Skip to main content
Beantwoord

Mogelijk mobiel verbruik via een sattelietverbinding

• October 16, 2025
  • 2 reacties
  • 51 keer bekeken

Ik wil graag een medewerker spreken via chat. Gisteren naar Australië gevlogen. Gratis WiFi aan boord. Heb mobiele gegevens uitgezet! En WiFi aan. Toch kreeg ik opeens een melding van tarieven via satelliet ??? Ik wil zeker weten dat er geen gebruik van is gemaakt waardoor ik geen rekening hoef te verwachten. 

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Alexander8091Ā ,

Als je mobiel netwerk hebt uitgezet, dan zul je geen datakosten gemaakt hebben.Ā 

Ā 

Sowieso wel dit advies opvolgen:Ā 

Ā 

Beschermingslimiet aanpassen

Wil je deĀ beschermingslimiet verlagen naar 0 euro, dan kan dat: SMSĀ bescherming aanĀ naarĀ 1266

Je zet hiermee deĀ limietĀ op 0,- en je kunt dan dus geen gebruik maken van mobiel internet buiten de EU, totdatĀ je deĀ limiet zelf weer aan zet (bescherming uitĀ naarĀ 1266) of een voordelige Extra buitenlandbundel activeert.Ā 

bron:Ā 

Ā 

Ā 

Ik wil graag een medewerker spreken via chat.Ā 

KPN heeft al enkele jaren geen chat meer.Ā 

Er zijn wel andere contactmogelijkheden.Ā 

MaakĀ onlineĀ eenĀ terugbelafspraakĀ (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen:Ā Instagram,Ā FacebookĀ ofĀ X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer optiesĀ vind je hier:

Ā 

Ā 

2 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 38739 reacties
  • Antwoord
  • October 16, 2025

Hallo ​@Alexander8091Ā ,

Als je mobiel netwerk hebt uitgezet, dan zul je geen datakosten gemaakt hebben.Ā 

Ā 

Sowieso wel dit advies opvolgen:Ā 

Ā 

Beschermingslimiet aanpassen

Wil je deĀ beschermingslimiet verlagen naar 0 euro, dan kan dat: SMSĀ bescherming aanĀ naarĀ 1266

Je zet hiermee deĀ limietĀ op 0,- en je kunt dan dus geen gebruik maken van mobiel internet buiten de EU, totdatĀ je deĀ limiet zelf weer aan zet (bescherming uitĀ naarĀ 1266) of een voordelige Extra buitenlandbundel activeert.Ā 

bron:Ā 

Ā 

Ā 

Ik wil graag een medewerker spreken via chat.Ā 

KPN heeft al enkele jaren geen chat meer.Ā 

Er zijn wel andere contactmogelijkheden.Ā 

MaakĀ onlineĀ eenĀ terugbelafspraakĀ (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen:Ā Instagram,Ā FacebookĀ ofĀ X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer optiesĀ vind je hier:

Ā 

Ā 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+25
  • Moderator
  • 24825 reacties
  • October 17, 2025

Hi ​@Alexander8091, welkom bij onze community.Ā 

Allereerst een fijne vakantie gewenst, als het tenminste een vakantie is.Ā šŸ˜‰

Noordzee legt dit goed uit, dank ook voor de tip over de extra kosten. Als je de data op tijd hebt gezet verwacht ik dat dit een informatieve sms is met de tarieven voor het geval je daar gebruik gaat maken.Ā 

Je kunt extra kosten ook in de Mijn KPN app zien, dan weet je zeker of deze gemaakt zijn of niet.Ā 

Veel plezier in Australiƫ gewenst!

Ā 

KPN Community
15 jaar!

En dat vieren we graag samen met jou.
Vier je het met ons mee?

Jubileum topic