaats van IPv6 IPv4 in de router moet invullen?

 


In een router hoort een simkaart met een 097 nummer. Dat is wetgeving vanuit de ACM. Het zou me niets verbazen als KPN die wetgeving iets strikter uitvoert dan andere providers...

Bijzonder... Alle drie de KPN klantenservice medewerkers konden mij dit niet vertellen. Volgens hun zou het technisch gewoon moeten werken. Ik hoor graag of er andere mensen op dit forum zijn waarbij het wel werkt. Hopelijk is er een oplossing. Anders zal ik na moeten gaan of ik zo'n 097 nummer kan krijgen...

Bij KPN zijn ook 097 nummers te krijgen @Rhithik 


Anders zal ik na moeten gaan of ik zo'n 097 nummer kan krijgen...

Dat noemt KPN op de bestelpagina "mobiel internet". Word ook wel "data SIM" genoemd. Linkje:

https://www.kpn.com/shop/mobiel/mobiel-internet

Kost 5 euro per maand voor 2 GB als u ook een thuis abonnement heeft. En vanaf normale mobiele abonnementen kan er data naartoe gedeeld worden.

Een onbeperkt abonnement is niet beschikbaar bij een data SIM.


Ik denk niet dat dit een 097 probleem is.

Ik zie dat je bij portalmmm.nl IPv6 schrijf. Apn portalmmm.nl maakt geen gebruik van IPv6. Wellicht dat je in plaats van IPv6 IPv4 in de router moet invullen?

 

Held! Het werkt nu!

IPv4 ingesteld ipv 6 en direct goede snelle verbinding.

 


Graag gedaan 😊 


Bijzonder... Alle drie de KPN klantenservice medewerkers konden mij dit niet vertellen. Volgens hun zou het technisch gewoon moeten werken. 

Ik vraag me af of zulk soort informatie überhaupt met de klantenservice gedeeld word. Het is iets wat KPN sowieso officieel niet ondersteund. Dus KPN medewerkers hoeven/horen er helemaal geen uitspraken over te doen.


Het werkt nu!

Werken alle apps op de mobiele telefoon ook?


Het werkt nu!

Werken alle apps op de mobiele telefoon ook?

Ik heb een stuk of 5 apps getest (outlook, funda, bankieren, YouTube, etc..) alles werkt prima. Wel heb ik in deze telefoon nog een extra simkaart zitten. Ik weet niet of het ook zou werken als ik de simkaart er compleet uit zou laten. In ieder geval zet mijn mifi router het mobiele signaal om naar een wifi signaal (zoals je zou doen bij een mobiele hotspot). Ik kan nu mijn laptop hiermee verbinden. Dit alles werkt nu vlekkeloos.


Ha @Rhithik, welkom! Goed om te lezen dat je door de community bent geholpen! Wel attendeer ik je graag even op de algemene voorwaarden van KPN mobiel hieronder. Een 06-nummer is voor gebruik in een mobiele telefoon. Het gebruiken van en mobiele router o.i.d. kan met een 097-nummer.