Skip to main content

Hi!

Ik en mijn moeder hebben beide een nieuw toestel besteld na verlening.

Nu kregen wij beide een eSim (vorige toestel gebruikte we een fysieke toestel). 
Nu heeft mijn moeder per ongeluk mijn nieuwe eSim geïnstalleerd op haar oude toestel. De eSim heb ik van haar toestel verwijderd.

 

Conclusie is nu dat ik geen Mobiel netwerk heb op mijn nieuwe toestel, en ik mijn fysieke Sim ook niet kan gebruiken. Daardoor kan ik online geen nieuwe eSim aanvragen omdat ik geen verificatiecode kan ontvangen. 
 

Wat is de beste manier om dit te kunnen oplossen? De eSim van m’n moeder is nog niet gebruikt, wellicht dat op deze manier iets mogelijk is?

 

ik hoor het graag!!

Hoi @Bart Schrederhof , het is makkelijk praten achteraf 😊, maar je had jouw e-sim niet moeten verwijderen maar moeten verplaatsen naar jouw toestel. Na ontvangst van de verificatie sms op jouw moeders telefoon kon je dan de e-sim op jouw telefoon activeren, waarna de e-sim vanzelf verdwijnt op het andere toestel.

Nu heb je een nieuwe fysieke simkaart nodig. Het snelste is een bezoek aan een KPN winkel

 


maar je had jouw e-sim niet moeten verwijderen, maar moeten verplaatsen naar jouw toestel.

@RBxx dit wist ik eerlijk gezegd ook niet, het is dat jij het zegt. Ik zou het ook zo verwijderd hebben.

Ik kan ook nergens lezen op de site van KPN dat je de E-Sim kunt verplaatsen naar een ander mobiel die dit ondersteund. 


@Dennis Schreve E-sim aanvragen en activeren

E-sim overzetten naar je nieuwe toestel

Heb je een KPN e-sim op je oude telefoon? Verwijder 'm daar dan nog niet! Je krijgt een sms met een code als je e-sim op je nieuwe telefoon zet. Daarvoor moet e-sim nog op je oude toestel staan. We deactiveren hem als 't op je nieuwe werkt.

Ik heb e-sim op een verkeerde telefoon geactiveerd. Wat nu?

Dat is niet erg. Activeer je e-sim dan gewoon op het goede toestel met de stappen hierboven.

Maar let op: verwijder je e-sim nog niet van het verkeerde toestel! Die heb je nodig als je 't op de 'goede' telefoon activeert. Want we sturen er een sms'je naartoe. Daar staat een code in. Die heb je nodig om e-sim op het goede toestel te activeren.

En werkt e-sim op je goede telefoon? Dan zetten we 't automatisch uit op de oude.

 


Bedankt voor jou info @TDN. 👍🏼


Hoi @Bart Schrederhof , het is makkelijk praten achteraf 😊, maar je had jouw e-sim niet moeten verwijderen maar moeten verplaatsen naar jouw toestel. Na ontvangst van de verificatie sms op jouw moeders telefoon kon je dan de e-sim op jouw telefoon activeren, waarna de e-sim vanzelf verdwijnt op het andere toestel.

Nu heb je een nieuwe fysieke simkaart nodig. Het snelste is een bezoek aan een KPN winkel

 

Hoi @Bart Schrederhof , ik bedenk me nog een mogelijke oplossing.

Als de e-sim alleen verwijderd is van jouw moeders toestel, moet je die e-sim nog kunnen "redden”. 

Je kunt via de MijnKPN app jouw e-sim opnieuw installeren op hetzelfde toestel. De MijnKPN app herkent het unieke EID (elektronisch identiteit nummer) van dat toestel en zal (als het goed is) de optie voor ‘opnieuw installeren’ weergeven. Verificatie via sms is dan niet nodig. Zorg dat het toestel verbonden is met een wifi-netwerk. Dit hoeft niet persé KPN te zijn.

Daarna kan je de e-sim verplaatsen naar jouw eigen telefoon zoals eerder aangegeven.


Reageer