Skip to main content

Mijn mobiel abbonement zou ingaan op 16-03-2023 en deze is nog steeds niet ingegaan en als ik deze simkaart probeer te gebruiken krijg ik te horen dat de simkaart niet te gebruiken om administratieve redenen. Wat kan hier aan de hand zijn? 

Ik heb de simkaart online geactiveerd een maand terug.

Ik dacht dat de ingangsdatum pas 16-04 zou zijn daarom neem ik nu pas contact op

Het was een overstap van t-mobile naar kpn met nummerbehoud echter lijkt er iets goed fout te zijn gegaan.

Is de simkaart van T-Mobile nog actief met jouw nummer?


Hoi @joeyvv, welkom hier. 

We zijn inmiddels een paar dagen verder. Is de simkaart inmiddels actief? Ik verwacht van wel aangezien de aansluitdatum 16-04 was. 

Mocht het anders zijn, hoor ik dat natuurlijk graag. 


Op een zondag (16-04) @Bart_Z ? Mijn ervaring is dat een overstap met nummerbehoud naar een werkdag doorschuift, aansluitend op de opzegtermijn van 1 maand bij de oude provider. Het verbaast me dat @joeyvv ‘dacht’ dat het op 16-04 zou zijn, ik kreeg een bericht waarin de precieze datum werd aangegeven.


Daar heb je wel gelijk in. Dan wordt het 17-04. Daar had ik even niet aan gedacht. 


Ik heb geen mail kunnen vinden van de precieze datum maar de volgende dag ging hij inderdaad in.

Het was verwarrend doordat in het contract 16-3 stond en ik geen andere mail heb kunnen vinden.

Maar het is allemaal goedkomen dus.


Na het beantwoorden van de sms van KPN over nummerbehoud met een sms JA naar 6688 ontving ik een mail “Uw aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd“. Daarin stond de datum van overzetten en de uitleg hoe één en ander in z'n werk zou gaan.
 

Geachte heer "RBxx”,

U wilt graag uw mobiele nummer 06xxxxxxxx behouden bij de overstap naar KPN. Dit regelen we voor u. Lees hieronder hoe.

Datum van overzetten
Uw mobiele nummer zetten wij over op xx-xx-2022. Deze datum hebben wij afgesproken met uw huidige mobiele aanbieder.

Hebt u telefonisch of op kpn.com een nieuw Sim Only-abonnement besteld? 
Dan ontvangt u uw simkaart in de brievenbus. Bevestig de ontvangst binnen 5 dagen online. In de brief bij uw simkaart leest u hoe u dit doet. Daarna zorgen we ervoor dat u op de afgesproken datum met uw nummer overstapt naar KPN.

Waar moet u op letten als wij uw nummer overzetten?

  • We zetten uw nummer over tussen 11.00 en 16.00 uur
  • Als u met de simkaart van uw huidige aanbieder geen bereik meer hebt, plaatst dan uw nieuwe simkaart van KPN in uw toestel
  • Hebt u de dag van overzetten na 16.00 uur geen verbinding met het netwerk van KPN? Controleer dan of de nieuwe simkaart goed in uw toestel zit.
  • Zet daarna uw toestel uit en weer aan. Daarna kunt u bellen en internetten via ons netwerk.


Goed om te horen dat de overstap op maandag goed is verlopen.