Skip to main content
Antwoord

Misleidende reclame Samsung S25 en gratis Galaxy Watch 7 bij KPN EEN MKB

• October 14, 2025
  • 22 reacties
  • 469 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Goedemiddag,

Ik ben niet blij. Onlangs heb ik na enig twijfelen een relatief dure Samsung S25 bij jullie besteld. Wat mij over de streep trok, is dat ik daar gratis een Galaxy Watch7 bij zou krijgen. 

Nu ik eindelijk de factuur heb ontvangen, blijkt dat de actie van Samsung al twee dagen verlopen was op het moment dat ik de telefoon heb besteld. En ik weet absoluut zeker dat jullie op dat moment nog steeds adverteerden voor die gratis smartwatch. 

Ik voel me daardoor nogal lelijk misleid. Als jullie duidelijk hadden aangegeven dat de actie tijdelijk was, had ik de bestelling wellicht eerder doorgezet en nu dus een gratis smartwatch gehad. En als jullie die sticker op tijd hadden weggehaald, had ik ofwel een goedkopere telefoon besteld ofwel helemaal niet. 

Ik zou het netjes vinden als KPN mij enige vorm van genoegdoening zou kunnen bieden.

Groeten, Arjan

Beste antwoord door Maja van KPN

Jammer dat het niet lukt om van deze actie gebruik te maken ​@ArjanM1976 en ook erg jammer dat je dit opvat als misleiding. Ik heb zelf eerder het vermoeden dat er sprake is van miscommunicatie. Daarom heb ik navraag gedaan bij mijn zakelijke collega's en kan er nu iets meer over vertellen:
Op de pagina die je deelt, wordt het aanbod getoond voor KPN Kleinzakelijk. Dat is niet hetzelfde als het aanbod voor mobiel bij KPN EEN MKB. Als je een keuze maakt voor een toestel op de pagina voor Kleinzakelijk, krijg je vervolgens de volgende melding te zien:

‘Heb je meer dan 5 abonnementen nodig? Dan past KPN EEN MKB beter bij jou’. Vervolgens krijg je daar te zien op welke manieren je contact kan krijgen met een medewerker van KPN EEN MKB, het is niet mogelijk om dit aanbod te bestellen bij KPN EEN MKB.
Deze actie geldt dus enkel voor KPN Kleinzakelijk klanten, en het lijkt er op dat jouw werkgever niet door heeft gehad dat we met 2 verschillende portfolio's werken 😕 

22 reacties

• Topper
  • October 14, 2025

Ik heb sinds kort de S25FE en ik heb dat ook zien staan toen ik het toestel bestelde echter de horloge  ook niet gekregen maar ik kan er ook niks meer van terug vinden dus ik dacht dat ik me vergist had maar blijkbaar stond het er toch bij.. 🙄

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • October 14, 2025

Dat is een actie van Samsung ​@Patrick78 

Ontvang nu tijdelijk de Galaxy Watch7
bij aankoop van de Galaxy S25 FE van 04-09-2025 t/m 05-10-2025

https://promotions.my-samsung.com/nl/offers/GEFXVH349269C

Via die link kan je hiervoor nog registreren t/m 05-12-2025 

Samsung streeft ernaar het product binnen zeven weken na het indienen van een volledige en geldige registratie toe te sturen.

• Topper
  • October 14, 2025

Hoi Ruud,.

Ik heb hem 26 september besteld maar even erop moeten wachten want hij was niet op voorraad en 2 oktober ontvangen.

Dan zal ik de telefoon registreren via de link.

Super bedankt voor de tip! 👍🏻👍🏻

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • October 15, 2025

Hi ​@ArjanM1976, als je er van uit gaat dat je een Galaxy Watch 7 krijgt, dan is het natuurlijk wel erg zuur als blijkt dat je niet van die actie gebruik kan maken 😐

RBxx heeft een link gedeeld voor de actie met de S25 FE, is dat de actie waar jij het over hebt? Of gaat het om een iets eerdere actie Watch 7 bij aankoop van Galaxy S25 Series, S25 Edge, Z Flip7 en Z Flip7 FE? Op welke datum heb je besteld?

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • October 15, 2025

Sorry ​@Maja van KPN , ik reageerde alleen op de vraag van Patrick78.
Die wijkt wellicht af van de vraag van ArjanM. Die stond idd nog open….

