Skip to main content

Ik kreeg donderdagavond om 22:42u melding dat ik op 50% van mijn 20gb databundel zat (wat kan kloppen zo half in de maand). Vanmorgen om 5:28u kreeg ik bericht dat ik opeens op 75% van mijn databundel zat. Dat zou betekenen dat ik in 1 dag 5gb aan data gebruikt heb. Ik heb gisteren niks bijzonders gedaan op mijn telefoon waardoor ik evt meer data gebruikt zou kunnen hebben dan normaal. Ik zat zelfs minder op mijn telefoon ivm een dagje weg. Iemand enig idee waar het aan kan liggen? 

Hallo @MRA binnen je telefoon kun je op app-niveau zien welke apps veel data verbruikt hebben, althans bij een Android, bij een Apple weet ik het niet.


Hoi @MRA, als je jouw telefoon niet veel hebt gebruikt kan het zijn dat er iets bezig is geweest op de achtergrond, zoals bijvoorbeeld een update. Was het toestel met Wifi verbonden? Als dat zo is kan het zijn dat de Wifi Assistent aanstaat. Als het Wifi netwerk niet sterk genoeg is wordt het mobiele netwerk daarbij gebruikt als ondersteuning. Dat zou mogelijk ook mee kunnen spelen hierin. 

Op een iPhone kan je onder Instellingen - Mobiele data zien welke apps veel data gebruiken. Dat gaat over de volledige periode dat je het toestel hebt, dus het kan een vertekend beeld geven.