Skip to main content

Mijn iPhone 14 is gestolen afgelopen weekend. Uiteraard alles al geprobeerd maar niet vindbaar. Mijn abonnement loopt nog tot en met augustus 2025 en ik moet nog 540 euro voor mijn toestel betalen. Extra vervelend ik heb diabetes type 1 en een freestyle libre dus mijn telefoon is cruciaal. Nu maar even op de oude manier mijn waardes controleren maar ik baal er enorm van. 

 

Wat kan ik nu het beste doen, nog een abonnement afsluiten en mijn toestel abonnement van de iPhone 14 verlagen. Ergens anders een extra abonnement afsluiten of toch nog bij KPN. Overigens werd ik telefonisch vandaag niet goed geholpen door KPN, jammer. 

 

Wie weet zijn er goede tips waar ik wat mee kan, alvast dank. 

Je simkaart blokkeren @L-ana en aangifte doen.

Heb je geen verzekering op je toestel tegen diefstal @L-ana ?


@Nomen Nominandum heb ik allemaal al gedaan! 

 

Nee helaas niet. 

 


Simkaart blokkeren, aangifte doen en bij Apple je telefoon ontkoppelen van je account. 

En dan een nieuwe telefoon en SIM aanschaffen.


Ha @L-ana, welkom! Wat balen dit 😞. Goed dat je de simkaart geblokkeerd hebt. Aangifte doen en en je telefoon ontkoppelen van je account is inderdaad ook top. Voor wat betreft je toestelkosten, dat is inderdaad een nadeel van een toestelkrediet. Het toestel moet alsnog afbetaald worden, ook al heb je 'm niet meer in je bezit 😞. Misschien kan je tweedehands ergens een goedkoper toestel op de kop tikken.

 

Als je per se opnieuw een toestelkrediet wilt, kan dit zeker door een nieuw abonnement af te sluiten bij KPN. Daarnaast ben ik benieuwd wat je ervaring was aan de telefoon? Jammer om te lezen dat je niet goed bent geholpen!

 


Hoi @Marcia van KPN dank voor het bericht. Bovenstaande allemaal gedaan. Ik heb diabetes type 1 dus een goede telefoon is van belang voor mij. Kan ik mijn toestel afkopen en een nieuwe ontvangen waar ik dan weer maandelijks voor betaal?.  Fijn als er meegedacht kan worden. 

 

Ik wil graag mogelijke opties weten - en als er meerdere zijn verneem ik deze graag. Dat pas per volgende maand de kosten konden worden verlaagd vond ik wat flauw aan de telefoon. En er werd geen antwoord gegeven op mijn vragen. Ik twijfel dus nu ook of ik wel bij KPN wil blijven. Dat ik mijn telefoon moet betalen begrijp ik uiteraard. 

  • mijn abonnement nu zo laag mogelijk zetten qua kosten want ik heb de telefoon niet en als ik een nieuw abonnement heb dan zitten deze kosten daar ook weer in? Wat is (er allemaal) mogelijk?

Je kunt het toestel inderdaad afkopen, wij noemen dit: eerder aflossen van je toestelkrediet. Dan duurt het even een paar werkdagen voordat het verwerkt is.

 

Het klopt dat het abonnement zelf per factuurmaand aangepast kan worden: als je nu een wijziging aanbrengt, dan gaat dat de eerstvolgende factuurmaand in. Ik kan me goed voorstellen dat je daar niet op zit te wachten, maar daar kan ik helaas geen verandering in brengen 😞. Je kunt 'm dan inderdaad naar het laagste abonnement zetten en dan daarnaast een nieuw abonnement afsluiten.

 

Het kan ook andersom: je laat je huidige abonnement staan op de huidige MB's en je neemt een nieuw abonnement met 0 GB. Je kunt, als je deze toevoegt aan je combivoordeel huishouden, namelijk MB's delen. Dan deel je MB's van je oude (huidige) abonnement met je nieuwe abonnement.Â