Skip to main content

Ik heb hetzelfde probleem, vorig jaar met Samsung telefoon en nu met iphone-13-pro.

bij overgang naar buitenland wordt er niet overgeschakeld naar een provider terwijl de instelling wel op automatisch staat. Oplossing  voor ons is mu om op een andere tel te kijken welke provider er geselecteerd is en dan op de iphone13 dezelfde provider aan te vinken.

ik verdenk dus wel de sim maar weet niet of ik nu in buitenland kan overschakelen naar de esim want weet niet of ik die in buitenland kan activeren.

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Hallo @CJMJanssen 

 

Ja, je kan in het buitenland ook je sim overzetten naar e-sim, je moet er wel voor zorgen dat je mobiel op dat moment een verbinding via WiFi heeft (zou b.v. ook via de hotspot van die andere mobiel moeten kunnen).

Zie deze pagina: https://www.kpn.com/service/mobiel/e-sim-downloaden-en-instellen.htm

Sim wisselen?

Als je toestel geschikt is voor e-sim, kun je in de MijnKPN app snel en eenvoudig je simkaart verwisselen voor e-sim.

 

Je kunt direct na downloaden van je e-sim weer bellen en internetten!
1. Download of open de MijnKPN app op het toestel waarop je e-sim wilt gebruiken en log in met je KPN ID.
2. Klik op 'Bekijk meer opties' bij het juiste nummer
3. Ga naar 'Simkaart' en klik op ‘Simkaart vervangen’
4. Kies voor e-sim en volg de stappen om e-sim direct te downloaden

 

Hopelijk helpt het, anders zou het ook nog een instelling in de systemen van KPN kunnen zijn.


We gaan het proberen maar ik zag in andere discussie staan dat er mogelijk aan kpn-zijde nu een ‘beperkt roaming’ op het abonnement zou staan maar ik kan dat uiteraard nergens checken.


@CJMJanssen Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je toestel niet automatisch naar een buitenlands netwerk schakelt. 

Je geeft aan dat het handmatig wel lukt. Ik neem aan dat je dan ook gewoon kunt bellen en data kunt gebruiken? 

Dan zijn de roaming instellingen in ieder geval goed. Daarbij is het namelijk alles of niets. 

Is het ondertussen gelukt om je simkaart om te zetten naar een e-sim? 

Mocht dat nog niet gelukt zijn dan zou ik willen adviseren om de simkaart te ruilen als je weer terug bent. 


E-sim downloaden en activeren is gelukt in t buitenland en de e-sim lijkt wel automatisch te schakelen maar we weten dat pas zeker als we nu weer naar andere regio of land gaan.