Skip to main content

Beste KPN,

Gister is mijn mobiele telefoonnummer op mijn huidige e-sim gewijzigd. Voorheen heb ik dit ook wel eens gedaan maar toen ging dit probleemloos. Sinds de wijziging gister lukt het volgende niet meer:

 

  • activering imessage en facetime mislukt
  • ontvangen van bepaalde sms berichten lukt niet meer (nieuwe nr toevoegen aan Klarna app en Ticketswapp app, daar komt geen sms van binnen

De volgende acties zijn al genomen:

 

  • 2x een e-sim wissel gedaan
  • aantal x netwerkinstellingen hersteld
  • aantal x toestel herstart
  • nu een simwissel naar fysieke sim aangevraagd, deze moet binnen 2 werkdagen binnenkomen
  • zojuist klantenservice gesproken, hun zien alles goed staan

ik heb het idee dat er verder in de techniek/op de lijn iets niet goed zit. Ik heb een iPhone 15 pro.

 

in het verleden heb ik eerder dit probleem gehad. Ik ooit een multisim met apple watch gehad, ook al was in mijnkpn de multisim verwijderd en de apple watch in de apple watch app, ergens zat er een bug op het nummer/de lijn en dit is toen door de technische dienst opgelost. Gezien ik nu deze problemen heb en al de nodige acties heb ondernomen, zou de technische dienst een 06 reset op het netwerk kunnen doen?

Hoi @RayRay36 

Je zou contact kunnen opnemen met de storingsdienst (technische dienst) van KPN, via het gratis telefoonnummer 0800-0402 (of via KPN Mobiel 1200).

Zij kunnen in het systeem nagaan of jouw nummerwijziging wel goed is doorgevoerd in alle systemen van KPN, of dat het toch ergens niet goed is gegaan.

Spreek nadat de Voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
Doorverbinden met een medewerker wegens een storing en je wordt doorverbonden.

De storingsdienst van KPN is 24 uur per dag en 7 dagen per week (dus ook op zondag) direct telefonisch bereikbaar bij storingen of technische problemen.

Hopelijk dat een medewerker van deze afdeling het direct voor je kan oplossen!


Hoi Michel,

 

dank je wel voor jouw bericht maar helaas. Zojuist opnieuw gebeld en de betreffende afdeling is niet te bereiken. Overigens word er ook eerst gevraagd de simwissel naar fysieke sim uit te voeren. Dit kan ik as dinsdag doen. Als dit niet werkt moet ik opnieuw bellen. Dat is de reden waarom im deze post doe. Het moet gewoon werken op een e-sim en de technische dienst moet het nu technisch verder gaan uitzoeken. 


Hoi @RayRay36 

De storingsdienst is gewoon bereikbaar op zon- en feestdagen, maar waarschijnlijk was het te druk op het moment dat je belde, dat kan natuurlijk.
Er zitten ook vaak maar een handje vol medewerkers achter de telefoon op zondag.

Maar de simwissel is inderdaad één van de bekendste manieren om dit probleem op te lossen, en in de meeste gevallen werkt het daarna ook.

Ik hoor het graag aanstaande dinsdag of het je is gelukt!


Ik zie dat je zelf al een en ander hebt geprobeerd om het probleem op te lossen, helaas zonder succes. Mijn advies is om de simwissel naar fysieke simkaart even af te wachten. Vaak is dit voldoende om een probleem te verhelpen.

Helpt de nieuwe simkaart nou niet? Neem dan gerust opnieuw contact met ons op via 0800 0402. Mijn collega aan de telefoon kan dan jouw netwerk een reset geven. 


Ik zie dat je zelf al een en ander hebt geprobeerd om het probleem op te lossen, helaas zonder succes. Mijn advies is om de simwissel naar fysieke simkaart even af te wachten. Vaak is dit voldoende om een probleem te verhelpen.

Helpt de nieuwe simkaart nou niet? Neem dan gerust opnieuw contact met ons op via 0800 0402. Mijn collega aan de telefoon kan dan jouw netwerk een reset geven. 

Beste Denise,

 

Het is dus precies wat ik dacht,

het ligt niet aan de sim-kaart. Ik heb zojuist de fysieke simkaart in mijn toestel geplaatst en de kaart geactiveerd. Een aantal keer mijn toestel herstart, De problemen zijn NIET verholpen. De nummerwijziging is niet goed uitgevoerd. Kunnen jullie hier nu vanuit de technische dienst hier achteraan. Ik heb nu een aantal keren gebeld en wil nu graag het probleem opgelost hebben. Er zit iets technisch aan de achterkant niet goed. Het ligt niet aan het toestel of de simkaart.


Hoi @RayRay36 

Wat ik al in mijn eerste reactie richting jouw schreef, was dat eigenlijk al mijn eerste gedachten, dus in dat opzicht zitten we dus op dezelfde golflengte.
Dit wordt extra bevestigd door de ontvangen fysieke simkaart, die ook niets deed nadat je hem had geactiveerd.

Wil je nu snel weer bereikbaar zijn op je 06-nummer, dan zou ik je toch echt adviseren om de storingsdienst (technische dienst) te gaan bellen, want dat is echt de snelste weg om weer snel bereikbaar te zijn.
De gegevens en telefoonnummer vindt je terug in mijn eerste reactie, onder jouw vraag.

Mocht de storingsdienst het niet direct kunnen verhelpen, dan hebben zei direct de mogelijkheid om hiervoor een ticket aan te maken naar de afdeling die het gaat oplossen.

Via het forum kan dit alles wat langer gaan duren, waardoor je nog langer onbereikbaar bent.

Ook zou je morgen (donderdag) langs een KPN Winkel bij jouw in de buurt kunnen gaan, die kunnen ook in de systemen van KPN.
Neem in dit geval wel een geldige legitimatiebewijs mee, want daar wordt om gevraagd ter verificatie.


Reageer