Skip to main content

Hoi , 

 

Ik heb 5G op mijn S22 .Mobiele data draait heel erg langzaam ik haal maar 100 MB internet snelheid 

En mijn 5G verbinding wisseld constant naar 4G en dan weer 5G . 

Op 4G haal ik ook maar 100 mb internet snelheid. 

Kan iemand mij even uit de brand helpen? Mijn vader met zijn S21 en Mijn broer met een Poco telefoon op kpn laden hun internet pagina's veel sneller . Bij mijn broer op zijn poco wisseld de 5g connectie helemaal nooit. Terwijl kpn 5g dekking overal is in Nederland 

Sinds wanneer heb je dit probleem? Sinds gisteren is KPN bezig met omzetten van 2100MHz/B1 naar 5G/N1.


De verbinding van 4g/5g wisseld al 2 jaar .  Dacht dat het erbij hoorde   maar bij mijn broer is dat helemaal niet zo.. 

Dat de data verbinding langzaam is merk ik al een poosje maar vanaf gisteren viel het mij pas echt op.


Kan is sinds gisteren begonnen met het omzetten van B1 naar N1. Dat loopt nog niet helemaal lekker. Sinds vanmorgen is N1 actief in Amersfoort 


Hoort 4g /5g constanst te wisselen of? 

Overal is toch dekking 


Dat hoort niet zo te zijn. Heb je iPhone of Samsung. Omdat nieuwe 5G frequentie actief is kan zijn dat de instellingen aan de kant van KPN nog niet goed staan of geoptimaliseerd zijn. Zelf ervaar ik met de Samsung S24U dat die ook vaak wisselt tussen 4G en 5G.


Ik heb de S22 basic ,

 

 


Hallo @WhitteHavik, dit hoort natuurlijk niet zo te gaan. Mijn advies zou zijn om de Technische Dienst hier eens naar te laten kijken. De klantenservice kan een melding aanmaken voor de technische collega's om jouw situatie verder te onderzoeken. De collega's van de klantenservice kun je bereiken op 0800-0402. 


Jeroen hebben de Kpn medewerkers in de winkel hier ook kennis van? 

Ik koop steeds telefoons bij de phonehouse maar daar heeft niemand meer de kennis die ze vroeger hadden .


@WhitteHavik 

Heb je al eens je simkaart in een ander toestel overgezet? Bijvoorbeeld met je vader of broer hun toestel. Op deze manier kun je misschien zien dat het een probleem is met je toestel of niet.

Mijn Samsung s21 schakelt ook vaak tussen 4G en 5G, maar dat doet hij al jaren. Ik merk niet direct het verschil. 


Hm oke 🙂 goede tip 

 

Hoe snel is bij jou je data verbinding? Neville

 


@WhitteHavik 

Deze is van 4 mei.

 


Netjes,  

Misschien hebben jullie toch gelijk

Op 5g haal ik nu 150 mb volgens speedtest . Dan zou ik zeker op een snellere frequentie zitten of komen 🙂 dat is al een gerust stelling 


In een KPN winkel kunnen ze je ook op weg helpen @WhitteHavik 


Bedankt Jeroen ! 

Ik ga er mee bezig 


Reageer