Skip to main content

Hallo,

Vrijdag 20 januari heb ik een iphone bij KPN besteld. Het pakketje zou de volgende dag worden geleverd, maar dat is niet gebeurd. Het pakketje is bij PostNL kwijtgeraakt. Inmiddels is er een onderzoek opgestart bij PostNL, en zit ik nog steeds zonder mijn bestelling (waar ik wel al voor heb betaald!).

 

Dinsdag 24 januari kreeg ik een mail van KPN dat mijn pakketje is kwijtgeraakt. Daar staat deze info in:

Er is geen handtekening gezet voor ontvangst
Als er geen handtekening is voor het in ontvangst nemen van je bestelling, zal het onderzoek maximaal 1 week duren. Na maximaal 1 week bezorgen we je teruggevonden Apple iPhone 11 64GB refurbished, Black of er wordt een nieuwe bestelling voor je geplaatst. Je hoeft verder zelf niets te doen.
 

Hieruit begrijp ik dat afgelopen dinsdag, 1 week na ontvangst van de bovengenoemde mail, mijn onderzoek had moeten zijn afgerond/een nieuwe bestelling mijn kant op had moeten komen. Kunnen jullie mij laten weten waarom dit in mijn geval niet gebeurt?
Via fb-messenger werd mij door KPN verteld dat “het per geval kan verschillen”. Dan kan ik dus alle info van KPN met een korreltje zout nemen. Al met al ben ik zeer ontevreden over hoe KPN in deze zaak met mij omgaat. Graag ontvang ik een oplossing voor dit probleem.

 

Net contact gehad met PostNL. Volgens hen kan een onderzoek maximaal 3 werkdagen duren. Zij gaan er dan ook vanuit dat KPN allang uitsluitsel heeft gekregen. KPN, willen jullie even reageren? 


Voor de zekerheid: wordt er automatisch een nieuwe bestelling opgestuurd als blijkt dat de telefoon inderdaad kwijt is bij PostNL? Of wordt dan mijn bestelling geannuleerd en moet ik wachten tot het geld wordt teruggestort?


Hallo KPN,

kunnen jullie alsjeblieft reageren op mijn vraag wat er exact gaat gebeuren zodra het onderzoek bij PostNL is afgelopen? Ik heb maandag ook al een klacht ingediend (ook nog niks gehoord). 
 

ik wil met name weten of mijn bestelling straks misschien wordt geannuleerd en ik eerst mijn geld zal moeten afwachten om opnieuw een bestelling te doen (ik ga namelijk niet nog eens 200 euro overmaken voordat ik het reeds betaalde bedrag teruggekregen heb).


Net met KPN gebeld om mijn bestelling dan maar te annuleren. Wat blijkt? Het is niet mogelijk voor mij om de bestelling nu te annuleren. Ik moet blijkbaar wachten tot de bestelling bij mij wordt bezorgd om hem dan aan de deur te weigeren. Ik wacht dus al al bijna drie weken. Ik ben klaar met KPN.
 

 


Als je je forumprofiel invult kan een moderator met u mee kijken, soms duurt het wat langer voor een moderator reageert, het is momenteel erg druk.


Bedankt voor uw reactie. Ik heb mijn forumprofiel inderdaad ingevuld.


Hi @1234657980! Ik zie dat het onderzoek nog loopt. En dat je gister een herinnering hebt gekregen dat dit zo is. Als het onderzoek langer dan 5 werkdagen stil ligt kan ik navraag voor je doen. Gezien dat nu nog niet het geval is moet ik het onderzoek afwachten.

Wel is mijn ervaring met dit soort onderzoeken dat het goed wordt afgerond. Ik snap dat het vooral vervelend is. Maar daar moet ik het op dit moment helaas nog bij laten. 🙁

Als je langer dan 5 werkdagen niks gehoord hebt, laat het dan hier weten. Dan ga ik er gelijk achteraan. 


Hoi Bram, bedankt voor je antwoord! Dat is allemaal geen optie voor mij. Graag wil ik de bestelling geannuleerd zien en mijn geld terugkrijgen. Zouden jullie dat nu in gang kunnen zetten? Alvast bedankt!


@1234657980 dat kan op dit moment nog niet. Ik snap dat het niet je schuld is dat dit toestel weg is. Maar zo lang als het toestel niet is achterhaald kan de bestelling niet gesloten worden. Omdat het product weg is. 

Zodra het toestel is gevonden dan kan de bestelling gesloten worden. Vanaf dat moment kan je kiezen te annuleren of alsnog voor hetzelfde toestel te kiezen. Ook is het zo dat je dan schadeloos wordt gesteld. 


Hoi Bram, kun je dan aub nu al navraag doen bij PostNL over de status van het onderzoek? 
 

het zou zijn zijn als dit snel wordt opgelost!


@1234657980 dat zou geen zin hebben. Bij invoeren van het verzoek wordt gekeken naar de status van het onderzoek. Als binnen 5 werkdagen voor het verzoek een update is geweest nemen ze die niet in behandeling. Omdat dit betekent dat het onderzoek nog loopt.

Ik begrijp echt je verzoek. En je mag vertrouwen dat als ik mogelijkheden zie om iets te versnellen dat ik dit voor je doe. Ook als je daar niet eerst zelf om vraagt.

7 februari was de laatste update. Wil je nog wel bevestigen dat je die gekregen hebt? Als je op de ochtend van 15 februari nog geen nieuwe update hebt laat het dan hier weten. Dan vul ik direct het formulier voor je in. 


Hoi Bram, bedankt voor je goede zorgen. Ik begrijp ook echt dat het geen onwil is waar ik

hier mee te maken heb. Ja, 7 februari heb ik een mail

ontvangen dat het onderzoek nog loopt.

Als ik 15 februari geen update heb ontvangen, trek ik hier aan de bel.

 

 


Hi @1234657980! Ik heb nog geen update gezien in het topic. Mag ik om die reden aannemen dat het allemaal voor je is opgelost?


Hoi Bram, yes het opgelost. Het bedrag is vandaag teruggestort. 


@1234657980 blij dat te horen! Dan sluit ik het topic. 🙂