Skip to main content
Beantwoord

Mijn Samsung Galaxy Watch Classic6 LTE belt niet zelfstandig zonder Google Pixel 7 PRO.

• April 29, 2025
  • 5 reacties
  • 38 keer bekeken

Ik heb een Samsung Galaxy Classic6 LTE watch indertijd bij KPN (NB!!) gekocht. Vóór de koop stelde ik de vraag of deze wtch samen kan werken met Google Pixel 7 PRO. Na bevestigd antwoord heb ik de watch gekocht. Na diverse telefonische kontacten met de helpdesk en in de KPN winkel in Helmond blijkt de Samsung watch niet (meer) zelfstandig te kunnen bellen. Ik wil dus mijn abonnement kosteloos opzeggen en naar de concurrent overstappen. Vanuit juridische optiek vind ik het een wanprestatie. Volgens rumours schijnt de Samsung Classic 7 nu WEL via multisim zelfstandig te kunnen bellen. Wellich is dta een oplossing?   

Beste antwoord door BAAM

Beste Arjan, goed werk! Vandaag was de verbinding tussen Galaxy Watch6 en Google Pixel Pro verbroken. Alles opnieuw geinstalleerd en voorwaar een grote verrassing. Nu kon ineens wel de mobiele verbinding worden gelegd via KPN multisim. Alles werkt u super. HEEL VEEL DANK voor de alerte maatregelen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@BAAM. Welkom op de KPN Community! 

Voor het zelfstandig bellen met enkel je Galaxy Watch heb je een multisim nodig wat wordt geactiveerd op het abonnement van je actieve 06-nummer. Ik zie op de Tweakers-website dat je Samsung Galaxy Watch6 Classic een e-sim heeft, dus ik zou zeggen dat het mogelijk moet zijn om dan gebruik te maken van multisim. Waar loop je precies tegenaan als je dat probeert te activeren? 

Voor meer informatie over multisim bij KPN kun je terecht op onze Kennisbank. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 2, 2025

Hoi Arjan van KPN,

Je hebt helemaal gelijk. Voor het zelfstandig bellen moet de Samsung Galaxy Watch6 LTE (NB bij KPN gekocht!!) met een multi-SIM zelfstandig kunnen bellen.KPN heeft weliswaar in naam een multi-SIM maar die is beperkt tot o.a. Samsung Configuraties (dus Watch 6 mét een Samsung smartphone) en het schijnt ook Apple. 

Bij Odido werkt de combi Samsung Galaxy Watch6 LTE / Google Pixel 7 PRO wel met hun multi-SIM. Via snapchat ben ik er achter gekomen dat de multi-SIM van Odido universeel is en die van KPN beperkt (zie boven).

Ik heb al vele contacturen met uw KPN klantenservice en de KPN winkel in Helmond.

Mijn conclusie is dat zowel de Watch6 c=van Samsubg en de Google Pixel7 PRO uitstekend met elkaar overweg kunnen (heen en weer), maar dat alleen het zelfstandig bellen niet lukt omdat de multi-SIM van KPN een zeer beperkte configuratie heeft. Laat KPN die universele multi-SIM ook toepassen. Anders moet ik mijn Watch6 naar KPN terugsturen of met het abonnement overstappen op Odido. Uit fora en reacties op internet blijk ik overigens niet de enige te zijn die dit probleem heeft. Dus graag een snelle oplossing: universele multiSIM.

Ter toelichting nog: zowel uw helpdesk als de KPN winkel volgen dezelfde procedure om de watch en de Pixel te koppelen via de Samsung WEAR app. Dat lukt perfect to het moment dat je het mobiele abonnement moet activeren. Dan krijg je meteen het bericht dat KPN geen mobiele abonnementen voor de combi heeft. DUS HELP!!!!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 2, 2025

Beste Arjan van KPN,

Overigens bezit de uitvinder van Android, zijnde Google, de meest pure vorm van Android. Het zou dus niet zo moeilijk moeten zijn om dit configuratie / connectieprobleem op te lossen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • May 3, 2025

Beste Arjan, goed werk! Vandaag was de verbinding tussen Galaxy Watch6 en Google Pixel Pro verbroken. Alles opnieuw geinstalleerd en voorwaar een grote verrassing. Nu kon ineens wel de mobiele verbinding worden gelegd via KPN multisim. Alles werkt u super. HEEL VEEL DANK voor de alerte maatregelen.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Dank je dat je mij credits geeft, maar ik weet niet of ik veel heb veranderd aan je situatie 😋 Wel ben ik blij dat het nu is gelukt met de multisim! Nu kun je alle mogelijkheden uit je horloge halen waar die natuurlijk ook voor bedoeld is.