Skip to main content
Vraag

Moet ik mijn oude telefoon terugsturen voordat ik de nieuwe ontvang?

• September 15, 2025
  • 28 reacties
  • 347 keer bekeken

Ik heb gekozen voor de 17 pro.

daarbij gekozen om mijn oude apparaat in te leveren.

dit inleveren moet binnen 15 dagen. (Gezien vanaf de 12e

wat nogal vreemd is als hij vanaf de 19e leverbaar is.

je houdt dan nog 8 dagen over.

stel dat hij later binnen komt dan is het straks verstreken.

ik kan ook niet mijn mobiel al inleveren en mobiel loos doorgaan.

hoe gaat dit nou verlopen?

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag gemaakt

28 reacties

Jur010
Helper
Forum|alt.badge.img
  • September 15, 2025

Check even tot wanneer de actie loopt. Binnen die termijn lijkt me het niet een probleem als je het later inlevert.

Ook is het vaak zo dat je op het moment dat je de omruil daadwerkelijk in gang zet, je nog geruime tijd hebt om het toestel op te sturen. Zou ook dat even controleren.

• Auteur
  • September 15, 2025

Ik heb nu zelf ook de 17 Pro besteld.

Maar nu staat in de mail van recommerce dat ik mijn huidige telefoon binnen 15 dagen moet inleveren bij PostNL

Hoe moet ik dit doen als ik mijn nieuwe telefoon pas over een paar weken krijg met wat pech.
Ik kan niet mobielloos gaan leven i.v.m. werk enz.

Dus ik heb tot 29 September om hem in te leveren.
Stel dat mijn nieuwe mobiel later komt dan ben ik dus de lul?
Dan heb ik of geen mobiele telefoon, of ik krijg geen geld meer voor mijn oude omdat de afspraak termijn verlopen is.

Of hoe snel levert KPN bij pre orders ongeveer?

• Auteur
  • September 15, 2025
Geen idee wat er mis gaat tijdens posten, dingen gaan dubbel.

• Auteur
  • September 15, 2025

Het is gewoon verwarrend.

KPN zegt:

Daarna ontvang je een e-mail van Recommerce met een verzendlabel. Gebruik dit label om je oude telefoon gratis op te sturen. Doe dit voor 31 oktober 2025. Binnen 28 dagen controleert Recommerce de staat van je telefoon.

Maar in de mail van Recommerce staat dat je binnen nu en 14 dagen je huidige telefoon moet inleveren.

“Plak het gratis verzendlabel op het pakket en geef het pakket binnen maximaal 14 dagen bij het postnl afleverpunt af”
En het verzendlabel heb ik nu al gekregen.

En als ik mijn nieuwe mobiel niet krijg voor 31 oktober hoe zit het dan?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • September 15, 2025

maximaal 14 dagen

Deze 14 dagen tellen vanaf de datum dat je jouw nieuwe telefoon ontvang. Dat heeft te maken met annuleringstermijn van 14 dagen, als je jouw nieuwe telefoon binnen deze termijn terugstuurt en de koop annuleer, hoef je natuurlijk jouw oude telefoon niet naar recommerce te sturen.

• Auteur
  • September 15, 2025
Even ter verduidelijking

Bovenaan staat 31 Oktober.

Wat als de nieuwe iPhone nog niet binnen is?

Onderin binnen maximaal 14 dagen.

Vreemd vind ik ook dat in het midden een knop zou moeten zitten voor bewijsstukken uploaden voor de bonus?

Maar er staat daar helemaal niks.

In de FAQ van Recommerce staat hier niks concreets over :( 

Eerste keer dat ik dit zo doe via KPN bestellen en inleveren.

Voorheen via Apple altijd gedaan.

• Auteur
  • September 15, 2025

Hi, ​@Klibabin!
Gaaf dat je voor de 17 Pro hebt gekozen! Welke kleur heb je genomen?
Wat betreft het inleveren van je oude toestel: je hoeft je geen zorgen te maken. Je hebt namelijk tot 14 dagen na levering van je nieuwe toestel de tijd om het oude toestel in te sturen.

Ik ben ook benieuwd of jij hierover communicatie hebt ontvangen. Als dat zo is, zou je een printscreen kunnen maken en delen? Vergeet daarbij niet je persoonlijke gegevens onzichtbaar te maken.

Hoi Shyrin,

De mail van Recommerce heeft een verzendlabel er bij zitten en er staat eigenlijk in de mail:

Inleveren voor 31 Oktober.

