Skip to main content

Zie ook eerder topic met gelijke titel. Met dit verschil dat het abonnement oorspronkelijk is afgesloten bij Telfort.

Mijn mobiele telefoon (Pixel) schakelt sinds ik in het buitenland ben (Duitsland) direct door naar mijn voicemail. Ik ben hierdoor niet bereikbaar. Ik krijg als mensen hebben gebeld een SMS dat ik een oproep heb gemist. Voicemail uitschakelen brengt geen oplossing.
Terug in Nederland werkt alles weer zoals je mag verwachten.
 

In de topic met gelijke titel wordt helaas geen concrete oplossing geboden, dus maar heropend.

Hoi @Zwugo, welkom hier. 

Ik weet niet op welk topic je doelt. Ik zie geen eerdere topics van jou. 

Maar ik begrijp dat je zodra je de grens over gaat en een netwerk vindt je niet gebeld kan worden. Zelf kan je wel bellen? Klinkt in ieder geval alsof er een blokkade op inkomende gesprekken in het buitenland is.

Zou je jouw profiel van gegevens willen voorzien? Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan ga ik eens op onderzoek. 


De topic waar ik naar verwijs is van Rutkens, heeft dezelfde titel en status Beantwoord…

Ter aanvulling, ik heb een dual SIM voor mijn werk. Bij T-Mobile doet zich dit probleem niet voor. Netwerk bereik is ook geen issue.


Ik zie geen blokkades op jouw aansluiting. Wil niet zeggen dat die er niet zijn, die kunnen verder in het netwerk zitten. Voor ik daar melding voor maak. Je hebt de instellingen in jouw toestel nagekeken? Zouden goed moeten staan aangezien de andere sim wel contact heeft. Maar wellicht kun je het per simkaart instellen. 


Bij T-Mobile staat Mobiele data uit (en daarmee ook Mms-berichten + Data tijdens gesprekken) en bij KPN aan.  Overige instellingen, zoals Roaming (aan), komen overeen. Zie verder geen bijzonderheden.

Ik heb ook nog een vast Duits nummer (bij een Duitse VOIP provider). In mijn FritzBox (in NL) worden de gesprekken doorgestuurd naar mijn KPN nummer. Dit heeft wel goed gewerkt.

In de logging zie ik dat alle gesprekken, die direct naar Voicemail gingen, afkomstig waren van een Nederlands mobiel nummer. 


Dat lijkt ook allemaal goed te staan. Je kan zelf wel bellen als je in het buitenland bent? En voor de zekerheid het toestel opnieuw opgestart? Heb je ook handmatig naar een andere provider gezocht?


Na ontvangst van een voicemail bericht heb ik terug gebeld op mijn kpn nummer (moet ik eerst selecteren). Dit ging als normaal en gaf dus geen aanleiding om een andere provider te kiezen. 
Opnieuw opstarten was een optie geweest waar ik niet aan gedacht heb.


Ik ben benieuwd of dat helpt.


Over een paar weken ben ik weer in het buitenland. Ik hoop dat ik dan wel bereikbaar ben. Zo niet dan ben ik ook benieuwd of opnieuw opstarten het verschil maakt. Kom er dan op terug, dus s.v.p. deze vraag niet afsluiten. 


Als je er dan bent en het werkt niet, dan hoor ik graag van je. Voor nu een fijn weekend gewenst.