Skip to main content

Ik heb een Sim Only besteld welke 2 augustus in zou gaan. De nieuw ontvangen simkaart in mobiel gedaan, maar tot nu toe helaas geen internet en ik kan ook nog niet bellen. Hoe kan dit?

Heb je een nieuwe nummer gekregen of nummer behoud aangevraagd voor een bestaande nummer? Wat is de melding die je krijgt op je mobiel?

Wij denken graag met je mee :)

 


@Glille  behoud eigen nummer aangevraagd en ook de bevestiging hiervan gekregen. Als ik de nieuwe simkaart in mijn mobiel doe, toets ik de simpincode in, wordt geaccepteerd maar voor de rest geen internet (4G) of bellen mogelijk


Hoi @YDS2310 , was de overstapdatum al bereikt? Doet de oude simkaart van de vorige provider het wellicht nog?

Als het goed is heb je een e-mail ontvangen “Uw aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd".
Dat was nadat je de sms JA naar 6688 hebt gestuurd, waarmee je de aanvraag bevestigde.

In die mail staat de datum van overzetten: “Uw mobiele nummer zetten wij over op DD-MM-JJJJ".

De overstap vindt plaats tussen 11 en 16 uur op die dag. Wacht totdat de oude sim geen bereik meer heeft en vervang dan de simkaart van de oude provider door de KPN simkaart en start de telefoon weer op. Dan is het nummer overgedragen en begint jouw abonnement bij KPN.


@RBxx Hi, klopt! Ik heb een mailtje gekregen dat mijn nummer zou worden overgezet op 2 augustus 2024. Vervolgens ook een SMS met de tijden van overstap tussen 11:00 en 13:00. Gister viel keurig om 11:00 het bereik op mijn oude simkaart weg, waarna ik de nieuwe simkaart er in deed. Helaas tot nu toe, de volgende dag, nog steeds geen internet of bellen…


Hoi @YDS2310 , heb je de simkaart al uit het toestel gehaald en gecontroleerd of die SIM goed geplaatst was? Zet daarna ook het toestel nog een keer uit/aan.

De simkaart had je na ontvangst ook geactiveerd op de KPN website?
→ https://mijn-bestelling.kpn.com/activatie

Als dit allemaal niet helpt, dan is het snelste om bij een KPN winkel langs te gaan. Dan kijken ze met je mee en vervangen ze zonodig ook de simkaart. → Vind een winkel


https://mijn-bestelling.kpn.com/activatie/

Mischien de simkaart activeren?

Welke telefoon toestel heb jij? 

Dan stuur ik je zo een linkje om de netwerkinstellingen te controleren en evt te resetten.


@Glille  @RBxx  Bedankt voor het meedenken! Ik ben naar de KPN store gegaan en het bleek dat ik een defecte simkaart had ontvangen. Nieuwe gekregen en werkte meteen :)


Goed nieuws @YDS2310 en graag gedaan. 


Oei, met een defecte simkaart gaat het allemaal niet lukken natuurlijk 😕

Heel fijn dat je in de winkel direct een nieuwe gekregen hebt @YDS2310!


Reageer