Binnen 14 dagen inleveren met het verzendlabel. (Dus impliceren ze binnen 14 dagen dat je het verzendlabel hebt ontvangen, die ik vandaag dus al heb gekregen)

Daarbij staat er nog iets over bewijsstukken uploaden, maar daar is geen knop voor beschikbaar.

Waardoor je dus die bonus straks misloopt.

Al met al onduidelijk.

Vooral als je je telefoon misschien pas halverwege of eind oktober krijgt in het ergste geval.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • September 15, 2025

Jij bent snel, dank je wel voor deze printscreen!

Ik heb je feedback intern doorgegeven en we kijken samen met Recommerce of we de informatie duidelijker kunnen maken.

Goed om te weten: je hebt tot 14 dagen na levering van je nieuwe toestel de tijd om je oude toestel in te sturen.

Wat betreft het uploaden van bewijsstukken: de knop hoort zichtbaar te zijn in de mail. Als je deze niet ziet, kan het helpen om de mail volledig te downloaden of te openen in een andere browser of mail-app, omdat knoppen of afbeeldingen soms geblokkeerd worden.

• Auteur
  • September 15, 2025

Jij bent snel, dank je wel voor deze printscreen!

Ik heb je feedback intern doorgegeven en we kijken samen met Recommerce of we de informatie duidelijker kunnen maken.

Goed om te weten: je hebt tot 14 dagen na levering van je nieuwe toestel de tijd om je oude toestel in te sturen.

Wat betreft het uploaden van bewijsstukken: de knop hoort zichtbaar te zijn in de mail. Als je deze niet ziet, kan het helpen om de mail volledig te downloaden of te openen in een andere browser of mail-app, omdat knoppen of afbeeldingen soms geblokkeerd worden.

Dank voor je antwoord.

Laatste vraag nog, hoe zit het als ik mijn iphone bijvoorbeeld pas na 31 oktober binnen zou krijgen?

En krijg ik van Recommerce hier een vervolgmail/bevestigingsmail van m.b.t. inleverdatum?

• Nieuwkomer
  • September 15, 2025

Ik kan ook niet op de knop klikken, niet in een browser, niet in een mailapp.. 

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • September 16, 2025

Laatste vraag nog, hoe zit het als ik mijn iphone bijvoorbeeld pas na 31 oktober binnen zou krijgen?

En krijg ik van Recommerce hier een vervolgmail/bevestigingsmail van m.b.t. inleverdatum?

Geen zorgen: als je iPhone pas na 31 oktober geleverd wordt, schuift de inleverdatum automatisch mee. Je ontvangt dan van Recommerce meer informatie / bevestiging per e-mail. 

Wat betreft de missende knop in de mail, ook voor jou ​@svencp (bedankt voor het melden): 

Helaas hebben wij hier zelf geen directe invloed op, maar het is nu doorgegeven aan onze partner Recommerce. Ik verwacht dat zij hier actie op ondernemen.

Zouden jullie het nog even willen afwachten?
Mocht het probleem aanhouden, dan kun je via dit formulier een verzoek indienen om een nieuwe mail te ontvangen met de juiste knop: https://support.recommerce.com/hc/nl/requests/new 

• Auteur
  • September 16, 2025

Nog een vraagje.

Wanneer en hoe betaal ik voor de telefoon die ik binnenkort krijg?

Is dat direct betalen aan de bezorger die aan de deur komt?
Zo ja, welke bezorgdienst brengt de telefoon?

Of gaat het via automatisch incasso?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • September 16, 2025

Als het een nieuw abonnement betreft aan de deur. Voor verlengingen heb je de eenmalige kosten bij de eerstvolgende factuur er bij.,

• Auteur
  • September 17, 2025

Als het goed is heb ik voor verlenging gekozen, alleen kan ik dat dus nergens zien.

mijn huidige abonnement staat nu ook opeens op verlengbaar vanaf 01-01-2037.

niet dat ik straks ineens bij de bezorger moet betalen en dan dubbel betaal.

kan iemand van KPN dit controleren?

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • September 17, 2025

Je verleng datum is vanwege de nieuwe verlenging ver in de toekomst gezet.

Zodra je je toestel hebt zal deze datum worden aangepast aan de datum van ontvangst toestel plus de 1 of 2 jaar verlenging die je koos.

Betalen van verlenging gaat via de factuur dus dubbel betalen zal niet gebeuren.

