Skip to main content

Ik ben heel erg in twijfel geraakt .

 

Ik heb sind 2.5 maand deze telefoon via kpn .

Na korte tijd trok het toestel krom en werd ook steeds warm, warmer dan normaal warm .

Dit gemeld bij de kpn, die aan gaaf dat ik het toestel moest insturen voor reparatie bij de kpn die zouden het opsturen naar Samsung ivm garantie en de oorzaak te achterhalen waarom dit gebeurt bij de 21FE en zoals ook bekend bij de 20 FE .

Toevallig hebben 2 mensen die ik ken ook dit toestel en die zijn nog gebogener en krommer , maar daar werd niets mee gedaan , wat mij meer weerhield om het toestel in te sturen als er toch niets mee gedaan werd .

Na nog een gesprek met een vriendelijke medewerkster van de klantenservice op haar advies de telefoon ingeleverd bij de kpn in enschede .

Deze vermelde ook op de aanvraag of deze schade wel onder garantie viel , omdat hij suggereerde dat ik de schade zelf veroorzaakt zou hebben .

Ik voelde me als klant die het hele paket bij kpn heeft +  mobiele abonnementen, behoorlijk beledigd  

Tot ik gisteren avond aan het googelen was omdat ik reconext zag staan , de recensies zijn niet best wat mij deed besluiten vanmorgen samsung op te bellen .

Reconext is helemaal geen partij van samsung , sterker , als zij de telefoon openen en nakijken vervalt alle garantie !!!.

 

William7542

 

Ik weet weinig van hoe samsung garantie werkt maar als ik u verhaal zo lees lijkt mij het logisch dat u gewoon garantie houdt via kpn en dat u zich weinig zorgen hoeft te maken. U levert uw telefoon in bij KPN toch, daar heeft u bewijs van. Het lijkt mij dat u uw telefoon de komende 2 jaar gewoon bij KPN kan inleveren voor garantie omdat u hem daar heeft gekocht. Hoe KPN dat regelt (met of zonder samsung ) is verder niet uw probleem maar van KPN. 
 

Bovenstaande wat ik schreef staat uiteraard los van de kwestie of u het probleem zelf heeft veroorzaakt of dat het een fabrieksfout is.


Ben ondertussen al wat verder in dit verhaal gekomen .

 

KPN vond het zelf ook vreemd dat medewerkers vermelde dat de telefoon naar samsung word verstuurd , vooral omdat bij dit type en de S20 FE een voorkomend probleem is ,ga je er van uit dat samsung dit probleem moet onderzoeken en waar mogelijk een oplossing moet kan vinden om dit bij de productie van dit model of as modellen te voorkomen . 

Volgens de erg aardige dame die ik toen aan de lijn had , cq 2 dames , zou dit de gang van zaken zijn , en de kpn zou voor mij als klant opkomen bij samsung .

Onder tussen ook bericht gehad van Reconext , of ik even 296,- wil betalen voor het kapotte scherm .

Nou sorry de telefoon was tadeloos , en werkte perfect , alleen de behuizing was krom , scherm zelf was heel .

Heb dus ook gevraagd om de foto van het kapotte scherm , de medewerkster die ik aan de lijn hat vermelde dat dat zij een foto had van een kapot scherm .

 

Al met al de gang van zaken zoals deze gegaan zijn vond ook de kpn niet nietjes , en als het goed is word ik morgen terug gebeld voor een vervangend toestel of alternatief , dit stond in mijn gegevens bij de kpn vermeld.

Dus ben benieuwd .

Had het ook bij mijn verzekering kunnen clamen , maar dit is een fout in het product , geen schade door externe factoren .

 

 


Hallo 

 

Hier even de eindstand/conclusie oftewel oplossing .

 

Na een gesprek met de klantenservice die als standaard antwoord geeft , helaas kunnen wij hier niets in betekenen.

Heb ik iswm een medewerker van de klantenservice een klacht in gediend , want de persoon die daarvoor in dienst heeft heeft meer mogelijkheden en bevoegdheden mag meer oplossen ( ja je dan ook van uit ) .

 

Ik werd eergisteren gebeld door een vriendelijke dame die de klacht in behandeling genomen heeft .

De klacht omtrent hoe men met klanten omgaat en defecte apparaten was dus wel degelijk gegrond , en als eerste heb ik de rekening betaald voor het terug sturen , deze word door de afdeling dan ook gecrediteerd .

Aangezien wij een klant zijn met een groot pakket , internet tv ,4 dure mobiele abonnementen en een tablet met abo , mag je toch wel iets meer verwachten als een : daar kunnen wij niets mee .

Dit heeft de dame in kwestie ook aangegeven bij het onderzoek intern , en ook aan gegeven telefoon laten repareren , maar dat lost het probleem niet op .

Zoals gezegd , eigen schade , verzekering , heel simpel , maar dit zit in het toestel .

Bij samsung het geregistreerde toestel al als probleem gemeld , maar aan gezien er een extern bedrijf heet aan gezeten , vervalt daar dus ook de garantie ,.

had ik een kistje met geld liggen , had ik gezegd ik koop zelf een nieuwe en stuur deze op naar samsung en zoek het maar uit ,maar daar sluit je een abonnement voor af .

We( ik en klachtenfunctionaris) hadden allebei wel de oplossing om het huidige toestel dan in te leveren , het huidige abonnement opschorten en daarvoor een nieuw abonnement, met een ander zelfs als moet duurder toestel S23 of en iphone .

Daar had de kpn geen boodschap aan, ze kunnen er helaas niets aan doen . 

Dus waarom KPN , hebben jullie een klachtenfuntionaris die dit soort problemen kan oplossen en aansturen , maar die ook gewoon tegen een muur loopt , maar mij als klant wel verteld , dat is de snelste oplossing voor u als klant en heeft ook de juiste bevoegdheden .( lees hiervoor even mijn log na bij jullie in het systeem .)

Naast dit hele verhaal , wouden we eigenlijk nog een abonnement nemen op 2 smartwatches , want we vinden de kpn erg fijn ook qua klantenservice , maar voor nu zie ik daar van af .

Ik voel mij als klant behoorlijk in de steek gelaten ook wel te kakken gezet ,.

Heb de klachten functionaris ook gevraagd om dit als mogelijk door te spelen naar hogere hand , maar goed , het zal wel een van de zovele interne klachten zijn die op de stapel komen .

 

Ik wacht even af tot dat mijn defecte toestel weer retour is en dan is kijken wat ik ga doen , ik denk dan maar door met dit DEFECTE toestel en is informeren of ik met de hele bubs kan overstappen naar een andere provider, met of zonder boete verhaal .

 

Ik dank de klachten functionaris voor haar inzet en bewandelde (van voor de hand al doodlopende )wegen .

En ook de medewerkers van de klanten service hoeven zich ook niet persoonlijk aangesproken te voelen .

 

Maar wel een tip voor de toekomst of van af nu .

Ga op een lijn zitten verkoop de de klanten geen verhaaltjes dat je de telefoon opstuurt naar Samsung Apple of welk merk dan ook , ga samen werken met bedrijven waar een merk ook een contract mee heeft en geen 3e partij .

En geef medewerkers meer bevoegdheden , dan hoeven ze niet standaard , kunnen wel helaas niet aan veranderen of aan doen praatje te verkopen .

 

Groeten .

 

Een teleur gestelde klant .

 

William