Skip to main content
Beantwoord

Mijn nummer wordt onterecht als Vermoedelijke Fraude gezien

• April 16, 2025
  • 6 reacties
  • 1186 keer bekeken

mijn nr wordt sinds een week als vermoedelijk spam weergeven, dit is heel vervelend aangezien dit een zakelijk nr is, weet iemand hier een oplossing voor ?  

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Primeiro. Ik kan mij voorstellen dat dit geen gewenste situatie is met je zakelijke nummer. Je wilt wel graag dat mensen je nummer aannemen als je belt. 

Ik heb even rondgekeken en deze spam markering wordt onder andere geregeld door een partij genaamd Hiya. Je kunt je bij hun registreren als zakelijke beller, zodat deze markering wordt weggehaald. Deze spammelding komt vooral naar voren bij Samsung en Android-toestellen. Klopt dat? 

Hopelijk helpt deze tip.

6 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 18, 2025

Hoi ​@Primeiro. Ik kan mij voorstellen dat dit geen gewenste situatie is met je zakelijke nummer. Je wilt wel graag dat mensen je nummer aannemen als je belt. 

Ik heb even rondgekeken en deze spam markering wordt onder andere geregeld door een partij genaamd Hiya. Je kunt je bij hun registreren als zakelijke beller, zodat deze markering wordt weggehaald. Deze spammelding komt vooral naar voren bij Samsung en Android-toestellen. Klopt dat? 

Hopelijk helpt deze tip.

• Auteur
  • Topper
  • April 19, 2025

Klopt ik heb idd een Samsung telefoon 

Bedankt voor de tip 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 19, 2025

Ons interne nummer voor onze zakelijke klantenservice wordt ook als vermoedelijk fraude gezien door Samsung. Moet  altijd wel een beetje lachen als ze me bellen 🤣

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 19, 2025

Apple / iPhone maakt hier geen gebruik van. Ontvangers hierop zien alleen je nummer.

Op Samsung telefoons staat HIYA standaard aan. Gebruikers kunnen het uitzetten (maar niemand weet het)

Als je vaste klanten hebt die jouw nummer met jouw naam in hun contacten hebben zien alleen je naam (en niet de HIYA aanduiding) als het goed is.

Sommige andere Android fabrikanten gebruiken het ook maar niet allemaal. Tja, licentie kosten.

Je kunt het aan laten passen bij HIYA.

Meer: https://www.google.com/search?q=naamherkenning+op+samsung 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 20, 2025

Sommige nummer b.v. van KPN of Odido staan terecht in de database als scam, ze gebruiken deze nummer om vreemde te benaderen en abonnementen te verkopen. Als meerdere gebruikers het melden, staan deze nummers in nul time weer in de database.

Lenz Devriendt
Nieuwkomer

Mijn nummer word onterecht als spam gezien. Ik heb dit reeds aangegeven bij mijn provider maar zei kunnen niks doen. Het komt altijd voor bij personen met een android telefoon, ik heb al gelezen dat ik dit moet aangeven bij hiya maar weet niet hoe ik dat moet doen. kan iemand mij dit uitleggen of eventueel een andere oplossing geven.