En mocht dat wel gebeuren wat uitzonderlijk zou zijn krijg je dat uiteraard terug gestort!

• Auteur
  • September 17, 2025

En als ik bij de bezorger weiger te betalen?

niet zo’n zin om in 1x €2000 te betalen om dan lang te wachten tot ik mijn €1000 terug krijg 😅

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • September 17, 2025

En als ik bij de bezorger weiger te betalen?

niet zo’n zin om in 1x €2000 te betalen om dan lang te wachten tot ik mijn €1000 terug krijg 😅

Dan zal de bezorger het toestel mee terug nemen en wordt de bestelling geannuleerd.

Maar nogmaals bij een verlenging betaal je via de factuur die je erna krijgt.

https://community.kpn.com/kennisbank%2Dfactuur%2D142/je%2Dkpn%2Dmobiel%2Dfactuur%2Dna%2Dverlenging%2D562524?postid=1497711#post1497711

Wanneer betaal ik de eenmalige toestelkosten voor mijn nieuwe toestel?

Hiervoor ontvang je een aparte factuur, kort nadat je het toestel hebt ontvangen.

• Auteur
  • September 17, 2025

Hmm ook lekker dan.

Zou iemand van KPN voor de zekerheid kunnen bevestigen dat het bij mijn bestelling gewoon gefactureerd wordt en niet dubbel gaat straks?

als ik de link van de bestelling in de app controleer staat er betalen bij aflevering €936

en als ik in het PDF bestand kijk staat er betalen bij eerstvolgende factuur €942.

ik zie de bui al hangen is namelijk niet de eerste keer dat mijn KPN bestelling fout gaat. (Bij de 11 Pro ook al)

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • September 17, 2025

@Klibabin Een moderator pakt je vraag op maar dat kan enkele dagen duren.

Het beste kan je bellen dan met de klantenservice als je twijfelt.

Mijn ervaring enkelen maanden terug is dat ik

betaalde via factuur na ontvangst toestel.

Toestel werd door post NL geleverd en daar kan je niet pinnen.

• Auteur
  • September 17, 2025

Zojuist gebeld en daar krijg ik het volgende verhaal.

dat je normaal gezien nooit aan de bezorger moet betalen.

maar dat de bezorger mijn nieuwe telefoon aflevert.

en dat ik daarna een factuur krijg waar ik het naar moet overmaken.

want bij de bezorger kon ik inderdaad niet pinnen.

lekker verwarrend 🫤 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • September 17, 2025

Dat is echt precies wat we hier ook zeggen behalve het stukje dat je het zelf moet overmaken. Dit gaat met autotische incasso.

• Auteur
  • September 17, 2025

Ik bedoel dat het verwarrend is dat het in de app anders beschreven staat.

• Auteur
  • September 21, 2025

Geen zorgen: als je iPhone pas na 31 oktober geleverd wordt, schuift de inleverdatum automatisch mee. Je ontvangt dan van Recommerce meer informatie / bevestiging per e-mail. 

Wat betreft de missende knop in de mail, ook voor jou ​@svencp (bedankt voor het melden): 

Helaas hebben wij hier zelf geen directe invloed op, maar het is nu doorgegeven aan onze partner Recommerce. Ik verwacht dat zij hier actie op ondernemen.

Zouden jullie het nog even willen afwachten?
Mocht het probleem aanhouden, dan kun je via dit formulier een verzoek indienen om een nieuwe mail te ontvangen met de juiste knop: https://support.recommerce.com/hc/nl/requests/new 

Wat is Recommerce toch een bagger bedrijf om contact mee te hebben zeg.

Nu al meerdere mails gestuurd over die knop die ontbreekt maar men snapt maar niet wat er bedoelt wordt.

Krijg alleen maar standaard antwoorden zoals:

Hallo,

Wij willen u informeren dat de verwerkingstijd voor een bonus tot 30 dagen kan duren na de aankoop van uw nieuwe product.

Met vriendelijke groet,

Terwijl ik meerdere malen verzoek om de mail opnieuw te sturen zodat ik bewijsstukken kan uploaden.

Kan KPN hier hopelijk mee helpen?

Ben bang dat het zo niet gaat lukken binnen 14 werkdagen…
Of is Recommerce hun tactiek om niet die 150 euro bonus uit te keren.

Bij mij mist die knop ook..

• Auteur
  • September 22, 2025

Bij mij mist die knop ook..

Heb jij al contact kunnen krijgen met recommerce?

Bij mij reageren ze amper...