Skip to main content

Hoi, ik heb recent de overstap gemaakt van Odido naar KPN. Morgen (10 juli 2024) verloopt mijn contract bij Odido. 

Nu stond in de e-mail over nummerbehoud het volgende: 

"We zetten je nummer over op 2 augustus 2024
Deze datum hebben we afgesproken met je huidige aanbieder.”

Even later in de mail stond ook dat mijn nieuwe contract dus  pas 2 augustus ingaat. 

Hoe ga ik in hemelsnaam bereikbaar zijn als mijn contract verloopt bij Odido, maar mijn nummer en abonnement bij KPN nog niet actief is? Help. 

Hallo @Mitsu98 

Bij een overstap met nummerbehoud stemt de nieuwe provider (KPN) af met de oude provider (Odido) wanneer het nummer vrij is om over te nemen. Hierbij word ook rekening gehouden met jouw opzegtermijn van 1 maand. Tot die tijd loopt jouw abonnement bij Odido door.

Bewaar de KPN simkaart goed tot 2 augustus. De overstap vindt plaats tussen 11 en 16 uur op die dag. Wacht totdat de oude sim geen bereik meer heeft en vervang dan de simkaart van Odido door de KPN simkaart en start de telefoon weer op. Dan is het nummer overgenomen en begint jouw abonnement bij KPN.


Hallo @Mitsu98 
Is jouw nummer nog in de lucht en heeft Odido je (zoals door mij aangegeven) dus niet afgesloten? Dan is het nu wachten tot 2 augustus waarop de overdracht plaatsvindt.


Houdt je Odido kaart nog tot en met 2 augustus in je telefoon. Dan blijf je bereikbaar en ook op je bekende nummer. KPN neemt het contract pas op 2 augustus over. 

De opzegtermijn bij Odido is één maand, dat regelt kpn voor je. Dus als je rond 2 juli de overstap hebt geregeld klopt 2 augustus dus als een bus.

Zodra de Odido simkaart geen verbinding meer geeft verwissel je 'm met de kpn simkaart. Op 2 augustus dus.

NB bij elke provider. Een contract wordt per direct opzegbaar met een maand opzegtermijn ná de contractperiode. Of precies een maand voor die einddatum i.v.m. de maand opzegtermijn.


Klopt @PeterG , precies wat ik eergisteren al aangaf.


Ja, ik zag het na het plaatsen.

Maar hetzelfde in verschillende bewoordingen kan nog wel eens helpen. Dus had ik het maar laten staan. @RBxx .

Ik had de reacties niet gelezen, maar gelijk doorgescrolld naar de invoer. Dit verhaaltje zit zo in mijn hoofd gebakken, dat rammel ik er zo uit.


Heel erg bedankt allemaal! Normaal verleng ik altijd dus dit is helemaal nieuw voor mij.

Gelukkig niks aan de hand. 


Graag gedaan @Mitsu98 .

Als het goed is krijg je een dag voor de overstap nog een herinnering sms dat het bijna zover is.


Heel erg bedankt allemaal! Normaal verleng ik altijd dus dit is helemaal nieuw voor mij.

Gelukkig niks aan de hand. 

Verlengen is in principe nergens voor nodig. Een mobiel abonnement "verloopt" niet. Het blijft gewoon werken als u niets doet.


Reageer