Skip to main content

Beste KPN, nu ben ik op vakantie in Turkije en nu krijg ik een bericht dat ik €60.50 extra kosten heb gemaakt. En dit voor 24 mb wat ik verbruikt hebt. Mag toch hopen dat dit een foutje is. Heb een onbeperkt bundel voor NL en EU. 

Turkije valt in zone 2. Zie:

https://www.simyo.nl/klantenservice/roaming


Maar Turkije hoort niet bij de EU. Bescherm jezelf tegen dit soort kosten.  SMS BESCHERMING AAN naar 1266


Hoi @NicoAngenent 

Helaas, valt Turkije bij KPN (nog) niet binnen de EU en dien je dus een aparte buitenlandbundel voor Turkije aan te schaffen, dat zijn de volgende data bundels: 

Data only bundel
 

10 GB voor 24,99 sms TURKIJE 10 AAN naar 1266.

20 GB voor 34,99 sms TURKIJE 20 AAN naar 1266.
 

  • De bundels zijn 31 dagen geldig
  • Je kunt de bundels stapelen
  • De bundels kunnen alleen gebruikt worden voor data
  • Je krijgt bericht als je 50%, 75% en 100% van je bundel hebt gebruikt
  • Je kunt geen data delen

Let op: dit is een data only bundel. Voor dit land hebben we geen bel & sms bundel. Zijn je MB's uit je Extra Bundel op? Dan wordt je internet gestopt, je kunt weer een nieuwe bundel aanvragen.

 

Bellen en gebeld worden


Je bent in de Turkije en belt of sms't naar iemand in Nederland of land in de tariefregio 'Voordeelland buiten de EU'.

  • Bellen: € 1,00 / min
  • Gebeld worden: € 0,50 / min
  • Sms versturen: € 0,30 / sms
  • Sms ontvangen: gratis

 

Bij Vodafone valt Turkije wel binnen haar mobiele abonnementen, en bij Odido bij alleen de twee duurste mobiele abonnementen.
Wanneer KPN gaat volgen, is volledig onbekend.


Beste KPN, nu ben ik op vakantie in Turkije en nu krijg ik een bericht dat ik €60.50 extra kosten heb gemaakt. En dit voor 24 mb wat ik verbruikt hebt. Mag toch hopen dat dit een foutje is. Heb een onbeperkt bundel voor NL en EU. 

Helaas is dit geen foutje maar zijn dit de exorbitant hoge dataroamingkosten die buiten de EU in rekening gebracht worden door KPN.

KPN verzuimt het nog steeds om haar abonnees adequaat in bescherming te nemen tegen die exorbitante dataroamingkosten terwijl het zo ontzettend eenvoudig is.

Als je "BESCHERMING AAN" naar 1266 sms't dan ben je daartegen beschermd.

Mijns inziens zou KPN dit standaard in moeten stellen op alle nieuwe en lopende abonnementen en er een SMS achteraan moeten sturen dat men "BESCHERMING UIT" naar 1266 kan smsen als menbuiten de EU toch van Internet gebruik wil maken.

Ik vind het ronduit belachelijk dat KPN niet van de daken schreeuwt dan men zich eenvoudig tegen die exorbitante dataroamingkosten kan beschermen en dat dit niet standaard gebeurt.

 

Ik adviseer IEDEREEN om "BESCHERMING AAN" naar 1266 te smsen en die bescherming nooit meer uit te zetten.


Reageer