Skip to main content
Beantwoord

Mobiele nummer geblokkeerd door KPN om hogere kosten te voorkomen

• February 22, 2026
  • 13 reacties
  • 199 keer bekeken

Ik kreeg net deze SMS, 09:00. (We hebben uw nummer tijdelijk geblokkeerd om u tegen onverwachte hoge kosten te beschermen) Nu kan ik niet bellen en SMSen. 

Snap de eventuele preventie, maar het is zondag ochtend en jullie zijn op de zondag niet bereikbaar moet ik nou een hele zondag zonder telefoon terwijl ik over 3 uurtjes aan het werk moet ik, en ik moet heel veel rijden van mijn werk en heb nu geen verbinding buiten 

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Korgil, welkom op onze community! Er wordt al goed meegedacht lees ik. Is het nog gelukt je verbinding te deblokkeren of in ieder geval mijn collega's te spreken?

13 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • February 22, 2026

KPN is 24/7 bereikbaar op het nummer 0800-0402 voor algehele storingen. Verder zijn de winkels ook open.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 22, 2026

Ik vind het wel een opmerkelijke sms. Want waarom zou een nummer (inkomend en uitgaand, zou je verwachten) geblokkeerd moeten worden, als iemand hoge kosten maakt?

Is het overigens echt zo dat je niet meer kan bellen of sms'en? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 22, 2026

Kan echt niet bellen en heb ook geen internet

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 22, 2026

Kan echt niet bellen en heb ook geen internet

Je hebt wel internet, anders kon je hier niet reageren.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 22, 2026

Ik heb gewoon wifi thuis het probleem is als ik naar buiten ga heb ik geen verbinding

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 22, 2026

Probeer via een andere mobiel of vaste lijn te bellen met 0800 0402 ​@Korgil , 24/7 bereikbaar voor storingen en niet-werkenden diensten.

Het is een gratis nummer, dus als je een toestel van een andere gebruik, kost het die ander géén geld.

Of via X, Facebook of Instagram.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 22, 2026

Antwoord aparaat zegt dat ze op dit moment zijn gesloten nou lekker dan kpn

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 22, 2026

Je moet inspreken 'storing' ​@Korgil 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 22, 2026

Geeft nog steeds aan dat zij gesloten zijn

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 22, 2026

Binnen 15 minuten nogmaals bellen. 0800-0402 . Met geblokkeerde simkaart kun je wel 1200 bellen. 

Heb je geen onbeperkt bellen en sms'en?

Standaard is het maar 150 minuten/sms per maand. Sms per 160 tekens. Maximaal 800.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 23, 2026

Hoi ​@Korgil, welkom op onze community! Er wordt al goed meegedacht lees ik. Is het nog gelukt je verbinding te deblokkeren of in ieder geval mijn collega's te spreken?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 23, 2026

Jawel het is weer gelukt om iemand te spreken wel heel raar dat jullie zondag de telefoon niet opnamen

• February 23, 2026

Fijn dat je het laat weten maar nu ben ik toch wel heel benieuwd naar wat er aan de hand was ajb, bvd.