Skip to main content

Met mijn nieuwe mobiel kan ik regelmatig niet bellen en ben ik ook niet bereikbaar. Het probleem is snel opgelost door de vliegstand aan en uit te zetten. Maar dat is een oplossing als het zelden voorkomt. Nu moet ik vaak controleren of ik wel bereikbaar ben. Wat is het probleem en hoe los ik het op. 

Welkom op het forum van KPN @Jan KPNmail !

Heel vervelend voor je, dat je regelmatig niet kunt bellen of gebeld kan worden op je nieuwe mobiel.
Dit natuurlijk niet de bedoeling, en ook vervelend.

Je zou als eerste kunnen proberen om de netwerkinstellingen in je mobiel te resetten, zodat alles weer goed komt te staan in je mobiel, en eventuele fouten eruit gehaald worden.
Deze optie vindt je in het menu van je mobiele telefoon.

Heb je een iPhone:

Ga naar 'Instellingen’ > 'Algemeen' > 'Zet over of stel tapparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Hierdoor worden niet alleen wifinetwerken en -wachtwoorden opnieuw ingesteld, maar ook mobiele instellingen en eerder gebruikte VPN- en APN-instellingen.

Heb je een Android toestel:

In de meeste gevallen kun je de optie voor het resetten van netwerkinstellingen vinden bij Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten > opties-symbool > Netwerkinstellingen resetten, of bij Instellingen > Mobiele netwerken > Stel gegevens opnieuw in.

In de meeste gevallen, zijn de problemen dan opgelost!

Op de dekkingskaart van KPN kun je door het invullen van je postcode zien, hoe de dekking van het 4G en 5G netwerk in jouw directe omgeving is.

Laat even weten of bovenstaande geholpen heeft!


Beste Michel,

Dank voor je snelle reactie en voor je advies. Ik heb m'n telefoon gereset en hoop dat het nu goed blijft gaan. 

Groet,

Jan


Beste Jan,

Ook jij bedankt voor je compliment richting mij, ik heb je graag geholpen.
Ik snap uit je woorden, dat het resetten van de netwerkinstellingen heeft geholpen, en je dus nu weer probleemloos kunt bellen en gebeld kunt worden.

Ik hoop uiteraard voor je, dat dit zo blijft!

Groet terug,

Michel