Skip to main content

Hallo, 

wij zijn in het buitenland en mijn zoon heeft geen internet hier. Ik heb hier al eerder vragen over gesteld, toen hij een dag met school in België was, toen werkte het internet ook niet. Nu heeft hij wederom geen verbinding met het netwerk. Hij heeft een kids Sim. Kunnen jullie helpen en kijken wat het probleem is? Heb al van alles geprobeerd.

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Hi @Erica78,

Ik kijk graag even met jullie mee! Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het naast je persoons- en adresgegevens ook het mobiele nummer waar het om gaat noteren. De vorige keer is al wel alles nagekeken wat de toestelinstellingen betreft? Die kan ik vanaf hier niet zien, ik kan alleen nagaan of vanaf onze kant alles goed staat. 

 


Ik heb gegevens ingevuld. Inmiddels werkt het internet, hij moet hiervoor week handmatig een netwerk instellen. Bij automatisch netwerk instellen, werkt het internet niet. Het blijft raar hoe dit met een kids Sim werkt, maar inmiddels is het dus verholpen.


Ah ok, dan gaat er dus iets niet helemaal lekker met de automatische netwerkselectie, top dat het wel goed gaat als hij handmatig verbindt 😊


Is daar een oplossing voor? Heel handig is dit namelijk niet. 


Niet vanuit ons, bij ons kan internet via roaming aan of uit staan, meer smaakjes zijn er eigenlijk niet. Ik heb dus het vermoeden dat dit op de 1 of andere manier iets van het toestel zelf is, de automatische netwerkselectie lijkt niet goed te werken. Heeft hij bij de vorige reis over de grens ook geprobeerd om handmatig te selecteren?


Toen had hij een andere mobiel en hetzelfde probleem. Toestel lijkt me daardoor niet het probleem.