Skip to main content
Beantwoord

Mobiel internet Verenigd Koninkrijk werkt niet

• September 18, 2025
  • 6 reacties
  • 74 keer bekeken

Dit jaar ben ik een paar keer in het VK (Londen) geweest, en elke keer valt het me op dat mijn mobiele internet via KPN totaal niet werkt.

Dat terwijl ik er in Denemarken en Duitsland totaal geen last van had. Dus aan mijn telefooninstellingen zal het niet kunnen liggen.

Ik gebruik de NOS teletekst app vaak, omdat deze weinig data gebruikt, maar zelfs daar wordt niet genoeg data aan geleverd om te kunnen functioneren.

Ook kan ik niet meer bij mijn emails via de Outlook website.

Raar genoeg doet een app zoals Google Maps het nog wel.

Ik heb mijn telefoon meerdere keren opnieuw opgestart, maar het mobiele internet niet aan de praat kunnen krijgen.

Ik zie dat meer mensen hier last van hebben, waarom heeft KPN hier veel last van, terwijl het bij Vodafone niet het geval lijkt te zijn?

Ligt dit aan de afspraken met andere providers?

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Floppie123! Wat leuk dat je zo vaak naar Engeland gaat. 💚 Wel zo handig om dan verbinding met het mobiele netwerk te hebben, dus goed dat je je vraag hier stelt! 

heb je ook al eens handmatig naar een provider gezocht i.p.v. automatisch?

Dit is ook mijn eerste tip. Op onze buitenland pagina kun je, als je het Verenigd Koninkrijk invult als bestemming, ook zien met welke providers we daar samenwerken. Voor het gemak:

Probeer dus één van die als je er weer bent en ik hoop dat het dan wel goed gaat. Herstart ook je toestel even tussendoor voor de zekerheid. 
Mocht het ook dan niet lukken, laat het hier gerust weten! Of stuur ons een berichtje via Facebook of X, daar krijg je sneller reactie. Dan kunnen we je hiermee helpen. 🙂

6 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 18, 2025

Beste ​@Floppie123 heb je ook al eens handmatig naar een provider gezocht i.p.v. automatisch?

• Auteur
  • Topper
  • September 18, 2025

Nee, dat niet.

Want in sommige buitenlanden werkt het wel, maar in het VK niet. Dus ik ga ervan uit dat het automatisch zou moeten kunnen werken.

Met welke providers hebben mensen goede ervaringen?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 18, 2025

Nee, dat niet.

Want in sommige buitenlanden werkt het wel, maar in het VK niet. Dus ik ga ervan uit dat het automatisch zou moeten kunnen werken.

Met welke providers hebben mensen goede ervaringen?

Gewoon proberen ​@Floppie123 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 19, 2025

Hi ​@Floppie123! Wat leuk dat je zo vaak naar Engeland gaat. 💚 Wel zo handig om dan verbinding met het mobiele netwerk te hebben, dus goed dat je je vraag hier stelt! 

heb je ook al eens handmatig naar een provider gezocht i.p.v. automatisch?

Dit is ook mijn eerste tip. Op onze buitenland pagina kun je, als je het Verenigd Koninkrijk invult als bestemming, ook zien met welke providers we daar samenwerken. Voor het gemak:

Probeer dus één van die als je er weer bent en ik hoop dat het dan wel goed gaat. Herstart ook je toestel even tussendoor voor de zekerheid. 
Mocht het ook dan niet lukken, laat het hier gerust weten! Of stuur ons een berichtje via Facebook of X, daar krijg je sneller reactie. Dan kunnen we je hiermee helpen. 🙂

• Auteur
  • Topper
  • September 19, 2025

Ok, ik zal handmatig netwerken gaan selecteren.

Nu in Duitsland hetzelfde probleem, daarna handmatig Vodafone geselecteerd en dan werkt het wel.

Rest me nog de vraag, waarom werkt dit niet automatisch zoals het zou moeten?

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • September 21, 2025

Tja, dat is een goede vraag. Zelf ga ik regelmatig naar Duitsland en daar heb ik met automatisch nooit problemen. 

Als het ook met opnieuw opstarten niet werkt, controleer dan voor de zekerheid of er geen update voor je telefoon is.
Als ook dat niet helpt kun je altijd nog bij een KPN winkel langs. Mijn collega kan het toestel dan met je doornemen en wie weet is het dan snel opgelost.