Skip to main content

Goedemorgen,

Op 31 maart 2023 heb ik een trade-in verzoek ingediend bij Recommerce. Na bevestiging van dit verzoek heb ik op 2 april 2023 mijn iPhone 12 Max Pro (prijspeil 2023: 1339,95 euro) opgestuurd naar Recommerce via Post.NL. De mobiel verkeert nieuwstaat en zou in het kader van de KPN actie een extra bonus van 150 euro opleveren. Totaal bedraag 514 euro. Alle bescheiden conform het protocol heb ik gemaild naar Recommerce. 

Op 13 april ontving ik bericht van Recommerce dat de de iPhone 12 Max Pro nog niet hadden ontvangen. Trade reference K64269FoAB61C9. Op de daarop volgende mailwisseling met verschillende afdelingen, 2 x opnieuw toesturen naar Recommerce van al het papierwerk, gaf ook weinig vertrouwen in een goede afloop. Tot nu toe alleen vernomen dat mijn casus bij een geschillencommissie is ingediend.

 

Ik vind dat KPN moet bemiddelen want zij hebben zich geafficheerd met dit Recyclebedrijf en zijn deels medeverantwoordelijk voor het goed verloop van hun acties. 

Aanbevelingen:

Het onmiddellijk versturen van een ontvangstbevestiging voor de mobiel door Recommerce

Snellere afhandeling claim

Gestroomlijnde procedure, drukte mag geen excuus zijn

Bereikbaarheid Recommerce en KPN verbeteren bij deze acties.

Mobiel in april opgestuurd naar Recommerce, nog niet afgehandeld

R

Goedemorgen,

Op 31 maart 2023 heb ik een trade-in verzoek ingediend bij Recommerce. Na bevestiging van dit verzoek heb ik op 2 april 2023 mijn iPhone 12 Max Pro (prijspeil 2023: 1339,95 euro) opgestuurd naar Recommerce via Post.NL. De mobiel verkeert nieuwstaat en zou in het kader van de KPN actie een extra bonus van 150 euro opleveren. Totaal bedraag 514 euro. Alle bescheiden conform het protocol heb ik gemaild naar Recommerce. 

Op 13 april ontving ik bericht van Recommerce dat de de iPhone 12 Max Pro nog niet hadden ontvangen. Trade reference K64269FoAB61C9. Op de daarop volgende mailwisseling met verschillende afdelingen, 2 x opnieuw toesturen naar Recommerce van al het papierwerk, gaf ook weinig vertrouwen in een goede afloop. Tot nu toe alleen vernomen dat mijn casus bij een geschillencommissie is ingediend.

 

Ik vind dat KPN moet bemiddelen want zij hebben zich geafficheerd met dit Recyclebedrijf en zijn deels medeverantwoordelijk voor het goed verloop van hun acties. 

Aanbevelingen:

Het onmiddellijk versturen van een ontvangstbevestiging voor de mobiel door Recommerce

Snellere afhandeling claim

Gestroomlijnde procedure, drukte mag geen excuus zijn

Bereikbaarheid Recommerce en KPN verbeteren bij deze acties.

 

Admin: samengevoegd met je bestaande topic. Het is niet nodig om een tweede topic over hetzelfde aan te maken


Goedemiddag, dat is natuurlijk een bijzondere vervelende situatie, zeker als er nog geen duidelijkheid is over waar het toestel is gebleven. Is er inmiddels wel weer contact met Recommerce of verloopt de communicatie nog steeds stroef?


Stroef, wacht al biijna 2½ maand op mijn €500.  Vindt dat KPN meer kan doen. Het is ookwonderlijk dat je een kostbaar toestel niet aangetekend op kunt sturen.  

Kortom er zijn heel wat verbeterpunten voor dit proces. Vandaag zaak met Sony afgehandeld over cashback bij lensaankoop. Die klantgerichtheid moet KPN ook adopteren ism haar partner Recommerce.


Ik ga ook zeker terugkoppelen van wat jij mij hier meegeeft aan feedback, waar ik wel benieuwd naar ben is of er op dit moment dan nog überhaupt gecommuniceerd is vanuit Recommerce over de laatste stand van zaken over de vermissing van het toestel.


Goedemorgen, De laatste mail betreft dat ik een uitspraak van een geschillencommissie dat ik moet afwachten..voor mij is het duidelijk, ik heb de mobiel 2 april 2023 bij post.nl te AH Spaarndam afgegeven. Het ontvangstbewijs is in mijn bezit en ook Recommerce heeft een kopie. 

Vriendelijke groet,

 

Bastiaan van Ooijen. 


Dan hoop ik dat de commissie snel een oordeel velt en dat er snel meer duidelijkheid komt. Mocht je in de tussentijd nog vragen hebben stel ze dan gerust!


Persoonlijk verwacht ik ook een bepaalde oplossingsgerichte inspanning van de KPN klantenservice. Ik kom niet verder en ruim 500€ is voor mij veel geld. De bij KPN aangeschafte iPhone 14 Max kostte mij €1200 bij abonnementsverlenging.  


Loopt daar dan ook al een case voor bij onze klachtenafdeling? Zou je dan jouw profiel kunnen invullen? Dan kijk ik wat de stand van zaken is.


Bedankt voor je bericht. Ik weet niet hoe ik bij de relevante klachtenafdeling voor mijn situatie terecht kan komen. Graag hoor ik waar de klacht kan deponeren. 
Bedankt voor je inspanningen!


Goedemorgen, klantenservice KPN gebeld, zit in een soort loop. KPN verwijst steevast naar Recommerce en doet verder niets. In mijn beleving kun je KPN niet los zien van haar recycle-partner. Ineens komt een bericht van Recommerce op 14 juni 2023 met een goedkeuring van de ‘extra inruilwaarde.’ Het wachten is op mijn trade in die ik 2 april heb opgestuurd via post.nl…! Juist dit is het probleem, volgens eerdere berichten van Recommerce wordt die vermist. Kortom het is een logistieke warboel. 


Ik begrijp dat je dan het gevoel krijgt dat je tussen wal en schip valt. Ik kan niet beloven dat ik dit kan bespoedigen maar ik wil daar anders graag nog even naar kijken en achteraan voor je mailen. Zou je dan jouw profiel kunnen invullen en mij een seintje kunnen geven?


Profiel ingevuld.

 

bedankt voor de moeite!


Ik heb even een rondje gemaild. Zodra ik daar een reactie op heb zal ik dat met je delen! 


Bedankt voor je inspanningen. Uiteindelijk volledige bedrag ontvangen afgelopen week.


Wat fijn dat het dan nu eindelijk rond is! Ik wens je een fijne dag en post gerust nog eens een topic als we iets voor je kunnen doen!