Skip to main content

Waarom word de verbinding verbroken met collect call vanuit de P.I ? 

Kpn kent geen collect call dus op die manier kan je niet gebeld worden. En ook zelf collect call bellen kan niet. 

Kpn is in 2013 gestopt met de ondersteuning hiervan inkomend en uitgaand. 

Hopelijk vinden jullie een andere manier. 

Het wordt in Nederland helemaal niet meer ondersteund 

Zie hier de vetgedrukte opmerking

https://www.bellen.com/nieuws/kpn-met-collect-call

LET OP - KPN is begin 2013 gestopt met het ondersteunen Collect Call vanuit Nederland.

Collect call vanuit het buitenland kan ook al 10 jaar niet meer.

Meer informatie en alternatieven

https://www.telegraaf.nl/nieuws/922728/gratis-gesprek#:~:text=Vroeger%20kon%20je%20iemand%20bellen,1%20januari%202013%20zijn%20opgeheven.

Wordt er gebeld via het in het artikel genoemde dan is de maximale tijd 4 minuten. Dat je dan wordt afgebroken hoort er dus bij.

Voor de nieuwsgierigen: het telefoonnummer van collect call was tot 31 december 2012 0800-0101.

 


Met P.I. bedoel je Penitentiaire Inrichting?


Vreemd, als het goed is krijgt elke gedetineerde een ‘rekening’ bij Justitie en vanaf daar kan er worden gebeld, gesprekken worden wel gemonitord!


Nou ik bel krijg wel verbinding en na 10 sec hoor je niks meer maar staat wel op de rekening


Nou ik bel krijg wel verbinding en na 10 sec hoor je niks meer maar staat wel op de rekening

Dan lijkt het mij dat je bij Justitie moet zijn.


Waarom lukt bellen niet via collect van de pi met het 09000124 iemand daar ervaring mee verbinding valt gewoon weg je kan praten wat je wil maar je krijg geen antwoord meer


Er zal daar een storing mee zijn. Dit is een PI kwestie. Neem contact op met de bewuste instelling of met een algemeen telefoonnummer. 

KPN heeft en ondersteunt al 11 jaar geen collect call.


Ik heb de instelling gebeld maar krijg nul op request lig niet aan hun zeggen ze word van kastje naar de muur gestuurd niemand weet wat niemand bied een oplossing maar kan wel betalen vind ik een beetje jammer zit al jaren bij kpn word gewoon niet begrepen 


KPN kan echt niets voor je betekenen, want (zoals al gezegd) collect call is jaren geleden al afgeschaft. Daar kan ook de PI dus niet mee helpen. Zelf bellen naar dat 0900 nr werkt ook niet.

Een gedetineerde kan een telefoonkaart kopen in de inrichtingswinkel.


@Lenie van den Broek op de website van Telio vindt je meer info hoe het werkt. Website Telio
Op bladzijde 7 staat wat je moet doen wanneer er geen gebruik gemaakt wordt van de MyTelio app. Zonder de app moet jezelf blijkbaar terugbellen naar 09000124. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. 


@Hoopvol Nee, zelf bellen naar dat 0900 nr. is niet mogelijk. Het is niet een organisatie die je gaat doorverbinden met een medewerker.😉

Die Telio had ik ook gezien, maar of dat een betrouwbare of goedkope oplossing is, geen idee. Het is in ieder geval niet goedkoper dan de kosten van een gesprek met gebruik van een telefoonkaart.


@Hoopvol Nee, zelf bellen naar dat 0900 nr. is niet mogelijk. Het is niet een organisatie die je gaat doorverbinden met een medewerker.😉

Staat er toch echt. 
 

 


Het is wel een collect call, maar niet op de manier ook KPN dit vroeger afhandelde. Zij brachten de kosten zelf in rekening als de gebelde persoon op 1 drukt. 

Bij Telio werkt het aan de hand van nummerweergave. En moet de gebelde zelf terugbellen als die akkoord gaat. 

Maar Telio is geen KPN, dus als er iets fout gaat, moet je bij die partij zijn. KPN staat erbuiten.


Hij kan wel andere personen collect call bellen maar bij mij gaat het altijd mis waarom andere dan wel met een 06 nummer


Zijn die anderen geen 06 nummer. Dan zit daar dus het probleem. Dat jij niet op een vast nummer gebeld kunt worden. 


Nee ik heb ook een 06 nummer maar hij kan naar iedereen bellen behalve naar mij


Hij kan wel andere personen collect call bellen maar bij mij gaat het altijd mis waarom andere dan wel met een 06 nummer

Dat zul je aan Telio of de Justitie moeten vragen.