Skip to main content

Geachte KPN,

In plaats van per telefoon. Wilt u met me meedenken?

Mijn leven lang al lid van PTT/KPN.

Heb ik toch een serieus probleem. Wij wonen ook in Frankrijk. Om en om in Nederland. Zeg maar twee maanden uit, twee maanden thuis.

Gebruiken we de hotspot voor internet en tv (via internet). Kunnen geen van beide missen.

Mobielcontract eindigt as. 4 maart.

Mijn partner zou ook haar hotspot kunnen benutten.

Blijft elke keer het moment van aanvang. Kan direct via de winkel maar zo niet is wachten op volgende maand lastig. Die opzegtermijn. En een poosje geen beeld en geluid.

Onnodig een duur abonnement (vergeten op tijd af te zeggen) en de volgende keer niet vergeten telefonisch opnieuw te abonneren, anders weer een maand niks.

Ik zou gerust een jaar vooruit kunnen plannen en die aan u doorgeven.

Een duur abonnement is onnodig in Nederland.

En de wekker zetten om zulks voor te zijn is ook niet gezellig. En de E-sim wordt te gemakkelijk elke maand verlengd. Toch? En als ik dat stop, houd ik dan wel het nummer? Of moet volgende keer alles weer opnieuw?

Kunt u mij helpen het leven gemakkelijker te maken? En vooral niet duurder? GB’s mee kunnen nemen zou al helpen.

Ervaring heeft ons geleerd dat 200GB p/twee maanden net genoeg is. Vanaf begin tot precies het einde. Die momenten zijn dan wel belangrijk.

En dan is 1.99 ook leuker dan 7,99 (bijkopen).

Graag een begripvol antwoord.

Gr.

Aart

Hallo @Betweter ,

Zolang je jouw mobiel abonnement niet opzegt, blijft dat ongewijzigd doorlopen. Verlengen is niet verplicht. Ben je met het huidige abonnement tevreden? Dan gewoon zo laten. 


Sorry, maar wat is nu eigenlijk het probleem? Ik kan er weinig van begrijpen. 

Een mobiel abonnement eindigde niet uit zichzelf. Dat loopt na het einde van de contractduur gewoon door. Tegen dezelfde kosten. U zegt het steeds op begrijp ik? Waarom? 


Hoi @Betweter 
Het is een erg onsamenhangend verhaal van je, er is eigenlijk geen touw aan vast te knopen.
Maar ik denk net als @Noordzee en @Nick83 dat je het elke keer opzegt of verlengt.
Niet doen, het abonnement loopt gewoon door en het geeft alleen maar vertraging als je het opzegt of verlengt.


Zou je niet beter/goedkoper zijn om een Franse data-only simkaart aan te schaffen?


Lieve antwoorders. Dank. Het ‘uit en thuis’ is het probleem. Als ik geheel in Frankrijk zou wonen bestaat het probleem niet. Thuis loopt alles gewoon ook door. En het aantal benodigde GB's dat ik in Frankrijk nodig heb, heb ik in Nederland niet nodig.  En die extra (KPN) bubbels zijn behoorlijk aan de prijs.   


En dan is dat idee van een Franse simkaart niet zo gek wellicht. Ik ga daar - mijn Frans is nog niet zo goed - toch navraag naar doen. 


@Betweter 

Je kunt bij jouw mobiele abonnement maandelijks je bundel naar boven of naar beneden aanpassen. Dus ga je naar Frankrijk, dan zet je de bundel (ruim op tijd) omhoog. Ga je voor een paar maanden naar Nederland, dan kan de bundel weer naar beneden. Dat kun je allemaal zelf aanpassen via MijnKPN.  


Dank Noordzee. U begrijpt het. Echter dat ‘op tijd' is soms vervelend en het het bijkopen is 7,99. Wat je over hebt ben je aan het eind van de maand kwijt. 


Dank Noordzee. U begrijpt het. Echter dat ‘op tijd' is soms vervelend en het het bijkopen is 7,99. Wat je over hebt ben je aan het eind van de maand kwijt. 

@Noordzee bedoelt niet het bijkopen van een bundel maar het aanpassen van het abonnement voor één maand.

 


Ik heb afgelopen zomervakantie een Free Sim uit een automaat gehaald. 210GB per maand en daarna 512kbs. Werkte prima naast mijn KPN Sim. 
https://mobile.free.fr/reseau-5G


DANK! Roy. Ga ik beslist uitproberen.