Skip to main content

Ik heb bericht gekregen dat overstap met nummerbehoud vandaag tussen 11 uur en 16 uur zou plaatsvinden. Op dit moment kan ik niet bellen of gebeld worden. Er staat: niet aangemeld bij netwerk. Mij is verzekerd dat overstap probleemloos zou zijn. Graag een oplossing.

de oplossing is simpel: geduld.

Volgens mij gaat een overstap altijd gepaard met een korte onderbreking, de oude provider sluit het nummer af, en de nieuwe sluit 'm aan. Daar zat bij mij altijd tijd tussen. En dat hele proces gaat, op een uitzondering na, probleemloos.


Je hebt wel de simkaart van de oude provider verwijderd nadat het bereik wegviel en daarna de KPN sim in de telefoon geplaatst? Bij mij werkte die vrijwel direct en kon ik weer bellen etc.


Mij was verzekerd dat oude provider afsluit op het moment dat nieuwe provider werkt. Probeer ik te chatten met KPN zeggen ze terug te bellen, terwijl dat niet kan. Waarom kan je geen KPN medewerker via chat? Telefoon geeft aan dat simkaart niet is geregistreerd.ik heb natuurlijk geen nieuwe simkaart, want ik heb nummerbehoud.


Ook bij nummerbehoud heb je een nieuwe (KPN) simkaart nodig. Die krijg je toegestuurd. Na ontvangst moet je die activeren. De simkaart van de oude provider werkt nu niet meer. Alleen het nummer gaat over naar KPN, maar wel via een nieuwe (KPN) simkaart.


Hallo @Cjgra 

 

Heb je soms een e-sim besteld i.p.v. een simkaart?
Zo ja dan zal je die eerst op je toestel moeten zetten via de MijnKPN app om je nummer weer te laten werken.

Zie deze pagina: https://www.kpn.com/service/mobiel/e-sim-downloaden-en-instellen.htm

Daar kan je dit vinden:

Nieuw abonnement?

Je ontvangt na je bestelling een e-mail waarmee je jouw KPN ID kunt aanmaken.

Als je daarna ingelogd bent in de MijnKPN app hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen.

1. Maak een KPN ID aan
2. Koppel je bestelling aan je KPN ID
3. Download de MijnKPN app op het toestel waarop je e-sim wilt gebruiken en log in met je KPN ID.
4. Volg de stappen om e-sim direct te downloaden

 

In dit artikel kan je overigens nog meer vinden over e-sim:

 


Je zou inderdaad een nieuwe simkaart ontvangen moeten hebben en vervolgens moet je die dan ook nog activeren. 


…..Probeer ik te chatten met KPN zeggen ze terug te bellen, terwijl dat niet kan. Waarom kan je geen KPN medewerker via chat? …..

Nee, dat kan niet meer, de chat met een medewerker is eind vorig jaar gestopt. Je kan nu alleen een terugbelafspraak maken, maar dat is idd lastig zonder werkende telefoon. Kan je geen telefoon lenen? Je kan klantenservice zelf gratis bellen via 0800-0402.


ik heb natuurlijk geen nieuwe simkaart, want ik heb nummerbehoud.

Maar je moet wel de simkaart van je oude provider eruit halen, want die werkt niet met kpn.

En de kpn simkaart erin. Tenzij je aangegeven hebt voor e-sim, dan vind je de instructies daarvoor in je email als het goed is.

Mij was verzekerd dat oude provider afsluit op het moment dat nieuwe provider werkt.

Dat is met nummerbehoud technisch helaas onmogelijk.

De oude provider moet na het afsluiten eerst het nummer uit hun bestand verwijderen. Daarna overdragen aan kpn. Die moeten het aan hun nummer bestand toevoegen. Pas daarna kan het weer gekoppeld worden aan de simkaart of e-sim van kpnDit proces duurt meestal zo'n 4 uur. In die tijd moet jij wisselen van je oude provider simkaart naar de simkaart van kpn.


Dit proces duurt meestal zo'n 4 uur.

Nou, dat kan wel wat sneller. Ik was in 5-10 minuten over. De meeste tijd kostte het verwisselen van de simkaart. "Waar is dat sleuteltje van het laatje ook al weer...🤔"


volgens mij is het probleem dat er uberhaupt geen nieuwe simkaart is bij de vraagsteller, en dan gaat het mis, volgens mij.


Dat er een (KPN) sim nodig is, daar zijn de reageerders in dit topic het wel over eens denk ik.

Het beste voor @Cjgra is het om contact te leggen met KPN. Via 0800-0402 is een optie, maar het snelste is een bezoek aan een KPN winkel. Daar is ook direct een simkaart aanwezig. Een nieuwe simkaart opsturen duurt een paar dagen.