Skip to main content
Beantwoord

Mobiel internet in Valencia is erg slecht en de servicebot loopt vast als ik hulp vraag

• January 16, 2026
  • 4 reacties
  • 48 keer bekeken

Internet in Valencia (de 3e stad in Spanje) is met mijn onbeperkt zakelijk abonnement onacceptabel slecht. Mijn vrouw heeft met een goedkoop BEN abonnementje perfect bereik. In Duitsland heb ik ook regelmatig waardeloos bereik. Ik heb geprobeerd contact op te nemen met de ‘service’ desk. De robot aldaar is zo onwaarschijnlijk slecht. KPN lijkt klanten totaal niet serieus te nemen. Als je uiteindelijk de mogelijkheid hebt een mens te spreken moet je aangeven op welk nummer je gebeld worden. Wanneer je vervolgens aangeeft dat het gesprek voor kwaliteitsdoeleinden opnemen niet wenst krijg je wederom het verzoek je nummer in te geven. Etc etc. Zal ooit 1 medewerker de moeite hebben gedaan de costumer journey te doorlopen? Volgens mij interesseert het KPN allemaal geen R. Dinsdag ben ik weer in Nederland en verander ik van provider zodat ik ook tijdens een buitenlandreis op een normale manier kan werken. 

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@JEM2, welkom op onze community! Ik zie al een paar goede tips staan.  Internet in het buitenland is soms een lastige. De klantenservice bereiken vanuit het buitenland is ook niet altijd even makkelijk.
Ik kan niet direct zeggen waar hier de oorzaak zit maar het wisselen van simkaarten is wel een makkelijke manier om vast te stellen of het iets in het toestel of abonnement is.

We hebben hier ook een handig artikel over geschreven:

Om de klantenservice te bereiken vanuit het buitenland kun je ons bellen op 0031612001200 of een belafspraak maken.

4 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 16, 2026

Heb je al een andere Spaanse provider geprobeerd? Er zijn maar liefst vijf Spaanse providers om uit te kiezen.  Bij de één is de dekking wellicht iets beter dan de andere maar ik kan me niet voorstellen dat ze het alle vijf niet doen. Duitsland staat bekend om het slechte mobiele netwerk maar in de steden werkt het meestel probleemloos. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 16, 2026

Ik heb allereerst automatisch gekozen. Maar ik snap dat KPN bij voorkeur de voor hun meest voordelige roaming provider kiezen. Dus ik heb ook de anderen geprobeerd.

Ik maak nu gebruik van de hotspot van mijn vrouw die BEN heeft. 

Wat super slecht van KPN is de support. Als je al kiest om te bezuinigen in personeel richt dan je bot goed in. De manier waarop KPN met support omgaat is een dikke middelvinger naar de klant. Bewust of onbewust.

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • January 16, 2026

Heb je al eens je toestel instellingen nagelopen?

https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen?page=internet/handmatig-instellen/p9_t145

Indien jullie een fysieke simkaarten hebben deze met elkaar wisselen. Kijken als jouw simkaart in haar toestel zit of dit iets uitmaakt. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 19, 2026

Hoi ​@JEM2, welkom op onze community! Ik zie al een paar goede tips staan.  Internet in het buitenland is soms een lastige. De klantenservice bereiken vanuit het buitenland is ook niet altijd even makkelijk.
Ik kan niet direct zeggen waar hier de oorzaak zit maar het wisselen van simkaarten is wel een makkelijke manier om vast te stellen of het iets in het toestel of abonnement is.

We hebben hier ook een handig artikel over geschreven:

Om de klantenservice te bereiken vanuit het buitenland kun je ons bellen op 0031612001200 of een belafspraak maken.