Skip to main content

Voor het eerst KPN mobiel en MB delen in EU en mijn vrouw heeft traag, zo goed als geen internet 😤😭

Krijgt u wel een sms dat de mbs zijn verzonden naar de mobiel van u vrouw? Soms kan een herstart van het toestel werken.


Het internet probleem is gestart nu we op vakantie zijn in DE, toestel herstart ook al gedaan…alles staat idem als mijn eigen toestel, echter nooit problemen gehad bij vorige provider.App MijnKPN gedownload op vrouws toestel, heeft bijna 1 uur geduurd.


Heeft u roaming aanstaan bij u vrouw? Check?


Roaming staat aan.


Ik heb niets meer vernomen…


Hoi @Bridgemen, wat lastig dat de verbinding van jouw vrouw langzaam is. Zijn jullie beiden verbonden met hetzelfde Duitse netwerk, of zijn jullie met verschillende netwerken verbonden? Je kunt proberen haar telefoon met een ander Duits netwerk te verbinden en te kijken of ze daarmee een snellere verbinding heeft. 

Anders kunnen jullie de simkaarten in elkaars toestel kunnen doen en kijken of haar snelheid meegaat met de simkaart, of dat het bij het toestel blijft en dan met jouw simkaart is.

 

Dat je nog niets had vernomen komt doordat dit een forum is, waar een reactie wat langer kan duren. Het is geen chat. Als je sneller contact wilt kan je beter bellen met +316-12001200, op dat nummer zijn we vanuit het buitenland bereikbaar.


Ander netwerk geprobeerd en internet nog steeds traag. Simkaart uitwisselen heb ik nog niet bedacht hoe dit te doen(tool of paperclip, zijn immers op vakantie). Denk ook niet dat dit de oplossing is, omdat we in maart 2022 ook op vakantie in Duitsland zijn geweest met dezelfde toestellen alleen onze vorige provider, echter we hebben dit nog niet kunnen uit sluiten(sim wissel). Ik hoop u voldoende te hebben geïnformeerd en verzoek deze topic nog niet te sluiten totdat de door u voorgestelde sim wissel is uitgevoerd. Ik hou mijn ogen open voor de juiste tool….

Mvg, Rob Brugman uit Oostenrijk.


Het topic blijft gewoon open @Bridgemen, als je het hebt kunnen proberen kan je dat hier gewoon aangeven. Ik wacht je bevindingen af.


Een büroklammer(paperclip) van de camping receptie gekregen. Ook de gevraagde test m.b.t. sim kaart wissel in toestellen uitgevoerd. Mijn simkaart in het toestel van mijn vrouw gedaan en gewoon snel internet zoals het hoort. 


Dat is een mooi woord voor paperclip. Jouw simkaart deed in het in haar toestel wel goed dus, heb je haar simkaart ook in jouw toestel gehad om dat te proberen?


Met mijn vrouws simkaart in mijn toestel heb ik traag internet.


Het gaat mee met de simkaart dus, Zijn jullie ook verbonden met dezlefde lokale provider?

 Zou je de gegevens (postcode, huisnummer, naam en geboortedatum van de contractant, laatste 3 cijfers van de IBAN en het bewuste 06-nummer)  van haar abonnement op jouw forumprofiel kunnen invullen en een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kan ik ook kijken of ik aan deze kant iets kan zien.


Eerst hadden we dezelfde lokale provider, u college heeft gevraagd om verschillende providers te proberen(lees in de eerdere correspondentie). Dit liste het probleem ook niet op.

ik heb de gevraagde gegevens op mijn forum profiel ingevuld, echter haar laatste 3 cijfersvan haar IBAN nr niet, omdat haar betaling via mij rekening gaat.


Het gaat om de laatste cijfers van de IBAN die bij het abonnement horen, als extra controle van de gegevens voor privacy. Als het jouw IBAN is die gebruikt wordt voor haar abonnement, kan je de laatste 3 cijfers van jouw IBAN bij 'Persoonlijke opmerkingen’ invullen.


Laatste 3 cijfers IBAN ingevuld bij mijn profiel.


Merci @Bridgemen, daarmee heb ik voor je gekeken. Is dit iets wat ze op dit moment ervaart of was dit eerder? De reden dat ik dat vraag is dat er op dit moment geen gedeelde MB's meer staan bij haar nummer. 

De laatste keer dat ze MB's ontving was op 15 mei, die zijn inmiddels vervallen. Als je opnieuw data met haar deelt, gaat het dan wel sneller?


Mijn broer is ook nu in Oostenrijk. Hij zag dat het abonnement van mijn vrouw niet met mijn abonnement was gekoppeld, terwijl ik wel gigabytes met haar  mobiele nummer had gedeeld. Het probleem met trage internet in nu opgelost.


Gelukkig is het nu opgelost en is haar snelheid sneller! Ik zie dat er op de 25e weer data met haar gedeeld is, dat verklaart het. Daardoor kan ze nu weer even vooruit dus.


Beste Jasper, jammer dat je nog niet begrijpt wat het probleem was en dat mijn broer het heeft opgelost voor mij en mijn vrouw.


Het probleem was dat zij geen gedeelde data had, waardoor haar snelheid lager was dan je verwacht had.

Dat zij nu de gedeelde nummers van jouw broer kreeg weet ik nu doordat je het zegt. Ik zie alleen dat ze data heeft gekregen, niet van wie. Naast wat ik zie weet ik alleen wat jij me verteld. 

Uit je laatste bericht maak ik op dat jouw nummer geen onderdeel (meer?) lijkt te zijn van het Hussel huishouden, waardoor data delen niet lukt. Kan je de gegevens van jouw nummer aan je profiel toevoegen? Dan kan ik kijken wat ik daarover kan zien.