Skip to main content

Snachts ligt mij iphone 10 naast mij op het nachtkastje aan de lader wij hebben een zeer goed wifi netwerk ook boven ik zie dus ook op mijn internet gebruik alleen de uren dat ik van huis ben maar snachts lijkt er nogal wat buiten de wifi te gebeuren heeft iemand een idee?

Ons wifi thuis hangt aan internet van ziggo

Updates van packages?

Zet anders de WiFi (en mobiele data) uit.  Weet je zeker er geen verbruik plaats heeft.


Je kunt de telefoon ook gewoon uitzetten 's nachts, dan slaap je toch.


Had ik ook last van. Tegenwoordig schakel ik als ik thuis ben (dus ook ‘s nachts) voor alle zekerheid de mobiele data via 4G uit, en ontvang dan alleen maar via wifi. Geen problemen meer gehad.

Piet.


Je kunt de telefoon ook gewoon uitzetten 's nachts, dan slaap je toch.

Er zijn mensen die door omstandigheden (familie/werk) ook ‘s nachts telefonisch bereikbaar willen (of moeten) zijn.


Je kunt de telefoon ook gewoon uitzetten 's nachts, dan slaap je toch.

Er zijn mensen die door omstandigheden (familie/werk) ook ‘s nachts telefonisch bereikbaar willen (of moeten) zijn.

Inderdaad heb ik 24/7 bereikbaarheids dienst ik hoop dat ik niet een keer voor jou eruit hoef JanD…..


Hallo @1coda 

 

Heb je misschien WiFi Assist aanstaan op die iPhone, dan gaat hij ook 4G gebruiken als het WiFi signaal tijdelijk minder is of wegvalt.

Zie hier hoe je dat uitzet: https://support.apple.com/nl-nl/HT205296


Hoi @1coda! Ik zie dat je al wat tips hebt gehad, het uitzetten van je mobiele data is inderdaad een goede optie. Dan weet je zeker dat er geen MB's worden verbruikt en ben je telefonisch nog wel bereikbaar voor je dienst. 🙂 Controleer ook of Wifi-assistentie (iPhone) of de slimme netwerkwissel (Samsung) uit staan. Dat is een instelling waarbij de mobiele data wordt gebruikt om het internetten soepeler te laten gaan als het wifi signaal niet goed werkt. 


Je kunt de telefoon ook gewoon uitzetten 's nachts, dan slaap je toch.

Ik heb de wekker op mijn telefoon aan.