Skip to main content

Ik hoop écht dat iemand me hiermee kan helpen.

Mijn telefoon staat al een half jaar op anoniem, ik heb zover ik weet alles er aan gedaan om dit te veranderen; telefoon instellingen verandert en een nieuwe telefoon gekocht, een nieuwe simkaart aangevraagd en meerdere keren met klantenservice gebeld die me niet wisten te helpen nadat ze tegen me zeiden dat in hun systeem mijn nummer op openbaar stond.

Weet iemand wat er mis is? Ik heb er genoeg omdat vrijwel niemand mij opneemt! 
 

aan de nobele ridder die me gaat helpen, alvast bedankt ;) 

Tom

Wellicht is het een instelling van je telefoon. Je hebt er niet bij gezegd wat voor toestel je hebt, maar in geval van Android zou je het volgende kunnen doen:

Start de telefoon app

Tik op de drie puntjes

Kies Instellingen

Kies Aanvullende Services

Kies Beller-id weergeven. 

Daar kun je kiezen Standaard instellingen netwerk of Nummer verbergen of Nummer tonen 
Dit is voor Android 9, in een recentere versie heet het geloof ik Nooit of Altijd) 


@Tomallen welke telefoon heb jij?

Bron

Anoniem bellen (iOS)

Zet zo op een iPhone (iOS 11 of hoger) de nummerherkenning uit:

  • Tik op app Instellingen.
  • Scrol naar beneden en tik op Telefoon.
  • Tik op Nummerherkenning.
  • Is het schuifje achter 'Nummerherkenning' groen? De functie staat aan en uw telefoonnummer wordt bij bellen getoond. Tik op het schuifje om de functie aan- of uit te zetten.

Anoniem bellen (Android)

Zet zo op een Android-toestel vanaf Android 9 nummerherkenning aan of uit:

  • Tik op de app Telefoon.
  • Tik het pictogram van de drie puntjes.
  • Tik op Instellingen.
  • Tik op Aanvullende services.
  • Tik op Beller-id weergeven (Android 9 en 10) of Uw beller-id weergeven (Android 12).
  • Tik op Nummer verbergen (Android 9 en 10) of Nooit (Android 12) om nummerweergave uit te zetten. Tik op Nummer tonen (Android 9 en10)of Altijd(Android 12) om de herkenning aan te zetten.

Geachte reageerders,

ik heb een iPhone 11+, en mijn nummer herkenning staat gewoon aan. Ik heb dus in mijn telefoon instellingen en in het systeem van kpn nummer herkenning aan staan, maar mijn nummer is nog steeds privé…

ik hoop dat iemand raad weet,

 

tom


@Tomallen vul je gegevens in je profiel zoveel als mogelijk in en wacht dan op een moderator zodat deze in hun systeem kunnen kijken of ze wat kunnen vinden. In een eerder Topic werd een soortgelijke situatie beschreven. 

@Jeroen_dB kan jij eens kijken. Jij had namelijk in een eerder topic kunnen helpen. 


@Tomallen vul je gegevens in je profiel zoveel als mogelijk in en wacht dan op een moderator zodat deze in hun systeem kunnen kijken of ze wat kunnen vinden. In een eerder Topic werd een soortgelijke situatie beschreven. 

@Jeroen_dB kan jij eens kijken. Jij had namelijk in een eerder topic kunnen helpen. 

Hallo @Tomallen, als je jouw profiel hebt ingevuld, wil je mij dan een seintje hier in het topic geven? Ik vermoed dat er een instelling aan onze kant niet goed staat, waardoor jouw 06-nummer niet zichtbaar is. 


Ik heb mijn profiel geüpdatet, hartstikke bedankt voor de hulp.

groetjes, Tom


Ik heb perongeluk het topic afgerond.. 


De uitgaande nummerweergave stond in ons systeem uit. Dat heb ik zojuist gewijzigd. Na een herstart van het toestel zal bij een belletje jouw nummer weer zichtbaar zijn bij de door jou gebelde persoon. 


Dankjewel! Held! 
 

ik kan weer normaal bellen ;)


Ik heb het zelfde probleem. Settings staan goed maar al jaren heb ik dit probleem. Graag controle of mijn settings in KPN systeem goed staan.


Zou je jouw mobiele nummer in het forumprofiel willen vermelden @Sophie BT? Dan kan ik de instellingen controleren. 


Reeds contact gehad met KPN. Instellingen zijn juist ingesteld. Advies Ga naar KPN winkel om toestel uit te lezen. Hopelijk gaat dit lukken!