Skip to main content

Ik kan het antwoord op mijn specifieke vraag niet vinden op de website van KPN. Dus ik stel hem hier maar in de hoop dat iemand van KPN hem kan beantwoorden. De chat werkt namelijk niet (bij mij).

Later dit jaar ga ik gedurende 4 weken, 24 uur per week, werken in het buitenland (Europa) met de laptop van mijn werkgever via telewerken. Het huisje heeft traag netwerk en ik ben dus op zoek naar een mobiele oplossing voor (slechts) 1 maand onbeperkt mobiel internet voor een laptop. Heeft u dit, wat kost het en hoe onbeperkt is onbeperkt? Ik denk dat ik een dongel nodig heb? Dank u.

Waarom gebruikt u niet gewoon de hotspot op uw mobiele telefoon? 


Hallo @Prepiad ,

Je kunt via jouw mobiele telefoon beschikken over 75 Gb in de overige EU-landen bij het Super-Unlimited-abonnement. Mogelijk vallen die vier weken in twee verschillende maandelijkse perioden en dan heb je in totaal 150 GB’s. 
 

Zolang je geen filmpjes gaat kijken en niet gaat videobellen via internet, dan kun je even vooruit.

https://community.kpn.com/mobiel%2D15/nieuwe%2Dmobiele%2Dabonnementen%2Dbij%2Dkpn%2D608199

 

Is het niet genoeg? Dan zul je ter plaatse iets moeten regelen bij een lokale provider. Of bv in een soort bibliotheek gaan werken op een WiFinet. 


Hallo @Noordzee  Dank je wel voor je antwoord. Ik zit veel in teamsoverleggen waarbij ik ook mijn scherm moet delen. Dat is videobellen neem ik aan. Nu zou ik dat wel via mobiel kunnen doen. Ik weet niet of dat scheelt in datagebruik? In een bibliotheek is geen optie.

Is het normaal gesproken wel zo dan dat een lokale provider wel ongelimiteerd heeft? Is dat in Nederland ook zo? Ik ben echt een nitwit op het gebied van abonnementen. Als ik dat superunlimited bekijk dan is dat in Nederland echt ongelimiteerd maar in het buitenland niet? Klopt dat? Want dan kan ik inderdaad beter in het land zelf naar iets dergelijks zoeken. 

Weet je toevallig ook of ik dan niet beter een dongel kan kopen? Want ik moet wel mijn eigen nummer houden op zowel de werk- als de privé telefoon. 

Bedankt alweer. 


Waarom gebruikt u niet gewoon de hotspot op uw mobiele telefoon? 

Die heeft geen abonnement voor buitenland. Dat is een zakelijk abonnement dat we niet in het buitenland mogen gebruiken. Ik mag vanaf het buitenland werken maar dan moet ik wel zelf zorgen dat ik dat kan. 


Hallo @Noordzee  Dank je wel voor je antwoord. Ik zit veel in teamsoverleggen waarbij ik ook mijn scherm moet delen. Dat is videobellen neem ik aan. Nu zou ik dat wel via mobiel kunnen doen. Ik weet niet of dat scheelt in datagebruik? In een bibliotheek is geen optie.

Is het normaal gesproken wel zo dan dat een lokale provider wel ongelimiteerd heeft? Is dat in Nederland ook zo? Ik ben echt een nitwit op het gebied van abonnementen. Als ik dat superunlimited bekijk dan is dat in Nederland echt ongelimiteerd maar in het buitenland niet? Klopt dat? Want dan kan ik inderdaad beter in het land zelf naar iets dergelijks zoeken. 

Weet je toevallig ook of ik dan niet beter een dongel kan kopen? Want ik moet wel mijn eigen nummer houden op zowel de werk- als de privé telefoon. 

Bedankt alweer. 

Goed gezien, binnen Nederland heb je (onder voorwaarden) onbeperkt internet. In de andere EU-landen is dat gelimiteerd. 
 

Teams…. Ik was er al bang voor. Wij gebruiken dat op het werk ook dagelijks. Je kunt dan beter in het land van jouw bestemming op zoek gaan naar een tijdelijk abonnement. Want met Teams is jouw tegoed zo opgesoupeerd. 


Waarom gebruikt u niet gewoon de hotspot op uw mobiele telefoon? 

Die heeft geen abonnement voor buitenland. Dat is een zakelijk abonnement dat we niet in het buitenland mogen gebruiken. Ik mag vanaf het buitenland werken maar dan moet ik wel zelf zorgen dat ik dat kan. 

Sluit een maandelijks opzegbaar abo voor een maand, dan kan je 75GB voor teams gebruiken

Je kunt dan beter in het land van jouw bestemming op zoek gaan naar een tijdelijk abonnement.

Met een tijdelijke verblijf kan je meestal geen abo afsluiten, een prepaid is duur en ook niet onbeperkt.

 

Want met Teams is jouw tegoed zo opgesoupeerd. 

