Skip to main content

Op vaste tijden valt internet voor mobiele telefoon uit 10 uur 's ochtends, soms 's  middags en 's avonds 6, 8, 10 en 12.00/0.00 uur en dat al gedurende lange tijd. Lijkt wel opzet te zijn. Zijn er meer dergelijke ervaringen?

Hi @Tjewee, welkom op het forum. 

Wat een bijzonder probleem, ben ik nog niet eerder tegengekomen, dit doen wij zeker niet. Heb je misschien een app voor je telefoon die dit kan veroorzaken? En heb je op dat moment wel internet via WiFI? Dus niet alleen 4/5G. 


Beste Alex ,

Het kan absoluut niet dooe een app komen. Ook de iPhone van mijn vrouw vertoont dezelfde verschijnselen. Het toeval wil dat wij net terug zijn van een bezoek aan een vriendin in Ruinen. Zij heeft exact hetzelfde KPN abonnement als wij. Vaf zaterdag tot en met vanmorgen geen enkel probleem gehad met het mobiele internet. Den storing doetm zich alleen voor bij de mobiele telefoons; de laptops hebben er geen last van. Kunnen er omgevingsfactoren van invloed zijn? Groet ,Tjewee


Even dat ik het goed begrijp, sinds jullie terug zijn werkt het wel goed? Of bedoel je dat tijdens jullie bezoek in Ruinen alles goed werkte en nu thuis weer niet? 

Ik kan niets bedenken wat dit kan veroorzaken, neem aan dat je niet naast een kerncentrale woont of iets in die richting. 

Ik hoor wederom graag van je. 


Beste Alex

Nee.In Ruinen werkten de telefoons zonder problemen. Thuis dus niet. Misschien drukken omringende netwerken de wifi van de telefoons weg. Ik heb geen idee. We hebben zo nu  en dan wel dat we het tv modem opnieuw moeten opstarten, maar ik kan me niet voorstellen dat dat er mee te maken heeft.

Tjewee


Nee, dat kan ik me ook niet voorstellen. Nog even voor de zekerheid, als dat gebeurt zijn jullie niet verbonden met WiFi op jullie telefoon, klopt dit? WiFi staat dan uit en je ziet 4G/5G in beeld. 

Nog een laatst vraag, kunnen jullie op dat moment wel bellen met de toestellen? 


Moeten we nog even nagaan. We bellen rond die tijden vrijwel nooit. Als de situatie zich voordoet zullen we kijken wat er gebeurt.


Vanochtend rond 10.25 weer geen internet op beider mobiele telefoons. Bellen via wifi ging goed (Ben en KPN). Whatsapp bellen niet mogelijk. Alles wijst er op dat er iets met dataverkeer niet in orde is. Zoekgebied is duidelijk verkleind.


Heb je geen storingsbron in de buurt? Liggen de telefoons telkens op dezelfde plek? Leg ze voor de verandering eens ergens anders? Of op een plek waar verder van je huis? (Tijdens een wandeling ofzo)


Telefoons worden door hele huis meegenomen, op alle drie verdiepingen. De tijden dat we in de woonkamer zijn, zijn wel de tijden dat we de storing constateren. We lopen niet voortdurend op die dingen te kijken. Willen ook nog leven buiten mobieltjes.


Check eens of het boven wel goed werkt. Ik heb thuis bijv. ook ergens een storingbron waarin ik mindere Wifi-dekking heb. Als ik mijn telefoon even een halve meter opzij leg, dan werkt het wel.

Maar goed, als je de oorzaak wilt oplossen, en als het probleem hinderlijk is, dan moet je toch echt even kijken of er inderdaad een storingsbron is. Nu klink je een beetje tegenstrijdig met een hulpvraag terwijl er opeens weinig behoefte lijkt te zijn om het op te lossen.


@Tjewee 

Ik vind het een beetje verwarrend daarom mijn vragen. 

Het probleem doet zich voor op Wifi?

4G/5G Is geen probleem?


Ik heb de indruk dat het alleen op wifi is. Bij een volgende storing zal een van ons de woonkamer verlaten en elders in het huis testen. De enige zekerheid die er nu is, is dat als we op de bank zitten we er beiden last van hebben. De bank staat vrijwel tegen de muur van de buren.  Ik zal na test weer contact opnemen


Kamer verlaten zal niet helpen, WiFi werkt in het hele huis. Zet een avond de WiFi op de telefoons uit en kijk of je dan op die tijdstippen weer problemen hebt. 


Kamer verlaten zal niet helpen, WiFi werkt in het hele huis. Zet een avond de WiFi op de telefoons uit en kijk of je dan op die tijdstippen weer problemen hebt. 

Ja, maar er kunnen storingsbronnen zijn waardoor wifi geen tot mindere dekking heeft.
Ik heb dit ooit eens gemerkt met een opgerolde kabel. Toen ik die weglegde was het probleem ook weg. Maar nog steeds heb ik ergens op een plek bij mijn bureau van minder dan een vierkante meter ook een plek met minder bereik.


OK, zullen we doen. We melden ons wel weer.


Ter info: buurman heeft een tijdje geleden wel speciale leiding aangelegd tegen de muur waar de bank staat, in verband met communicatie binnen de woning.


Dat zou ook niet een oorzaak moeten zijn, want dan zou je het altijd hebben en niet op bepaalde tijdstippen. Ik hoor nog graag van je hoe het vanavond gaat als de WiFi op je de telefoons uit staat.


We hebben na de eerste melding twee dagen weinig problemen gehad. Daarna weer oude liedje. Als de storing zich voordoet heb ik gemerkt dat, wanneer ik de wifi op de telefoon uitschakel, alles goed gaat. Schakel ik na bijv. een halve minuut de wifi weer in, dan gaat alles goed tot de volgende wifi-uitval. Het blijft merkwaardig.