Skip to main content

In Engeland werkt mijn netwerk niet (geen service). Volgens mij heb ik alles geprobeerd: uitschakelen; vliegtuigstand; roaming aan/uit; handmatig netwerk kiezen; simkaart eruit en erin. Ik heb een iPhone 12 Pro Max. 
De Samsung van mijn vrouw verbindt wel (via Simpel). En in Nederland heb ik nergens last van. Wat kan ik nog doen?

Tijdens mijn verblijf in Engeland heb ik geen bereik/netwerk (no service). Als het aan mijn simkaart ligt, leek het mij handig om de esim te proberen. Maar zonder netwerk ontvang ik geen sms. Ik ben wel verbonden met wifi. Kan ik nog iets anders doen om esim te activeren?

 

Admin: bericht naar eigen topic verplaatst


Beste @JAM.W, welkom! Ik heb jouw topics samengevoegd, zo kan ik ze in één keer beantwoorden. Allereerst: voor dit soort vragen kan je het beste bellen met 0800-0402 (of in het buitenland +31612001200, ook met een ander toestel). Mijn collega's kunnen direct meekijken en, indien nodig, actie ondernemen. Op het forum heb je contact met de community, die vooral bestaat uit andere klanten. KPN moderators zijn ook actief, maar, zoals je merkt, kan het even duren voordat wij aan een topic toekomen.

 

Dat gezegd hebbende: je hebt inderdaad alles al geprobeerd, zo te zien. 

Volgens mij heb ik alles geprobeerd: uitschakelen; vliegtuigstand; roaming aan/uit; handmatig netwerk kiezen; simkaart eruit en erin. 

Volgende stap is dat we met je meekijken of wij iets geblokkeerd hebben. Mocht je nog niet gebeld hebben, vul dan je forumprofiel aan met je 06-nummer, adres en evt. klantnummer. Dan ga ik voor je aan de slag. 

 

Als het aan mijn simkaart ligt, leek het mij handig om de esim te proberen. Maar zonder netwerk ontvang ik geen sms. Ik ben wel verbonden met wifi. Kan ik nog iets anders doen om esim te activeren?

Dit raad ik overigens af. Een esim kan je activeren als je verbonden bent met de wifi. Je hebt alleen inderdaad wel een netwerk nodig om de sms te ontvangen. Was het met de esim misgegaan, kan dit alleen teruggedraaid worden door een nieuwe fysieke simkaart aan te vragen. En dat gaat natuurlijk héél lastig als je in het buitenland bent. 


Duidelijk verhaal Marcia. Ik zal proberen te bellen vanaf een ander toestel. En hopen dat dan de oplossing gevonden wordt. Topic kan worden gesloten wat mij betreft. 


KPN is telefonisch slecht bereikbaar. Dus ik heb mijn profiel aangevuld. Ik hoop dat je daarmee verder kan. 
 

jam.w


@JAM.W excuses voor de late reactie! Ik zie dat je toch telefonisch contact hebt gehad, maar dat mijn collega's je daarna niet konden bereiken. Voor de zekerheid zal ik de melding hier nog even delen: 

We hebben daarop uw aansluiting onderzocht en zien geen oorzaken aan onze kant. Ook zien we dat u zich op dit moment in Nederland bevind en hierdoor is onderzoek niet mogelijk. Mocht u weer in het buitenland zijn en problemen ervaren, probeer dan eens handmatig een andere provider te kiezen. Helaas is de dekking van onze buitenlandse partners niet zoals u gewend bent van ons netwerk in Nederland en er bestaat dus kans dat u zich in een gebied bevind waar de lokale (voorkeurs) operator onvoldoende dekking/ signaal bied. Andere netwerken zouden wellicht wel een goede dekking kunnen bieden. Mocht u dan nog steeds problemen ervaren neem dan a.u.b. opnieuw contact op met onze klantenservice en bij voorkeur wanneer u zich daadwerkelijk in het buitenland bevind. 


Tja dit is het verhaal dat ik al ken (en al geprobeerd heb allemaal). Volgende week ben ik een weekend in België en ik vrees dat het dan weer niet werkt. En dat KON op dat moment slecht te bereiken is. Dan ben ik weer terug in Nederland voor we een oplossing hebben. 
kan een esim een oplossing zijn?


Als het met een fysieke simkaart niet werkt, dan vermoedelijk met een esim ook niet. Het Belgische netwerk is natuurlijk qua dekking wel anders dan het Engelse. Aangezien wij niets geblokkeerd hebben, zal je wel beschikking hebben tot het netwerk. Dan is het advies om handmatig een netwerk te kiezen. Het zou dan gewoon moeten werken namelijk. Of heb jij dit euvel in België ook al ervaren? Heb je in dat geval de mogelijkheid om de simkaart ter plekke eens in een ander toestel te plaatsen? Werkt het daarmee dan wel goed?