Skip to main content
Beantwoord

Mijn iPhone hotspot werkt niet met mijn Tesla

• 13 januari 2025
  • 77 reacties
  • 1882 keer bekeken

Toon eerste bericht

77 reacties

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 7 februari 2025
01KJ schreef:

@TDN  kun je je bron nog noemen? Na een hoop stellige uitspraken blijft het wel opvallend stil.

Lijkt mij niet heel relevant voor dit topic want het gebruiken van je Tesla als hotspot voor bijv. je iPhone is precies het tegenovergestelde wat we hier nodig hebben om updates te installeren.

• Topper
  • 19 reacties
  • 7 februari 2025
sander89109 schreef:
01KJ schreef:

@TDN  kun je je bron nog noemen? Na een hoop stellige uitspraken blijft het wel opvallend stil.

Lijkt mij niet heel relevant voor dit topic want het gebruiken van je Tesla als hotspot voor bijv. je iPhone is precies het tegenovergestelde wat we hier nodig hebben om updates te installeren.

Dat klopt helemaal, maar het zou mooi zijn als we de uitlatingen van TDN als misleidende informatie kunnen bestempelen. En dan direct weer terug on topic.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23408 reacties
  • 13 februari 2025

Hi all, 

De APN hoort internet te zijn. IPv6 heeft de voorkeur maar IPv4 werkt ook. Dat is de juiste instelling. Om een optimale mobiele verbinding te garanderen willen we je erop wijzen dat de APN ‘portalmmm.nl’ verouderd is en niet meer gebruikt zou moeten worden.
Als om wat voor reden dan ook de APN internet niet of niet stabiel werkt, dan zullen we dat moeten uitzoeken. Dat wordt door onze technische dienst gedaan doormiddel van een persoonlijke ticket. Telefonisch kan dit geregistreerd worden. Geef duidelijk aan wat er niet werkt en of de verbinding met de hotspot wel werkt met andere apparaten (en de APN internet). Vergeet daarbij niet het merk en model van de hotspot (in dit geval mobiele telefoon) ook door te geven. Alle relevante informatie is welkom! Op basis hiervan kan dit worden onderzocht en word je ook individueel op de hoogte gehouden. 

Het makkelijkste is om een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons te maken. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt. 

• Topper
  • 44 reacties
  • 13 februari 2025
Alex van KPN schreef:

Hi all, 

De APN hoort internet te zijn. IPv6 heeft de voorkeur maar IPv4 werkt ook. Dat is de juiste instelling. Om een optimale mobiele verbinding te garanderen willen we je erop wijzen dat de APN ‘portalmmm.nl’ verouderd is en niet meer gebruikt zou moeten worden.
Als om wat voor reden dan ook de APN internet niet of niet stabiel werkt, dan zullen we dat moeten uitzoeken. Dat wordt door onze technische dienst gedaan doormiddel van een persoonlijke ticket. Telefonisch kan dit geregistreerd worden. Geef duidelijk aan wat er niet werkt en of de verbinding met de hotspot wel werkt met andere apparaten (en de APN internet). Vergeet daarbij niet het merk en model van de hotspot (in dit geval mobiele telefoon) ook door te geven. Alle relevante informatie is welkom! Op basis hiervan kan dit worden onderzocht en word je ook individueel op de hoogte gehouden. 

Het makkelijkste is om een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons te maken. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt. 

“Bij KPN staat de klant centraal en wij rekenen daarom meer om de klant goed te dienen”

Ook bij KPN:

Joe we weten van het probleem wil je er moeite voor doen dat we er naar gaan kijken willen we graag overspoeld worden met tickets!

Kom op Alex, doe eens je best. Dit is pagina 3 al van dit topic en er zijn op andere virtuele providers ook deze problemen, zet het probleem door ipv dat je dit hier nutteloos post.

• Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • 14 februari 2025
Alex van KPN schreef:

Hi all, 

Vandaag contact gehad met de technische dienst van KPN, en zij hebben inderdaad bevestigd dat IPv4 en IPv6 het probleem is.

Wat mij echter irriteert, is dat hier op het forum werd geadviseerd om te bellen. Vervolgens krijg ik telefonisch het advies om naar een KPN-winkel te gaan, terwijl ik nu al weet dat daar de oplossing ook niet zomaar zal komen. Dit voelt als een klassiek geval van van het kastje naar de muur sturen, terwijl het duidelijk een probleem is waar meerdere mensen last van hebben.

Op zich vind ik het geen probleem om ergens naartoe te gaan, maar dan wel naar iemand die verstand van zaken heeft en direct kan zien wat het probleem is. Liever een oplossing op basis van testen en duidelijke aanwijzingen dan dit eindeloze doorverwijzen.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23408 reacties
  • 14 februari 2025

Ik snap de gedachtegang heel goed, wij hebben echter hier tickets voor nodig om het te kunnen onderzoeken. 06-nummer, merk en modelnummer van het toestel en besturingssysteem en zoveel mogelijk informatie over wat er optreedt. Ik vind het ontzettend jammer om te zien dat je naar een winkel best doorverwezen, dat is uiteraard niet de bedoeling. 