De actie die jij noemt liep al af op 7 september.  Is dat wel “onlangs” ??

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 16, 2025

Hallo ​@ArjanM1976 ,

Er is ook nog een andere actie van Samsung die tot voor kort geldig was. Maar dan met de Watch 8:

KPN/Vodafone/Simyo/HollandsNieuwe: Ontvang nu tijdelijk de Galaxy Watch8

bij aankoop van een Galaxy S25 Series, S25 Edge, Z Fold7, Z Flip7 of Z Flip7 FE

08-09-2025 t/m 05-10-2025

Samsung

Bij aankoop van de Samsung Galaxy S25 Series, S25 Edge, Z Fold7, Z Flip7 of Z Flip7 FE. 

Aankoopdatum
08-09-2025 tot en met 05-10-2025

Registreren kan tot en met:
05-12-2025

Dat kan via deze website: 

https://promotions.my-samsung.com/nl/offers/8L8GEFAW4DPBZ

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 16, 2025

Hi ​@ArjanM1976, als je er van uit gaat dat je een Galaxy Watch 7 krijgt, dan is het natuurlijk wel erg zuur als blijkt dat je niet van die actie gebruik kan maken 😐

RBxx heeft een link gedeeld voor de actie met de S25 FE, is dat de actie waar jij het over hebt? Of gaat het om een iets eerdere actie Watch 7 bij aankoop van Galaxy S25 Series, S25 Edge, Z Flip7 en Z Flip7 FE? Op welke datum heb je besteld?

@Maja van KPN Het ging idd om die eerdere actie. De telefoon is op 9 september besteld. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 16, 2025

Sorry ​@Maja van KPN , ik reageerde alleen op de vraag van Patrick78.
Die wijkt wellicht af van de vraag van ArjanM. Die stond idd nog open….

De actie die jij noemt liep al af op 7 september.  Is dat wel “onlangs” ??

@RBxx Ja, dat is onlangs. Ik snap dat dit wat knullig overkomt, maar ik ontving afgelopen dinsdag pas de factuur die nodig is voor het claimen van de watch. En voor dat laatste geeft Samsung gelukkig ook ruim de tijd, maar helaas bleek nu pas dat KPN niet duidelijk was geweest over de daadwerkelijke actieperiode.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 16, 2025

Hallo ​@ArjanM1976 ,

Er is ook nog een andere actie van Samsung die tot voor kort geldig was. Maar dan met de Watch 8:

KPN/Vodafone/Simyo/HollandsNieuwe: Ontvang nu tijdelijk de Galaxy Watch8

bij aankoop van een Galaxy S25 Series, S25 Edge, Z Fold7, Z Flip7 of Z Flip7 FE

08-09-2025 t/m 05-10-2025

Samsung

Bij aankoop van de Samsung Galaxy S25 Series, S25 Edge, Z Fold7, Z Flip7 of Z Flip7 FE. 

Aankoopdatum
08-09-2025 tot en met 05-10-2025

Registreren kan tot en met:
05-12-2025

Dat kan via deze website: 

https://promotions.my-samsung.com/nl/offers/8L8GEFAW4DPBZ

@Noordzee Kijk aan, hier heb ik iets aan! Ik heb deze dan maar ingevuld. Kostte even wat moeite (de site van Samsung stribbelde nogal tegen), maar hopelijk gaat dit uiteindelijk werken. Hartelijk dank!

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • October 16, 2025

Goed nieuws ​@ArjanM1976 

Viel je net buiten de boot voor een Watch7 maar kan je vervolgens registreren voor een Watch8.

Soms volgen de promoties elkaar kort op.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • October 17, 2025

Kijk aan, hier heb ik iets aan! Ik heb deze dan maar ingevuld. Kostte even wat moeite (de site van Samsung stribbelde nogal tegen), maar hopelijk gaat dit uiteindelijk werken. Hartelijk dank!

Oh super! Eind goed al goed ​@ArjanM1976 😄 En een upgrade van de Watch7 naar de Watch 8 🤩👌🏼

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 17, 2025

@Maja van KPN Het is helaas nog niet gelukt. Samsung doet moeilijk, omdat jullie factuur gedateerd is op 9 oktober, en nergens is vermeld dat de telefoon al op 9 september is besteld. Samsung lijkt momenteel echter volstrekt onbereikbaar, want je kunt alleen reageren via WhatsApp met een bot die niet goed functioneert. (Hij begrijpt mijn vraag niet en het doorschakelen naar een medewerker werkt niet.)