Alleen voor teams is 75GB zeker voldoende, als je de internet verbinding als gelimiteerd instel en bij teams op data sparen.

Hier is een een schatting van MS bij gebruik van HD video, bij data sparen is bij 8hx20d ongeveer 36Gb

Microsoft Teams uses approximately 225MB of data per hour for group video calling, and this can increase to about 450MB per hour in the case of HD group video calling with 540p videos on a 1080p screen.
Here is the general (rough) calculation for your case:

  • Daily Usage:
    If you engage in video conferencing for 8 hours a day, the data consumed would be 3.6GB per day (assuming HD quality).
  • Weekly Usage:
    For a 5-day week, the data consumed would amount to 18GB.
  • Monthly Usage:
    for 4 weeks in a month, the data consumed would be 72GB.
  • Total Usage for 6/7/8 months:
    The data consumed would be about 432GB/504GB/576GB.

 


Of gebruik een mifi-router met een datasim met 097-nummer @Prepiad 

Een 06-nummer mag je niet gebruiken voor data-only toepassingen zoals een Laptop.

Toch vind ik het vreemd dat je je zakelijke mobiel niet tijdelijk in het buitenland mag gebruiken.

Je gaat voor je werk naar het buitenland en je baas zegt ‘je ziet zelf maar hoe je het oplost’.

Ik zou eens een hartig woordje met je baas gaan voeren over het buitenland geschikt maken van je zakelijke mobiel en/of dat je de door jouw genomen maatregelen om zakelijk in het buitenland te communiceren gemaakte kosten kunt declareren.

 

 


Of gebruik een mifi-router met een datasim met 097-nummer @Prepiad 

Toch vind ik het vreemd dat je je zakelijke mobiel niet tijdelijk in het buitenland mag gebruiken.

Je gaat voor je werk naar het buitenland en je baas zegt ‘je ziet zelf maar hoe je het oplost’.

Ik zou eens een hartig woordje met je baas gaan voeren over het buitenland geschikt maken van je zakelijke mobiel en/of dat je de door jouw genomen maatregelen om zakelijk in het buitenland te communiceren gemaakte kosten kunt declareren.

 

 

Het spijt me dat ik hier wat geïrriteerd van word. Het staat toch helemaal nergens dat ik voor mijn werk naar het buitenland MOET? En dat hij zegt “je ziet zelf maar hoe je het oplost' is ook al complete fantasie van uw kant. Ik zeg dat ik tijdelijk in het buitenland GA werken. Ik ben mijn werkgever heel dankbaar dat dit mag. 

Naar zo'n mifi router zal ik eens zoeken. 


@TDN Dank je wel. Ik had inmiddels ook eens opgezocht wat teams aan data kost en dat is een stuk minder dan ik had verwacht. Dus mogelijk kan ik het combineren. Het gewone werk op de langzame wifi daar en dan teams via een simkaart. 


En nu  heb ik dus kennelijk het minst nuttige antwoord aangemerkt als beste antwoord. :-(


Het spijt me dat ik hier wat geïrriteerd van word. Het staat toch helemaal nergens dat ik voor mijn werk naar het buitenland MOET? 

Sorry hoor, maar als ik dit zo lees:

Later dit jaar ga ik gedurende 4 weken, 24 uur per week, werken in het buitenland (Europa) met de laptop van mijn werkgever via telewerken. 

Dan begreep ik ook dat dit vanuit u werk is en dat da dus moet van uw baas.

Maar ik begrijp nu dus dat u eigenlijk gewoon op vakantie gaat en tijdens uw vakantie een paar dagen per week wilt kunnen werken.

Hou er rekening mee dat niet overal in Europa het mobiele netwerk goed is. Het kan zomaar zijn dat u bij het huisje helemaal geen mobiel bereik heeft.

U heeft dus een toestel van uw werk. Heeft u geen privé toestel? Mag u wel bellen vanuit het buitenland met dat zakelijke toestel? 

Een data sim van KPN met een 079 nummer is geen optie. Dat is maar maximaal 10 GB ofzo. De bedoeling daarbij is dat u ook nog een ander abonnement heeft waar vanaf u data deelt naar die data sim. Maar dat heeft u dus niet?


Een data sim van KPN met een 079 nummer is geen optie. Dat is maar maximaal 10 GB ofzo. De bedoeling daarbij is dat u ook nog een ander abonnement heeft waar vanaf u data deelt naar die data sim. Maar dat heeft u dus niet?

Opzich is dat geen slecht idee, als @Prepiad een Unlimited abonnement van KPN op hetzelfde adres heeft. Met het Super Unlimited abonnement kan je namelijk 75 GB delen met mobiele abonnementen op hetzelfde adres, ook met een 097-nummer. Dat zou betekenen dat het Data Only simkaartje dan per factuurperiode 85 GB kan hebben. En dat in combinatie met de data van een eigen abonnement zou voldoende moeten zijn.4

Maar dat is speculeren, want ik weet niet wat voor abonnement @Prepiad nu heeft.


Reageer