Ik wil iedereen vriendelijk verzoeken om nogmaals een terugbelafspraak te maken om een ticket te laten aanmaken, ik zie niet graag dat er verkeerde informatie wordt gegeven als er wordt gebeld. 

• Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • 14 februari 2025
Alex van KPN schreef:

Ik snap de gedachtegang heel goed, wij hebben echter hier tickets voor nodig om het te kunnen onderzoeken. 06-nummer, merk en modelnummer van het toestel en besturingssysteem en zoveel mogelijk informatie over wat er optreedt. Ik vind het ontzettend jammer om te zien dat je naar een winkel best doorverwezen, dat is uiteraard niet de bedoeling. 

Ik wil iedereen vriendelijk verzoeken om nogmaals een terugbelafspraak te maken om een ticket te laten aanmaken, ik zie niet graag dat er verkeerde informatie wordt gegeven als er wordt gebeld. 

Bedankt voor je reactie, Alex. Ik begrijp dat er tickets nodig zijn voor verder onderzoek, maar ik wil even benadrukken dat ik in mijn eerste bericht al alle relevante informatie heb verstrekt, behalve mijn telefoonnummer.

Het is jammer dat ik ondanks deze compleetheid alsnog werd doorverwezen naar een winkel, wat – zoals je zelf ook aangeeft – niet de bedoeling is. Daarnaast weet ik op dit moment niet eens of er een ticket is aangemaakt, aangezien dit tijdens het gesprek helemaal niet ter sprake is gekomen. Kun je nagaan of er al een ticket is, of moet ik hiervoor alsnog een terugbelafspraak maken?

• Topper
  • 44 reacties
  • 14 februari 2025
Alex van KPN schreef:

Ik citeer TDN nog even:

1. APN Internet is een IPv6 only netwerk
  2. Tesla OS kan omgaan met IPv6, maar zijn Wifi is IPv4 only
  3. iPhone geeft bij IPv6 only netwerk alleen IPv6 door aan hotspot en bij IPv4 only ook alleen IPv4 aan hotspot, bij Dualstak worden beide IPv6/IPv4 doorgegeven.
  4. APN portalmmm.nl is IPv4 only, maar schijnt alleen te werken bij klanten met oude abonnementen.

Lijkt mij toch duidelijk, ik snap niet helemaal wat een 06 nummer hier aan toevoegt.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 17 februari 2025

@Alex van KPN ik heb ook contact gezocht met de klantenservice om dit probleem op te lossen. Op de vraag om een ticket aan te maken gaf je collega aan niet te weten bij welke afdeling deze melding thuishoort. Kun jij aangeven bij welke afdeling dit ticket aangemaakt moet worden?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23408 reacties
  • 18 februari 2025

De tickets op 06-nummer zijn nodig om te kijken wat er specifiek op die verbinding gebeurt, en ik heb dit uiteraard ook intern aangekaart. De tickets worden aangemaakt voor de technische dienst van onze mobiele afdeling. Om het iets makkelijker te maken kan dit ook via onze social doormiddel van een privébericht. Instagram https://ig.me/kpn of  Facebook https://m.me/kpn. Dan kan het makkelijk gekopieerd en geplakt worden. 

• Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • 18 februari 2025
Alex van KPN schreef:

De tickets op 06-nummer zijn nodig om te kijken wat er specifiek op die verbinding gebeurt, en ik heb dit uiteraard ook intern aangekaart. De tickets worden aangemaakt voor de technische dienst van onze mobiele afdeling. Om het iets makkelijker te maken kan dit ook via onze social doormiddel van een privébericht. Instagram https://ig.me/kpn of  Facebook https://m.me/kpn. Dan kan het makkelijk gekopieerd en geplakt worden. 

Bedankt voor je reactie, Alex. Fijn dat het intern is aangekaart.

Echter, ik vind het nogal vreemd dat ik afhankelijk zou zijn van Instagram of Facebook om een simpel ticket aan te laten maken. Niet iedereen heeft ( in mijn geval) of wil social media gebruiken voor klantenservicezaken. Is er geen directe manier om dit via KPN zelf te regelen, zonder tussenkomst van externe platforms? 

Bijvoorbeeld via e-mail?

Ik hoor het graag.

• Topper
  • 19 reacties
  • 18 februari 2025
Alex van KPN schreef:

Ik gebruik geen Instagram of Facebook en als ik dat wel zou doen dan zou ik mijn telefoonnummer niet via dat soort media delen, ook niet via pb. Ik hoor graag een alternatief.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
  • Moderator
  • 30835 reacties
  • 19 februari 2025

Hallo allemaal! Ik reageer even met wat verduidelijking.