Kunnen jullie me misschien helpen? Door op zijn minst een betere factuur aan te leveren? Of nog liever: dit zelf met Samsung af te stemmen?

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • October 17, 2025

Wordt er door Samsung echt specifiek om een factuur gevraagd ​@ArjanM1976? Vragen ze niet om een ‘aankoopbewijs’? Met een aankoopbewijs wordt niet de factuur van je mobiele abonnement bedoeld, maar je contract waar ook de aankoopbon van je toestel bij wordt geleverd. Op de gegevens die je in je profiel in hebt gevuld vind ik geen mobiel abonnement, ik kan dus ook niet bij je dossier om te controleren wanneer die naar je verzonden is. Het is echter gebruikelijk dat je deze vrij snel na het plaatsen van je bestelling via de mail van ons ontvangt. 

Als je die mail niet terug kunt vinden, kan je hem alsnog zelf opvragen, hoe je dat doet lees je in dit artikel: 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 17, 2025

@Maja van KPN Ik heb een bestelbevestiging en een factuur. Kan ik die op e.o.a. manier naar je opsturen? Deze zijn niet gekoppeld aan mijn huidige privéabonnement bij KPN. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 18, 2025

@Maja van KPN Zou je dit alsnog kunnen oppakken? Ik heb ondertussen ook contact gehad met de “klantenservice” van Samsung (ook een waar drama trouwens) en daar houden ze star vast aan de voorwaarden, en kom ik met de documenten die ik van KPN heb gekregen niet verder. Ze schrijven o.a.:

Echter hebben wij een geldig  aankoopbewijs van je nodig waarop de naam+logo+land van aankoop, het aangekocht product en de aankoop-/besteldatum duidelijk op zichtbaar is. 

Kun je ervoor zorgen dat ik op basis van de documenten die ik heb alsnog een document krijg dat aan deze voorwaarden voldoet? Via de link die je stuurde lukt dat niet.

Nogmaals: ik heb veel meer aan mijn nieuwe telefoon gespendeerd dan ik had gepland, op basis van dit lokkertje. Als jullie dit soort acties met Samsung afspreken, schept dat ook een verantwoordelijkheid om onderling zaken af te stemmen zodat je dit soort beloftes kunt nakomen. Ik voel me onderhand behoorlijk belazerd dat ik daar zelf zo veel moeite voor moet doen. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • October 20, 2025

Hmm, je hebt hem niet in de mail en via de link kan je hem ook niet downloaden ​@ArjanM1976? Je geeft aan dat dit niet is gekoppeld aan je privéabonnementen van KPN, hoe zit dit dan precies? Heb je jouw toestel besteld bij een zakelijk abonnement? Als je hem besteld hebt bij een zakelijk abonnement, heb ik daar geen inzage in. Tenzij het om kleinzakelijk gaat, daar kan ik de dossiers wel van inzien. Zou je het mobiele nummer waar je het toestel bij besteld hebt, in willen vullen in je profiel? Dan kijk ik of ik inzage heb!

Of heb je het toestel los gekocht?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 20, 2025

Het gaat inderdaad om een zakelijk abonnement bij KPN, met het telefoonnummer dat vermeld staat in mijn profiel. (Mijn werkgever heeft datzelfde nummer drie jaar geleden overgenomen van mijn privéabonnement bij KPN. Privé heb ik nu dus alleen nog mijn vaste aansluiting bij KPN.)

We krijgen om de twee jaar een vergoeding van onze werkgever om een nieuwe telefoon te kopen, die onze lab manager dan voor ons bestelt. Als de telefoon duurder is dan die vergoeding, wordt het extra bedrag ingehouden op ons salaris. Om die reden mogen we evt. extra’s (zoals in dit geval die smartwatch) zelf houden. Dat was voor mij dan ook de voornaamste reden om voor de relatief dure S25 te gaan. 

De telefoon heb ik op 9 september uitgezocht op deze site: https://www.kpn.com/shop/zakelijk/mobiel/telefoons?toestelbetaling=sales&refurbished=False&sorteren=sort_order,ASC. Onze lab manager heeft diezelfde dag nog besteld, en de telefoon was de volgende dag al binnen.  (Ondertussen is de site natuurlijk wel veranderd.)

