Skip to main content
Vraag

Mijn mobiele games werken niet via KPN mobiele netwerk

• 19 maart 2025
  • 8 reacties
  • 77 keer bekeken

Emmy D.
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img

In februari ben ik overgestapt op een E-sim.

Sinds het gebruik van de E-sim kan ik ineens 2 van mijn spellen, niet meer via KPN internet netwerk gebruiken, maar wel via mijn thuis WiFi. De spellen willen dan ook onder geen enkele voorwaarden laden op mobiel internet, wat ik ook probeer. gekeken naar eventuele updates, telefoon opnieuw aan en uit. spel verwijderen en opnieuw installeren. etc etc.

Ik ben hierna toen naar de KPN winkel gegaan omdat ik ineens ook niet meer gebeld kon worden of kon bellen, en ben toen weer terug gegaan naar een fysieke simkaart. Maar ondanks de fysieke simkaart, kan ik nog steeds deze 2 spellen niet spelen. (op mobiel internet) wat vervelend is. want als ik buiten ben of ergens in het OV, dan wil ik toch graag even een spelletje spelen..

8 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • 318 reacties
  • 19 maart 2025

Heb je een iPhone of een Android toestel?

Emmy D.
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 20 maart 2025
Neville schreef:

Heb je een iPhone of een Android toestel?

Ik heb een android toestel --> Samsung Galaxy S25 Ultra. Voorheen deden deze spelletjes het wel gewoon, en ineens niet meer. (wel op mijn eigen huis wifi) maar niet op wifi buiten of mijn mobiel netwerk...

Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • 318 reacties
  • 20 maart 2025

Kun je je apn instellingen eens aanpassen. Bij KPN internet apn-protocol op IPv4 zetten. 

Emmy D.
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 20 maart 2025
Neville schreef:

Kun je je apn instellingen eens aanpassen. Bij KPN internet apn-protocol op IPv4 zetten. 

Ik kan deze instellingen nergens vinden in mijn telefoon. Enig idee hoe ik hierbij kom?

Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • 318 reacties
  • 20 maart 2025

Bij instellingen. Verbindingen. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Emmy D. Welkom op de KPN Community! Wat vreemd dat ineens twee van de spellen die je graag speelt het niet meer doen via 4G/5G. 

Het zou te maken kunnen hebben met het internetprotocol waarmee de app wil verbinden, waar ​@Neville ook naar verwijst. Dus je kunt eens proberen in te stellen wat hierboven wordt gesuggereerd. Ik ben benieuwd of dat werkt. Bij mijn weten is de APN ‘internet’ IPv6 only en zal het niet werken. Maar ik zit in dit geval er graag naast :) 

Als dit niet werkt, dan kun je er ook voor kiezen om een VPN te gebruiken op je mobiele toestel. Dan heb je goede kans dat het wel weer werkt. 

Emmy D.
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 20 maart 2025
Neville schreef:

Bij instellingen. Verbindingen. 

ZE DOEN HET 😂😂😂😂😂

@Neville en Arjan. BEDANKT 🫶🏻💕

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Mooi! Dat is de uitkomst die we wilden 😁 Weet ik ook weer dat dat werkt en bedankt voor het delen!

Reageer