Skip to main content
Beantwoord

Mobiel abonnement omzetten naar prepaid op een bepaalde datum

• February 24, 2025
  • 3 reacties
  • 71 keer bekeken

Hallo, 

Ik heb een maandelijks opzegbaar telefoon abonnement dat ik wil omzetten naar prepaid. 
Ik wil dat het nummer na het opzeg termijn van 1 maand omgezet naar prepaid zodat ik tijdens het opzegtermijn nog gewoon van mijn abonnement gebruik kan maken. 
Nu heb ik dat afgelopen zomer ook zo gedaan maar toen ik vanmorgen belde, kreeg ik de reactie dat het omzetten alleen vandaag kon en niet op een datum. Is dat juist?  

Beste antwoord door Jan van KPN

Goedemiddag ​@JolijnW, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Naar mijn weten is dat niet juist! Mijn advies in dit geval is om even te bellen met 0800 0402 en geef dan vervolgens aan dat je belt inzake een opzegging. Dan kom je meteen uit bij de afdeling die verantwoordelijk is voor (o.a.) opzeggingen & annuleringen en zij regelen ook dit soort zaken (abonnement omzetten naar een prepaid). Laat je ons hier nog even weten wat daar uit is gekomen? 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 26, 2025

Goedemiddag ​@JolijnW, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Naar mijn weten is dat niet juist! Mijn advies in dit geval is om even te bellen met 0800 0402 en geef dan vervolgens aan dat je belt inzake een opzegging. Dan kom je meteen uit bij de afdeling die verantwoordelijk is voor (o.a.) opzeggingen & annuleringen en zij regelen ook dit soort zaken (abonnement omzetten naar een prepaid). Laat je ons hier nog even weten wat daar uit is gekomen? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 5, 2025

Hallo Jan,

Bedankt voor jouw reactie. Hierbij mijn update: Ik heb afgelopen zaterdag nog een keer gebeld met de klantenservice. De medewerker gaf aan het abonnement om te zetten na de opzegtermijn naar prepaid maar het gesprek werd onverwachts afgebroken. Dit gebeurde omdat het nummer per direct prepaid was geworden, met alle gevolgen van dien. Na een terugbelverzoek via de chat in de app, kwam ik terug bij de afdeling opzeggingen & annuleringen. Deze gaf aan dat de normale gang van zaken is om om te zetten aan het einde van het opzegtermijn en dat het niet goed was gegaan en dat degene die ik eerder van de week gesproken had, het ook niet correct had.  Dit is wel fijn om te weten voor een eventuele volgende keer. Helaas kon de fout niet terug gedraaid worden en moet ik nu de afrekening afwachten. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • March 10, 2025

Goedemorgen ​@JolijnW, jij dank voor de duidelijke terugkoppeling! Mocht je het niet eens zijn met deze rekening omdat er vanuit onze kant iets fout is gegaan, dan mijn advies om hiervoor een klacht aan te maken. Daar kun je dit formulier voor gebruiken.