De documenten die ik later van onze lab manager kreeg (een bestelbevestiging en een factuur) werden echter door Samsung om bovenstaande redenen niet geaccepteerd.

Zou je willen kijken of je met het telefoonnummer in mijn profiel uit de voeten kunt, en anders willen aangeven hoe ik de deze documenten bij je kan aanleveren zodat je die kunt bekijken? Of anders me willen doorverwijzen naar iemand die me wel kan helpen?

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • October 20, 2025

Ah ok duidelijk ​@ArjanM1976, dan betreft dit echt een volledig zakelijk product en verklaart dat ook waarom ik hier tot nu toe niks over terug heb kunnen vinden. Ik ben dus bang dat we via deze community verder niets voor je kunnen betekenen 😔

Wel een goeie deal van je werkgever wat betreft de extra's 

Aangezien jouw werkgever onze klant is, zal dit dan ook via je werkgever geregeld moeten worden. Zelf kan je hier niet over bellen met onze zakelijke helpdesk. Jouw werkgever heeft een ingang bij KPN, dus ik wil je aanraden om hiervoor toch even weer bij je werkgever aan te kloppen! Bij de consumentenmarkt krijg je na het plaatsen van de bestelling, een contract waar ook een bijlage bij zit voor het toestel. Dat is het aankoopbewijs waar Samsung bij acties om vraagt, wellicht weet de lab manager welk document er nodig is als je dit aan hem/haar doorgeeft.

Ik hoop van harte dat het juiste document snel boven water komt, zodat je de aanvraag kunt voltooien! 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 21, 2025

Bedankt voor de moeite ​@Maja van KPN

Onze lab manager heeft het nog eens nagevraagd, maar KPN EEN MKB werkt alleen met verzamelfacturen en weigert gewoon snoeihard om een alternatief document aan te leveren om alsnog de smartwatch te kunnen claimen. 

Helaas blijkt mijn eerdere conclusie dus toch juist: het is gewoon misleiding. KPN adverteert met mooie lokkertjes om dure telefoons te verkopen, maar maakt het vervolgens niet waar.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 28, 2025

Jammer dat het niet lukt om van deze actie gebruik te maken ​@ArjanM1976 en ook erg jammer dat je dit opvat als misleiding. Ik heb zelf eerder het vermoeden dat er sprake is van miscommunicatie. Daarom heb ik navraag gedaan bij mijn zakelijke collega's en kan er nu iets meer over vertellen:
Op de pagina die je deelt, wordt het aanbod getoond voor KPN Kleinzakelijk. Dat is niet hetzelfde als het aanbod voor mobiel bij KPN EEN MKB. Als je een keuze maakt voor een toestel op de pagina voor Kleinzakelijk, krijg je vervolgens de volgende melding te zien:

‘Heb je meer dan 5 abonnementen nodig? Dan past KPN EEN MKB beter bij jou’. Vervolgens krijg je daar te zien op welke manieren je contact kan krijgen met een medewerker van KPN EEN MKB, het is niet mogelijk om dit aanbod te bestellen bij KPN EEN MKB.
Deze actie geldt dus enkel voor KPN Kleinzakelijk klanten, en het lijkt er op dat jouw werkgever niet door heeft gehad dat we met 2 verschillende portfolio's werken 😕 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 29, 2025

Bedankt voor het navragen ​@Maja van KPN.

Dat onderscheid was mij op het moment van bestellen eerlijk gezegd inderdaad niet duidelijk. Of het mijn werkgever wel duidelijk was weet ik niet, maar ik weet wel dat ik collega’s heb bij wie het in het verleden wel is gelukt een dergelijke actie te verzilveren. Waarschijnlijk hebben zij het geluk gehad dat de datum van de verzamelfactuur bij die betreffende actie nog wel binnen de actieperiode viel. Het onderscheid tussen EEN MKB en Kleinzakelijk is voor de actie volgens mij dan ook niet relevant. Het is immers een actie van Samsung en niet van KPN.

Het enige probleem is dus dat bij KPN EEN MKB geen factuur wordt overlegd waarop de juiste besteldatum is vermeld. Anders had ik gewoon die smartwatch kunnen claimen. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • November 3, 2025

Het is inderdaad jammer dat het bij jou al mis ging met de datum van bestellen, kan inderdaad zijn dat dit het verschil had gemaakt. Ik baal ontzettend met je mee dat het nu niet is gelukt 😲