Naar aanleiding van jullie berichten, hebben we het signaal intern neergelegd. Mijn collega's geven aan dat ze benieuwd zijn naar deze voorbeelden en dat het goed is om dit verder te onderzoeken. Ons is gevraagd om de juiste paden te bewandelen en er zo voor te zorgen dat er zo snel mogelijk naar deze problemen worden gekeken. Dit betekent dat er een ticket voor onze technische dienst aangemaakt moet worden. Dat zijn de collega's die het onderzoek op kunnen pakken.

Zoals aangegeven, gaat dit het makkelijkst via een belafspraak met onze klantenservice. Helaas heb ik hierboven ook gelezen dat onze collega's daar niet altijd herkennen dat het nodig is om een ticket voor onze technische dienst aan te maken. Daarom gaf mijn collega Alex hierboven ook de tip om het dan eventueel via onze sociale media kanalen aan te kaarten.

De community is een platform waar vooral klanten met elkaar in gesprek zijn en waar wij, moderators, aanwezig zijn om deze gesprekken in goede banen te leiden, signalen op te pikken en nog veel meer. Wij maken geen tickets aan, dat kan dus via de hierboven genoemde klantkanalen. Hopelijk heb ik zo voldoende toelichting gegeven!

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 21 februari 2025

Ik kreeg van KPN het volgende SMS’je:

• Topper
  • 19 reacties
  • 21 februari 2025

Is dit een reactie op een ticket dat je hebt laten aanmaken?

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 21 februari 2025
01KJ schreef:

Ja I guess. Via een terugbelverzoek een ticket aan laten maken en afgelopen woensdag dit berichtje ontvangen.

Ik ben er nog niet aan toegekomen om een update te draaien via deze APN maar “advancedinternet” heeft bij mij eerder gewerkt. Maar volgens mij is het probleem nu juist dat niet iedereen deze APNs kan gebruiken.

• Topper
  • 19 reacties
  • 21 februari 2025
sander89109 schreef:
01KJ schreef:

Ja I guess. Via een terugbelverzoek een ticket aan laten maken en afgelopen woensdag dit berichtje ontvangen.

Ik ben er nog niet aan toegekomen om een update te draaien via deze APN maar “advancedinternet” heeft bij mij eerder gewerkt. Maar volgens mij is het probleem nu juist dat niet iedereen deze APNs kan gebruiken.

Dat is inderdaad het probleem. Jammer dat de bemoeienissen van de ​@Alex van KPN er niet toe hebben geleid dat de afdeling die dit advies geeft weet wat er al is geprobeerd en wat wel/niet werkt. Ik voel een heel lang en frustrerend proces aankomen en ben me aan het orienteren op een andere provider.

• Topper
  • 19 reacties
  • 24 februari 2025

Heeft iemand al een ticket aan laten maken een een reactie gehad (anders dan “portalmmm.nl gebruiken” zoals ​@sander89109 )?

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 25 februari 2025

Beste KPN,

Kunnen jullie aangeven hoever jullie zijn met het oplossen van het probleem? 

Kwan Chan
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 1 maart 2025

Hoi KPN, ik heb hetzelfde probleem. Meerdere hulp sessies gehad van Tesla en zij geven aan dat het ligt aan de KPN netwerk waardoor de hotspot niet goed werkt in de tesla. Graag jullie respons.

Ik ben zelf reeds voorzien van een nieuwe auto dus ik laat het erbij. Schandalig van KPN dat ze zeggen maak maar een ticket terwijl dit duidelijk laat zien dat dit een groter probleem is.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23408 reacties
  • 3 maart 2025

Hi all, ik zie enkele nieuwe reacties hier. Het is van belang dat iedereen hiervoor een melding aanmaakt zodat het meegenomen kan worden en we jullie ook op de hoogte kunnen houden. 

Ik wil iedereen vriendelijk verzoeken om een terugbelafspraak te maken om een ticket te laten aanmaken. Dit kan ook via Instagram https://ig.me/kpn of  Facebook https://m.me/kpn

• Topper
  • 44 reacties
  • 7 maart 2025

@Alex van KPN wat doen de klanten die bv bij simyo zitten? Hier loopt ook al even een topic maar er gebeurt vrij weinig: https://forum.simyo.nl/internet-4g-en-5g-62/hotspot-werkt-niet-meer-wat-nu-48432?postid=233368#post233368

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 8 maart 2025

@Alex van KPN , is dit niet waarom we deze community hebben? Waarom moeten we dan een ticket aanmaken? Is er een oplossing dan? 

• 3348 reacties
  • 8 maart 2025

Dit forum is een klant-helpt-klant forum. Eigenlijk doen KPN medewerker hier vrij weinig. De orde handhaven. Veel meer doen ze meestal niet. Ze verwijzen meestal naar de telefonische helpdesk.