Skip to main content

Slecht bereik 5G of 4G of alle G. Gewoon heel slecht bereik.

Heb al een paar topics gelezen over het bereik. We zijn nu in 2024. Zit hier op Texel met vakantie. Op heel veel plekken gewoon een waardeloos bereik van 5G of 4G.

Beste KPN... jullie zijn de grootste, de beste, noem maar op. Behalve op Texel. Al jaaaaaaren. Doe er eens wat aan. Biedt hier ook eens jullie beroemde service. GEEN EXCUSES. We betalen er genoeg voor.

Zet bij het naderen van Texel en retour je provider keus automatisch uit, dus handmatig aan, daarmee voorkom je tevens dat je automatisch verbinding maakt met een satelliet of off shore verbinding wat veel geld kost @Ockie-69 

 


Beste NN,

Bedankt voor je reactie. Ik heb automatisch selecteren uitgezet.

1. Instellingen
2. Verbindingen
3. Mobiele netwerken
4. Netwerk operators
5. Automatisch selecteren (uitzetten)
6. Herstart

Er lijkt niets veranderd. Maar ik ga het uittesten. Bedankt.

Wel moet ik opmerken dat ik voor het eerst zoveel problemen heb met de verbinding. Wellicht omdat ik normaal in het voorjaar hier ben. En het dus rustiger is. Maar zou niet moeten kunnen eigenlijk. Heb midden in de randstad geen enkel probleem met bereik.

Lijkt mij dus zeker aan KPN om hier eens wat aan te doen.


Ik bedoelde meer te waarschuwen voor automatische overgang naar dure satelliet-providers en/of providers op bootreizen @Ockie-69 


Hoi @Ockie-69 

Welkom op de community van KPN.

Ik ben eens voor je gaan kijken, hoe het zit met de actuele dekking van 4G als 5G op het mooie waddeneiland Texel.

Zowel de actuele dekking van het 4G als 5G netwerk is goed tot optimaal over het gehele eiland, al zullen er altijd plekken blijven waar je wat minder bereik zult ervaren.
Dit geldt ook voor de mobiele netwerken van Odido en Vodafone.

Er staan verspreid over het waddeneiland Texel 10 KPN zendmasten, wat voor een eiland behoorlijk veel is, want op de andere waddeneilanden staan er minder van KPN.

De KPN zendmasten op Texel staan op de volgende locaties:

  • Parkeerplaats Vuurtoren, De Cocksdorp, Texel
  • Vakantiepark De Krim, De Cocksdorp, Texel
  • Sportpark Oosterend, Texel
  • De Vang, Oudeschild, Texel
  • Molwerk, Den Hoorn, Texel
  • KPN Centrale Den Burg, Texel
  • Bungalowpark De Parel, Den Burg, Texel
  • Paal 17, Strand De Koog, Texel
  • C2000-Zendmast De Koog, Texel
  • Appartementencomplex Prinses Juliana, De Koog, Texel

De kans is (erg) klein dat KPN daar nog een zendmast bij zal gaan plaatsen, ook omdat daarbij de gemeente de benodigde vergunningen moet geven en ook toestemming voor moet verlenen.

Wat je nog zou kunnen doen, is om de netwerkinstellingen in jouw smartphone een keer te resetten.
Hiermee haal je mogelijke fouten weg, en zal er automatisch de juiste netwerkinstellingen ervoor teruggeplaatst worden.
Vaak lost die veel problemen op.


Bedankt voor je bericht Michel.

Heldere uitleg. Resetten is een goede tip. Heeft bij de iPhone van mijn vrouw en kind geholpen. Bij mijn Samsung niet. Er zijn gewoon plekken op Texel waar het slecht is. Wij zaten in het bos op een park  tussen de Koog en Den Burg. Normaal goed bereik daar. Nu deze zomer super Slecht. Ook Vodafone trouwens. Normaal gesproken voorzie ik mijn hele gezin van internet met mijn phone (KPN) als hotspot.

Maar goed... even behelpen dus. 

Toch jammer dit.


Hoi @Ockie-69 

Ik heb je graag mogen helpen, en daarnaast voorzien van nuttige informatie.
In elk geval fijn, dat het resetten van de netwerkinstellingen op de iPhones van je vrouw en kind wel hebben geholpen, maar op je eigen Samsung weer niet.

Het kan dus zijn, dat er misschien wat storing was op de zendmasten van KPN, waardoor er tussen De Koog en Den Burg tijdelijk minder dekking was, anders zou ik het ook niet direct kunnen verklaren aangezien daar genoeg zendmasten staan van KPN.

Maar het blijft jammer, en dat begrijp ik.


Im woon al 30 jaar in Den Hoorn, maar het Mobil internet is de laatste tijd ver onder de maat terwijl ik maar 1000 meter van de zendmast op 't Molwerk woon.

KPN doe hier wat aan met je duurste abbonementen


Hoi @Peter Den Hoorn 

Welk merk smartphone gebruik je momenteel? En welk model?

Je zou ook de netwerkinstellingen in je smartphone kunnen resetten.
Hiermee haal je eventuele netwerkfouten eruit, en laat je smartphone de actuele netwerkinstellingen weer in.
In veel gevallen los je hiermee veel netwerk problemen op.

Daarnaast staan er op Texel 10 KPN Zendmasten, redelijk verspreid over het eiland.
Daar zal er niet gauw één bij geplaatst gaan worden, los van de diverse vergunningen en afspraken die daarbij komen kijken.

En Odido heeft twee duurdere mobiele abonnementen dan KPN, in is daarmee de provider die met twee mobiele abonnement duurder is dan KPN.
Dit ter informatie.


Reageer